Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-20@00:11:57 GMT

رهاسازی ۲ میلیون قطعه بچه ماهی در دریای خزر

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۲۷۲

رهاسازی ۲ میلیون قطعه بچه ماهی در دریای خزر

گیلان- مدیرکل شیلات گیلان از رهاسازی ۲ میلیون قطعه بچه ماهی در دریای خزر توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شیلات گیلان ، صمد درویشی در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان به رهاسازی ۲ میلیون قطعه بچه ماهی در دریای خزر توسط این سازمان اشاره کرد و گفت: حفظ ذخایر ژنتیک به ویژه ماهیان خاویاری از برنامه شیلات گیلان در دریای خزر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به گونه منحصر به فرد ماهی سفید در دریای خزر اشاره کرد و افزود: اگر رهاسازی بچه ماهیان در دریای خزر را انجام ندهیم در مدت ۲ سال با مشکل صید مواجه می شویم.

درویشی از تنوع آبزی پروری با تلاش شیلات در گیلان خبر داد و بیان کرد: سالانه ۴۳ هزار تن ماهیان گرم آبی و ۵ هزار تن ماهیان سردآبی در استان تولید می شود ضمن اینکه ۶ هزار شغل در حوزه آبزی پروری گیلان ایجاد شده است.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه ایجاد مشاغل خانگی در حوزه آبزی پروری از رویکردهای این سازمان در استان است، تصریح کرد: اگر هر خانه روستایی از آب چاه برخوردار باشد می تواند ۲ تن ماهی تولید کند و اکنون ۳۵۰ منزل روستایی در این زمینه فعالیت دارند.

درویشی به تکثیر ۷ گونه آبزیان در راستای بازسازی ذخایر در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تنوع گونه ای آبزیان از برنامه های شیلات استان است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شیلات گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

مدیرکل دامپزشکی لرستان از صادرات ۷۵هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مصطفی زبردست، امشب، با اشاره به توسعۀ صادرات فرآورده‌های خام دامی در لرستان، گفت: 75هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق و  20 تن ماهی زنده قزل‌آلا به خارج از کشور از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون صادر شده‌است.

او اضافه کرد: 241هزار کیلوگرم پا و پنجۀ مرغ از مبدأ لرستان به کشور ویتنام از ابتدای فروردین‌ماه 1403 تاکنون صادر شده‌است.

پیش‌بینی تولید 100هزار تن گوشت مرغ در لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه افزایش صادرات و تقویت صادرات برای حمایت از تولیدات فرآورده‌های خام دامی از اهداف دامپزشکی است، یادآور شد: شرایط مناسبی برای پرورش ماهیان سردابی در این استان فراهم است.

زبردست با بیان اینکه ما به‌دنبال توسعۀ صادرات فرآورده‌های خام دامی با محوریت آبزیان هستیم، خاطرنشان بیان کرد: 9 واحد تکثیر، 379 واحد پرورش ماهیان سردابی آبی و 28 مرکز پرورش ماهیان گرم آبی در لرستان فعال است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • رتبه نخست گیلان در تولید مرغ اجداد در کشور
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۱۵ اردیبهشت
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل