Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: با توجه به افزایش نرخ تورم و پایین آمدن سطح معیشتی برخی از شهروندان، تعداد زباله گردها در سطح شهر رشت افزایش یافته است.

علیرضا حاجی پور رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت ساماندهی پسماند این کلانشهر اظهار داشت:در سال 97 میزان تولید پسماند حدود 700 تن در روز بوده ولی در حال حاضر با توجه برنامه های سازمان در زمینه فرهنگ سازی و تفکیک زباله که اجرایی نیز شده است، تغییر الگوی مصرف مردم با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و افزایش زباله گردها این میزان به 550 تن در روز کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص میزان کاهش زباله شهر توسط زباله گردها با بیان اینکه  زباله گردها ، پسماندهای خشک جمع آوری شده را به گاراژدارهای غیرمجاز تحویل می دهند از این رو آمارهای موجود تقریبی می باشد و قابل استناد نیست افزود: پر واضح است که با توجه به افزایش نرخ تورم و پایین آمدن سطح معیشتی برخی از شهروندان، تعداد زباله گردها در سطح شهر افزایش یافته و چون این افراد از داخل مخازن زباله تر نیز جمع اوری زباله خشک انجام می دهند بالطبع ، تاثیر زیادی در کاهش حجم زباله ورودی به تدفین‌گاه سراوان داشته اند.

حاجی پور خاطرنشان کرد :تعداد 1023 نفر  شامل پاکبانان، رانندگان و پرسنل فنی و اداری و نگهبانی شرکت های رفت و روب در امر پاکیزه سازی شهر فعالیت دارند.

رئیس سازمان پسماند شهرداری رشت گفت:زمینی به مساحت بیش از 6000 متر مربع در محوطه کارخانه کود آلی برای این منظور در نظر گرفته شد و پس از اخذ مجوز زیست محیطی از اداره بهداشت شهرستان، احداث جاده دسترسی به محوطه، فنس کشی، دیوار کشی طبق دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور در محوطه انجام پذیرفت. همچنین ساختمان مخصوص درمان، نگهداری و واکسیناسیون سگ های بلاصاحب در محل در نظر گرفته شده در حال احداث است.

حاجی پور با بیان اینکه یکی از مشکلات عدیده شهرداری در سنوات گذشته عدم صرفه اقتصادی جمع آوری پسماند خشک به دلایل متعدد توسط شرکتهای طرف قرارداد بود افزود: این امر موجب شکست عملیات و بروز نارضایتی های اجتماعی و اعتراض شهروندان می شد به همین منظور پس از آسیب شناسی و تحقیقات مفصل و بازدید از شهرهای موفق در امر جمع آوری پسماند خشک، مقرر شد که در آذر ماه 1396 عملیات جمع آوری و مدیریت پسماند خشک به پیمانکار رفت و روب واگذار شود.

 

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال درمان زباله زیست محیطی شرایط اقتصادی کود قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند/ بکارگیری ۷۰ نفر تا کنون

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا محمدی در توضیح بیشتر اظهار کرد: در راستای حمایت از اقشار در معرض آسیب؛ کارتن‌خواب‌ها و افراد زباله‌گرد در صورت علاقه توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران جذب می‌شوند.  

وی در مورد شرایط استخدام اظهار کرد: افرادی که به دلیل مشکلات معیشتی اقدام به زباله‌گردی می‌کنند یا به دلایل مختلف کارتن‌خواب شده اند، در صورت تمایل می‌توانند به استخدام شرکت‌های پیمانکاری حوزه‌های نظافت و نگهداشت شهر درآیند. این افراد حداقل حقوق ۱۱و نیم میلیون تومان را دریافت خواهند کرد که با مزایا تا ۱۳ و نیم میلیون تومان افزایش خواهد یافت. ضمنا این افراد بیمه هم خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه با تأکیدات شهردار تهران مبنی بر جذب نیروی کارگری از گرمخانه‌های شهر تهران در جهت حمایت از افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی، جذب این افراد آغاز شده است، ادامه داد: متقاضیان این شغل می‌توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه یا با شماره ۵۵۵۳۰۱۲۰ تماس بگیرند؛ به طوری که تاکنون حدود ۷۰ نفر توسط پیمانکاران خدمات شهری جذب شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • توقیف ۵۴ دستگاه خودرو انتقال پسماند غیر مجاز | کشف ۲۰۰ تن پسماند از زباله گردها
  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • زباله‌گردها و کارتن‌خواب‌های تهران پاکبان می‌شوند/ بکارگیری ۷۰ نفر تا کنون
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم
  • لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم
  • معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله دارد