Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@14:58:54 GMT

کرمان به 2000 مگاوات برق نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۴۹۹

کرمان به 2000 مگاوات برق نیاز دارد

معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو گفت: در آینده به 2 هزار مگاوات برق در استان کرمان نیاز داریم که امیدواریم با حضور بخش خصوصی بتوانیم برق مورد نیاز این بخش از کشور را تولید کنیم.

رضا انجم شعاع صبح امروز 29 خرداد ماه در جلسه مسایل برق و انرژی استان با حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان و با بیان این مطلب که استان کرمان ظرفیت توسعه در بخش های مختلف از جمله انرژی را دارد، گفت: 2 هزار و 200 مگاوات برق و بیش از 6 میلیارد متر مکعب آب در استان کرمان مصرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حقوقی، امور مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو عنوان کرد: در آینده به 2 هزار مگاوات برق در استان کرمان نیاز داریم که امیدواریم با حضور بخش خصوصی بتوانیم برق مورد نیاز این بخش از کشور را تولید کنیم.

محمدجواد فدایی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیلهای فراوان موجود در استان کرمان گفت: بخش کشاورزی استان علی رغم آنکه وجود کم آبی دارای ارزش تولیدی بالایی است به طوری در این بخش سالانه شاهد حدود 20 هزار میلیارد تومان ارزش محصولات بخش کشاورزی در استان هستیم.

استاندار کرمان با انتقاد از عدم توسعه یافتگی استان کرمان عنوان کرد: با وجود آنکه استان کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد، اما متاسفانه در برخی از شاخص ها از متوسط کشور پایین تر و عقب‌تر هستیم که باید نگاه ویژه ای از سوی مسئولین کشوری و حتی استانی به کرمان شود.

علی‌اصغر نصرالهی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان کرمان نیز در این جلسه مصرف برق کشاورزی استان کرمان را با 38 درصد بیشترین مصرف در بخش های مختلف در استان کرمان عنوان کرد، تصریح کرد: میزان مصرف بخش صنعتی در استان کرمان حدود 35 درصد است که با ورود صنایع جدید این مهم در آینده رشد پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید تدبیری برای تولید برق در استان کرمان اندیشیده شود اظهار کرد: رشد سالانه مصرف برق در استان کرمان نسبت به متوسط کشور سه درصد بالاتر است اما اگر بخواهیم با همین روند کار را ادامه دهیم از سال 1400 به بعد تراز برق استان منفی خواهد شد.

وحید مهدوی مدیر عامل برق جنوب استان کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: نقدینگی مناسب برای توسعه نداریم و با فروش انشعاب ما هم‌خوانی ندارد.

وی ادامه داد: پیمانکاران بیش از 2 میلیارد تومان طلب دارند، در صورتی که مردم ما پول نقد می‌دهند، اما این پول به دست پیمانکاران نمی‌رسد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک عکس معروف با حضور ۳۰۰۰ نفر!

چیس منهتن بانک در سال ۲۰۰۰ با جی پی مورگان اند کو ادغام شد و اکنون به نام جی پی مورگان چیس بانک شناخته می‌شود.

به گزارش عصر ایران، در عکس زیر حدود ۳۰۰۰ کارگری که در پروژه ساخت برج بانک چیس منهتن در شهر نیویورک حضور داشتند، دیده می‌شوند. این عکس در مراحل پایانی ساخت این برج در سال ۱۹۶۴ ثبت و تبدیل به یکی از معروف‌ترین عکس‌های تاریخ آمریکا شد.

عکسی که ۳ هزار نفر در آن حضور دارند!

چیس منهتن بانک در سال ۲۰۰۰ با جی پی مورگان اند کو ادغام شد و اکنون به نام جی پی مورگان چیس بانک شناخته می‌شود. خود چیس منهتن بانک به واسطه ادغام بانک ملی چیس و شرکت منهتن در سال ۱۹۵۵ شکل گرفته بود.

دیگر خبرها

  • رکورد تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد
  • گام بلند افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در سال جهش تولید
  • سه برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • افزایش ظرفیت تولید برق به میزان ۸۵۳۸ مگاوات از ابتدای دولت سیزدهم
  • ۳ برنامه صنعت برق برای کاهش ناترازی
  • توزیع ۲۰۰۰ سبد کالای معیشتی در ساری
  • مصرف زیاد این ویتامین باعث نارسایی کلیه میشود!
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
  • یک عکس معروف با حضور ۳۰۰۰ نفر!