Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@11:28:06 GMT

اربعین فرصتی ویژه جهت فعالیت‌های فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۴۳۴

اربعین فرصتی ویژه جهت فعالیت‌های فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز در محل دفتر امام‌جمعه کرج، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس ستاد عتبات عالیات البرز، در راستای ساخت و توسعه صحن ائمه علیهم‌السلام و برپایی موکب‌های اربعین، گزارشی از پروژه‌های در حال اجرا، هدایا و نذورات مردم استان در کمک به توسعه، ساخت و بازسازی عتبات عالیات ارائه نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله حسینی همدانی گزارش ارائه‌شده را بشارتی از عملکرد استان خواند و بیان داشت: مردم ما از زمان ورود اسلام و به‌خصوص شیعه به ایران تا جریان انقلاب که برگرفته از نهضت حسینی است و تا امروز، ارادت به اهل‌بیت را در تمام زمینه‌ها نشان داده‌اند و کمبودها این ارادت را زایل نکرده است و در هیچ دوره‌ای، سختی معیشت، مردم را از شرکت در نذورات بازنداشته است.

وی افزود: بحث مقاومت که این روزها رهبر معظم انقلاب بر آن تأکیددارند هم ریشه‌اش در ارادت به اهل‌بیت علیهم‌السلام است که اهل‌بیت علیهم‌السلام هم با مقاومت دین را حفظ کردند.

نماینده رهبر معظم انقلاب، اربعین را اوج ظهور محبت و ارادت به اهل‌بیت دانست و اظهار داشت: پرداختن به فعالیت‌های فرهنگی و اثباتی در ایام اربعین از اثربخشی ویژه‌ای برخوردار است. اربعین به‌عنوان یک حرکت استراتژیک، فرصتی است برای صدور ارزش‌های انقلابی و دینی، لذا از اهمیت آن نباید غافل بود.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه بنای مردم در این پیاده‌روی سختی کشیدن است، گفت: در راستای خدمت‌رسانی به زوار، نباید زائرین را رفاه‌زده کرد. موکب‌های این مسیر نباید تبدیل به سازه‌های ثابت شوند، بهتر آن است که خیمه‌هایی در زمان موردنظر برپاشده و سپس جمع‌آوری شوند.

وی در خصوص اولویت‌سنجی در بازسازی عتبات و حرم‌های معصومین علیهم‌السلام، گفت: تعهداتی که استان نسبت به بازسازی و توسعه به عهده می‌گیرد، در مرحله اول باید نسبت به حرم‌های ائمه معصومین علیهم‌السلام باشد، سپس به امامزاده‌ها پرداخته شود.

رئیس شورای بازسازی عتبات استان، نسبت به دریافت کمک‌هزینه‌های بازسازی عتبات در مساجد، بیان داشت: لازم است که این امر در مساجد به‌صورت تشکیلاتی و با هماهنگی امور مساجد و امام مسجد صورت بگیرد و در جریان توافقات و ابلاغات انجام شود.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: در راستای اجرایی شدن این امر در مدارس هم لازم است شورای بازسازی عتبات با ایجاد تفاهم‌نامه‌ای بین شورا و معاونت پرورشی استان البرز، مسئول اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی و بسیج دانش‌آموزی نسبت به شکل انجام کار، اقدام لازم را صورت دهد.

وی در پایان متذکر شد: در دو بعد آسیب‌شناسی و چگونگی فعالیت‌ها در اربعین، لازم است که جلسه‌ای در اواخر ماه ذی‌القعده برگزار شود و جهت جمع‌آوری کمک‌هزینه‌های اربعین سازمان‌دهی لازم صورت پذیرد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد