Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

جواد امام، فعال‌سیاسی اصلاح‌طلب و مدیرعامل بنیاد باران، خبر داد سیدحسن خمینی، نوه امام‌خمینی، با خانواده علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی‌ سیاسی که در زندان فشافویه کشته‌شده، تماس‌گرفته و با ابراز تاسف، با آن خانواده، ‌همدردی کرده و قول داده که برای «رسیدگی به دادخواهی» قضایی خانواده شیرمحمدعلی، «از طریق مسئولان مربوط» پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهناز سرابی، مادر شیرمحمدعلی، بر سر مزار فرزندش، خطاب به سیدحسن خمینی مدعی‌شده بود که فرزندش را بابت «اتهام‌ توهین به امام‌خمینی» به زندان برده بودند که با ضربه‌های چاقو به قتل رسید و از او پرسیده بود: «آیا راضی هستی که فرزند خودت یک سوزن بخورد؟» گفته می‌شود سیدحسن خمینی به دلیل شنیدن این سخنان مادر داغدار مقتول در پی دلجویی برآمده است.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد


احسان حجتی منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما، درباره نحوه پرداخت فیلم های سینمایی به موضوع زندان و زندانی ها گفت: فیلم های مختلفی مثل زندان زنان ساخته شدند که قصه آنها را چند موقعیت در زندان تشکیل می داد یعنی اصل روایت برای داخل زندان نیست؛ قصه هایی هستند که خارج از زندان رخ داده اند اما ادامه آنها به زندان رسیده است.

وی افزود: بسیاری از کارگردان ها با گویش های متفاوت در قصه های حقوقی مشکل دارند؛ آنها نگران استقبال مخاطب هستند اما برخی از فیلم ها نشان داد که می توان با روایت های امیدوارکننده هم مخاطب فیلم های جنایی و معمایی را حفظ کرد.

حجتی با تاکید بر اینکه سینما می تواند در فیلم های حقوقی، جریان زندگی در زندان را نشان دهد، اظهار داشت: متاسفانه در اکثر فیلم ها، نویسنده زندان را پایان خط ترسیم می کند و گویی زندانی ها وارد دنیای ترسناکی می شوند. البته لازم به ذکر است که موضوعاتی مانند قتل یا قصه های معمایی کشش داستانی دارند و باعث جذابیت می شوند اما این همه ماجرا نیست. نقطه مجهول فیلم های امروز سینمای ایران، نپرداختن به اخلاقیات زندان است. باید کمی کارگردان ها خلاقیت صرف کنند تا بتوانند مدل قصه گویی را تغییر دهند.

وی بیان کرد: سینما روایت گر جامعه است اما روایت های فعلی در فیلم ها هم روایت های مستند نیستند؛ سینما درونیات و احوالات جامعه را داخل یک قصه دیگر می ریزد. روایت یک قصه مرسوم نامش سینما نیست؛ سینما باید افق دید ایجاد کند و مسیر را نشان دهد. 

دیگر خبرها

  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • لحظه دردناک مواجهه مادر با پیکر فرزندش در غزه | ببینید
  • کارگران فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • روایت تاریخ از کارنامه روحانیت
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد