Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه خمسه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از سطح ۱۴۵ هزار و ۶۹۵ هکتار از مزارع کشاورزی استان پیش بینی می شود ۳۲۸ هزار تن گندم تولید شود که از این میزان ۳۰۰ هزار تن گندم بصورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت ۴۷ هزار و ۵۴۵ هکتار به گندم آبی و ۹۸ هزار و ۱۵۱ هکتار به گندم دیم اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خمسه تصریح کرد: در سال زراعی جاری ۲۱ مرکز خرید در سطح شهرستانهای استان شامل؛ ۳ مرکز در تاکستان، ۳ مرکز در بوئین زهرا، ۴ مرکز در البرز، ۴ مرکز در آبیک، ۴ مرکز در قزوین و ۳ مرکز در آوج کار خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده با شرکت خدمات بازرکانی دولتی «اداره غله» استان؛ کار خرید گندم در ۲۱ مرکز یاد شده؛ از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ عصر انجام می شود.

خمسه خاطر نشان کرد: از تعداد ۲۱ مرکز خرید؛ ۵ مرکز خرید کارخانه آرد، ۸ مرکز تعاون روستایی و مابقی سیلو و انبارهای مجهز به بخش خصوصی با نظارت کامل سازمان جهاد کشاورزی هستند که آماده خرید گندم از کشاورزان هستند.

وی یاد آور شد: در حال حاضر ۴۲ کارشناس آموزش دیده و فنی در حوزه بخش کشاورزی؛ بر روند خرید گندم در سطح مراکز خرید نظارت دقیقی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: این مراکز خرید از لحاظ تجهیزات و امکانات مربوط به سخت افزاری و نرم افزاری مجهز هستد تا به طور دقیق و کامل؛ کار خرید به درستی انجام شود.

خمسه افزود: با توجه به شرایط مساعد جوی در سال جاری و بارندگی های خوبی که در فصل پاییز و بهار وجود داشت این موضوع شرایطی را مهیا کرد تا کشاورزان نسبت به کشت به موقع با توجه به رطوبت مناسب موجود اقدام کنند.

کد خبر 4645091

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین کشت گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند