Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-23@06:35:03 GMT

سفیر ایران در دمشق: از تهدیدات آمریکا هراس نداریم

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۳۲۳

سفیر ایران در دمشق: از تهدیدات آمریکا هراس نداریم

رویداد۲۴ جواد ترک آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق در جریان جشن رونمایی از کتاب"ایران هسته‌ای" که در مقر رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار شد در گفتگو با روزنامه الوطن گفت: مواضع دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا باعث شد تا معاهدات و توافقات بین‌المللی اعتبار و جایگاه خود را از دست بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران دولت آمریکا و سیاست‌ها و خطی مشی ترامپ را شکست خورده می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه هرآنچه در برجام در رابطه با آن توافق شد باید اجرایی شود افزود: بر اساس توافق هسته‌ای ایران حق دارد از حقوق خود دفاع کند، ایران از تهدیدات آمریکا هراسی ندارد و پیش از این نیز ایران تهدید به تحریم شده بود، اما نتیجه‌ای به دنبال نداشت، زیرا رشد و پیشرفت ایران تداوم داشت.

ترک آبادی ادامه داد: تهدید به وضع تحریم ما را نمی‌ترساند و تهدید به بستن تنگه‌ها و مقابله با تجارت نیز ما را نمی‌ترساند، بگذار هرچه می‌خواهند انجام دهند، زیرا ایران به اصول خود پایبند خواهد ماند و از حقوق خود دست نمی‌کشد. هر کس با ما دشمنی کند مقابله به مثل می‌کنیم و با هرگونه تحریم که هدف آن به خطر انداختن زندگی ملت ایران است مقابله می‌کنیم.

سفیر کشورمان گفت: مواضعی اتخاذ خواهیم کرد که باعث می‌شوند ایران از تمام حقوق خود بهره ببرد و تهران از هیچ یک از حقوق خود دست نمی‌کشد.

وی تاکید کرد: مواضع کشور‌های حاشیه خلیج فارس که خواستار بین‌المللی کردن کشتیرانی در خلیج فارس هستند"لنگ" است. اقتصاد این منطقه باید واحد و یکپارچه باشد و نمی‌توان آن را تقسیم کرد. ایران می‌تواند از امنیت خود دفاع کند و خواستار حفظ امنیت و ثبات منطقه است.

جواد ترک آبادی در ادامه با قوی توصیف کردن مواضع کشور‌های دوست ایران یعنی روسیه و چین، بر تداوم همکاری مشترک با آن‌ها در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.

وی در رابطه با مساله ادلب ضمن انتقاد از دخالت تمام طرف‌هایی که هدف آن‌ها طولانی کردن عمر بحران است گفت: ایران بر مواضع خود در حمایت از دولت سوریه که حق حاکمیت بر تمام خاک این کشور دارد تاکید دارد و مشکلات سوریه باید در خاک سوریه و از طریق گفت‌وگوی سوری-سوری حل شود.

سفیر کشورمان در دمشق گفت: در مقابل سیاست‌های آمریکا که به دنبال غارت اموال و منابع است، تفکرات روشن و رهبری‌های بزرگی در منطقه وجود دارد که توانسته است پیروزی امت را محقق کند و مواضع تاریخی اتخاذ کند.

وی خاطر نشان کرد: بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پیروزی را برای کشور و ملت خود محقق کرد و مواضعی قهرمانانه در برابر نیرو‌هایی که خواستار تخریب سوریه بودند اتخاذ کرد.

ترک آبادی در رابطه با کتاب "ایران النوویه" یا همان " ایران هسته‌ای" گفت: این کتاب از نظر درست و دقیق بودن اطلاعات از مؤسسات متخصص در ایران مهر تأیید گرفت بنابراین اطلاعات و داده‌هایی که به زبان عربی در آن نوشته شده اند از دقت و مصداق بالایی برخوردار هستند. منبع: ایسنا برچسب ها: رویداد24 ، سفیر ایران در دمشق ، دمشق ، ترک آبادی ، ترامپ ، تحریم های آمریکا علیه ایران ، توافق هسته ای سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سفیر ایران در دمشق دمشق ترک آبادی ترامپ تحریم های آمریکا علیه ایران توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل چند سفیر را احضار کرد

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفرای کشور‌های فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، مالت، اسلوونی و اکوادور را پس از رای موافق به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد احضار کرد.

بامداد جمعه شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد نشست رای گیری کرد که با وتوی آمریکا شکست خورد.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند.

در پی وتوی آمریکا، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل گفت ایالات متحده چشمان خود را به روی فجایعی که در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی در حال وقوع است، بسته است.

او همچنین این اقدام آمریکا را «تلاش ناامیدکننده برای توقف دوره اجتناب ناپذیر تاریخ» توصیف کردند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بشار اسد: برای آمریکا فقط منافع مهم است و هیچ شریکی ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • تقدیر مردم استانبول از ایران در پی عملیات غرورآفرین «وعده صادق» +فیلم
  • آینده اقتصاد سوریه/ شرایط روزبه‌روز سخت می‌شود
  • مراسم گرامی داشت سردار حجازی و شهدای کنسولگری دمشق در بهمئی
  • اسرائیل چند سفیر را احضار کرد
  • قربان‌اوغلی سفیر پیشین ایران: رایزنی‌ها با آمریکایی‌ها نه حتی روزانه بلکه ساعتی شده