Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@12:25:51 GMT

گفت‌وگوی پمپئو با موگرینی درباره ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۲۱۹

گفت‌وگوی پمپئو با موگرینی درباره ایران

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، طبق روایت آمریکایی‌ها «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور ضمن استقبال از «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ساختمان وزارت خارجه آمریکا، با او درباره «منافع و چالش‌های مشترک» دو سوی آتلانتیک از قبیل مسائل مرتبط با ایران و روسیه رایزنی کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، پامپئو و موگرینی درباره «روابط ایالات متحده- اتحادیه اروپا و تعداد دیگری از مسائل مرتبط به منافع مشترک و چالش‌های مشترک ایالات متحده و اروئپا از قبیل دفاع و امنیت اروپا، افغانستان، کوبا، ایران، لیبی، مولداوی، غرب بالکان، روسیه، اوکراین و ونزوئلا صحبت کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به واشنگتن در حالی صورت گرفته که رسانه‌ها خبر دادند که مسائل مرتبط با برجام و اتهام‌زنی‌های بی‌سند واشنگتن به تهران درباره حمله به دو نفتکش در دریای عمان از جمله مسائل مهم رایزنی او با مقام‌های آمریکایی خواهد بود.

وزیر خارجه این کشور روز گذشته با گروهی متشکل از نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره دیدار و درباره آخرین تحولات مربوط به ایران رایزنی کرد. اعضای مجالس نمایندگان و سنای آمریکا بعد از آنکه پامپئو ایران را به حمله به دو نفتکش در دریای عمان متهم کرد، دیدار با مقام‌های دولت «دونالد ترامپ» را خواستار شده بودند.

هر چند جزئیاتی درباره این نشست منتشر نشده اما پیشتر دو منبع آمریکایی گفته بودند که در این جلسه به سوالاتی درباره اینکه دولت بر چه اساس ایران را به حمله به نفتکش‌ها در دریای عمان متهم کرده پاسخ می‌دهد.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: پامپئو موگرینی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان در منطقه
  • تأکید وزرای خارجه ایران و عمان بر آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های انسانی
  • قدردانی امیرعبداللهیان از مواضع قوی عمان درباره تحولات منطقه
  • تاکید وزیران خارجه ایران و عمان بر آتش‌بس فوری در غزه و ارسال کمک‌های انسانی
  • تماس تلفنی وزیر امور خارجه سلطنت عمان با وزیر امور خارجه کشورمان
  • تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • همدلی مثال زدنی بین دولت و مجموعه قضایی در خراسان جنوبی