Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@16:05:51 GMT

صعود نفت درپی ازسرگیری مذاکرات آمریکا و چین

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۷۶۱

صعود نفت درپی ازسرگیری مذاکرات آمریکا و چین

قیمت نفت با تجدید امیدواری سرمایه گذاران به حل اختلافات تجاری آمریکا و چین، در معاملات روز چهارشنبه افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت سه سنت افزایش یافت و به ۶۲ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه دو درصد صعود کرده بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۲ سنت افزایش یافت و به ۵۴ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص قیمت نفت آمریکا روز گذشته ۳.۸ درصد افزایش داشت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر نوشت: مقدمات برای دیدار وی با شیء جین پینگ، رئیس جمهور چین در نشست گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن آغاز شده است. این دیدار پس از اینکه مذاکرات تجاری دو طرف ماه گذشته به بن بست خورد، انجام می‌گیرد.

تعامل میان دو طرف از آن زمان محدود شده و ترامپ مکرراً تهدید کرده است روی واردات کالاهای چینی بیشتری تعرفه بالاتر وضع می‌کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA در این باره اظهار کرد: تقاضای جهانی برای نفت با انتظارات برای مذاکرات تجاری آمریکا و چین و حل شدن اختلافات دو غول اقتصادی جهان تقویت شد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که از قیمت‌های نفت پشتیبانی کرد بالا ماندن تنش‌ها در خاورمیانه پس از حمله هفته گذشته به دو نفتکش در خلیج عمان بود.

همچنین فعالان بازار منتظر دیدار میان اوپک و متحدانشان شامل روسیه هستند. این تولیدکنندگان که به گروه اوپک پلاس معروف هستند باید درباره سرنوشت توافق کاهش تولید که ماه میلادی جاری به پایان می‌رسد، تصمیم‌گیری کنند.

منابع آگاه اوپک اظهار کردند کشورهای اوپک و غیراوپک سرگرم مذاکره درباره تاریخ ۱۰ تا ۱۲ ژوئیه برای برگزاری دیدارشان در وین هستند که از سوی ایران پیشنهاد شده است. اوپک ابتدا تاریخ اول و دوم ژوئیه را پیشنهاد کرده بود اما تاریخ دیدار رسمی در وب سایت این گروه همچنان ۲۵ و ۲۶ ژوئن قید شده است.

گزارش مؤسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته ۸۱۲ هزار بشکه کاهش یافته و به ۴۸۲ میلیون بشکه رسیده است. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و چهل و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به استقبال روسیه از مذاکرات با آمریکا، تاکید کرد که این مذاکرات تنها زمانی صورت خواهد گرفت که درباره تمام مسائل مربوطه مباحث جامعی انجام شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا دیروز گفت که سفارت مسکو از زمان حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به مسکو، به تماس‌های «موقت» با دولت آمریکا بسنده کرده است اما هفته آینده درباره «روابط دوجانبه و اینکه آیا هیچ بختی برای از بین نرفتن تمام و کمال روابط روسیه-آمریکا وجود دارد یا خیر»، رایزنی خواهد کرد.

پسکوف دراین‌باره گفته است: مسکو برای مذاکره با واشنگتن، به حد کفایت «تمایل سیاسی» دارد اما فقط در صورتی که بحث و تبادل نظر به طور تمام و کمال درباره تمام مسائل دخیل صورت گیرد.

وی ادامه داد: ولادیمیر پوتین به دفعات گفته است که ما از مذاکرات استقبال می‌کنیم و اعتقاد داریم که رایزنی جامع درباره تمام موضوعات ضروری است. البته نمی‌توان برخی مسائل که هم‌اکنون در اولویت روابط دوجانبه ما قرار دارد را جدا کرد و صرفاً به آنها پرداخت!

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه نیز در نوامبر ۲۰۲۳ گفته بود که مسکو در تلاش است تا به این موضوع پی ببرد که در شرایط موجود، آیا مذاکره با آمریکا هیچ معنایی دارد یا خیر.

 

 

دیگر خبرها

  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • الهندی: مقاومت زیر بار آتش‌بس موقت نخواهد رفت
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • مذاکرات مثبت منچستریونایتد با یوفا برای دریافت مجوز حضور در اروپا
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • با توجه به موضع آمریکا، امیدی به مذاکرات نیست
  • قیمت نفت کماکان صعودی ماند
  • صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار