Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@02:17:48 GMT

خط پایان دو رویداد فرهنگی ـ دانشجویی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۷۶۳

خط پایان دو رویداد فرهنگی ـ دانشجویی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی «نهال» به دبیری رضا باستانی، پس از ۸ روز برگزاری و اکران ۱۰۸ فیلم داخلی و خارجی در سالن فارابی دانشکده هنر‌های کاربردی دانشگاه هنر، عصر امروز چهارشنبه ۲۹ خرداد‌ماه با برگزاری مراسم اختتامیه در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب به کار خود پایان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره فیلم «نهال» که ساعت ۱۸ برگزار می‌شود، در ۲۵ رشته از برگزیدگان در بخش‌های مختلف با اهدای لوح و جوایز، تقدیر خواهد شد. همچنین فردا ۳۰ خرداد، سالن ایران فرهنگستان هنر میزبان برگزاری مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر‌های دیجیتال است که از ۲۵ خرداد و در دو بخش آزاد و ویژه (آسیب‌های اجتماعی) به دبیری سیدحسن سلطانی؛ رئیس دانشگاه هنر و دبیری اجرایی بیژن اربابی؛ معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، آغاز به کار کرده است.
مراسم اختتامیه این جشنواره رأس ساعت ۱۸ در مکان مذکور به نشانی خیابان، ولی عصر (عج) نرسیده به تقاطع خیابان آیت‌الله طالقانی برگزار می‌شود و میهمان ویژه این مراسم طبق اعلام دبیرخانه، منصور غلامی؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.
شانزدهمین جشنواره فیلم «نهال» به همت دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر و نخستین جشنواره هنر‌های دیجیتال به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن قرآن ایکنا هنر فرهنگی عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کتاب پاریس ۲۰۲۴ پس از بولونیا برگزار شد/فاصله با دوره اوج

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکتوالیته، جشنواره کتاب پاریس که کار خود را یک روز پس از پایان جشنواره بولونیا آغاز کرده بود، پس از ۳ روز، دیروز یکشنبه ۲۶ فروردین به کار خود خاتمه داد.

نمایشگاه پاریس با برنامه نویسی جدی و با مشارکت شمار زیادی از متخصصان نشر فرانسوی و با ارایه مجموعه‌ای از بحث‌ها درباره صنعت نشر، به مسایلی چون مدیریت موجودی، بازار بین‌المللی، استفاده از مزیت جمعی و … در حالی برگزار شد که سال پیش ۱۰۲ هزار نفر در این رویداد شرکت کرده بودند.

در حالی که مهمان افتخاری سال گذشته نمایشگاه پاریس، ایتالیا بود، این کشور امسال مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواهد بود، و امسال کبک استان فرانسوی زبان کانادا به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب پاریس در این گردهمایی کارشناسانه شرکت داشت.

نماینده ناشران کبکی که آخرین بار با همین عنوان در سال ۱۹۹۹ در نمایشگاه پاریس حضور داشت، گفت: میهمان افتخاری در جشنواره‌ای بزرگ مانند پاریس، فراتر از جنبه تجاری، اهمیت زیادی در سطح نمادین دارد و در شناخت غنا و جسارت بخشیدن به ادبیات ما کمک می‌کند.

وی گفت: اگر دعوت سال ۱۹۹۹ فرصتی برای تحکیم پیوندها و تحریک اکتشافات بود، امروز این شانس را داشتیم تا ثمره کارهای انجام شده در ۲۵ سال گذشته را برداشت کنیم و پیشرفت‌های انجام شده خود را بیان کنیم؛ سفری که مشخصه آن ظهور موسسه‌های انتشاراتی جدید، افزایش نفوذ ادبیات ما در سطح بین‌المللی و موفقیت چندین نویسنده کبکی در فرانسه است.

کبک تاکنون مهیمان چندین رویداد در اروپای فرانسوی زبان بود و انتشارات کبک با کانادا در کانون توجه نمایشگاه کتاب فرانکفورت سال ۲۰۲۱ قرار داشت و با انتشار ترجمه‌های متعدد به زبان آلمانی درخشید. ادبیات کبک امروزه در سراسر جهان ترجمه می شود، اما فرانسه همچنان بازار اصلی صادرات کتاب های کبک است.

جشنواره کتاب پاریس امسال میزبان ۱۰۳ هزار بازدیدکننده شد که نسبت به سال گذشته تقریباً رقم ثابتی است. نزدیک به نیمی از بازدیدکنندگان زیر ۲۵ سال سن داشتند.

این رویداد برای سومین بار در «گرند پلِیس» نزدیک برج ایفل برگزار شد و خرید کتاب در آن ۶درصد افزایش یافت.

این نمایشگاه که از سال ۱۹۸۱ ایجاد شده در سی و نهمین دوره در مارس ۲۰۱۹ که آخرین دوره پیش از کرونا بود میزبان ۱۶۰ هزار بازدید کننده بود و حضور بازدیدکنندگان هنوز با دوران پیش از کرونا فاصله زیادی دارد.

کد خبر 6078689

دیگر خبرها

  • مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان
  • ۱۵ اردیبهشت؛ برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر دانشجویی
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری «بیشه» برگزار می‌شود
  • آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ ۲ خرداد؛ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم
  • آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم ۲ خرداد برگزار می‌شو
  • نشست داوری نهایی سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر برگزار شد
  • جشنواره کتاب پاریس ۲۰۲۴ پس از بولونیا برگزار شد/فاصله با دوره اوج