Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@15:44:14 GMT

توسعه درون‌زا؛ ثمره بیانیه گام دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۷۶۵

توسعه درون‌زا؛ ثمره بیانیه گام دوم انقلاب

احمد بخشایش اردستانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان درباره تأثیر انقلاب اسلامی بر تحولات منطقه و جهان اظهار کرد: در دوره‌های گذشته، دین در سیاست تأثیر زیادی داشت، مثل دوران قرون وسطی که دین بر سیاست مستولی بود و در عین حال نیز انجماد وجود داشت، ولی امروز با گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی، به طور همزمان می‌توان از سنت و مدرنیته استفاده کرد و دین و اخلاق را وارد سیاست ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولا سیاستمداران در تمام دنیا با اخلاق میانه‌ای ندارند، ولی امام(ره) به دنبال سیاست اخلاقی بود و این باعث شد که جهان، جمهوری اسلامی را بپذیرد.
وی افزود: امروز با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران مورد قبول جهان و به خصوص منطقه خاورمیانه قرار گرفته است، خاورمیانه بیشتر اهمیت دارد، چون سه چهارم نفت جهان از این منطقه عبور می‌کند و طبیعی است که به کشورهای این منطقه بها داده می‌شود. ایران چه قبل و چه بعد از انقلاب در رأس کشورهای منطقه قرار داشته است. اولین تأثیر حرکت امام نیز این بود که هیمنه آمریکا را در افکار عمومی جهان شکست.

بیانیه گام دوم انقلاب؛ نقشه راه و استراتژی

این نماینده سابق مجلس بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب یک نقشه راه و استراتژی است و نشان می‌دهد که ما به چه نقطه‌ای می‌خواهیم برسیم، به این منظور، عده‌ای باید بحث و بررسی کرده، اتاق فکر تشکیل دهند و برای تحقق مفاد این بیانیه، راه‌هایی را ترسیم کرده و تاکتیک‌هایی را در نظر بگیرند؛ مثلا ما می‌خواهیم تا دو سال آینده حرف اول را در منطقه بزنیم و برای دستیابی به این هدف، باید به رشد و توسعه علمی، اقتصادی، صنعتی و نظامی پرداخته و مشخص کنیم که کدام یک از این حوزه‌ها در اولویت رشد و توسعه قرار دارد و به پیشبرد اهداف کمک می‌کند. یا مثلا چگونه باید برای تحقق عدالت قضایی اقدام کرد و چه نقص‌هایی در قوه قضائیه وجود دارد که باید برطرف شود.
بخشایش اردستانی ادامه داد:  باید بررسی کرد که چگونه می‌توان جوانان شایسته و نه افراد منتسب به مسئولان را به صحنه آورد. یک راه آن این است که در استخدام‌ها، شایسته سالاری حاکم شود. امروزه علی‌رغم تمایل جوانان برای حضور در صحنه‌های مختلف، فضا برای آنها مهیا نیست و با وجود مصوبه قانونی مجلس در خصوص عدم به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی، عده‌ای این قانون را دور زده و از مقام معظم رهبری برای ادامه کار مجوز گرفته‌اند. از طرف دیگر باید بررسی شود که چرا ما در زمینه‌ای مثل جنگ الکترونیک برتریم، چنانکه توانستیم پهپاد آمریکایی را به دام بیندازیم، ولی در صنعت برتر نیستیم؟ همچنین برخی رشته‌ها در دانشگاه تدریس می‌شود که به درد جامعه نمی‌خورد و دانشجویی که در این رشته‌ها به تحصیل می‌پردازد، فقط آگاهی پیدا می‌کند و نمی‌تواند ارتباط میان صنعت و دانشگاه را محقق کند.
وی خاطرنشان کرد: اگر فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی بیانیه گام دوم انقلاب بررسی و مشخص شود، می‌توان به تحقق آن امیدوار بود، چون مردم ایران اراده‌ای قوی دارند و اگر بخواهند کاری را انجام دهند، به خوبی از عهده آن برمی‌آیند. از طرف دیگر، اگر بیانیه گام دوم انقلاب محقق شود، جامعه در همه امور و زمینه‌ها پیشرفت کرده، توسعه درون‌زا می‌شود، عدالت برقرار شده، فرهنگ جامعه به سمت پویایی و مانایی حرکت می‌کند، همه چیز روی غلطک قرار گرفته و شادی به جامعه بازمی‌گردد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اصفهان بیانیه گام دوم انقلاب توسعه درون زا عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با حضور در سایت راداری شهید برادری  و دیدار با کارکنان این سایت با اشاره به اهمیت امنیت در جامعه گفت: صیانت از آسمان ایران به همت پدافند هوایی بر قشر‌های مختلف مردم تاثیر گذار است، چرا که آرامش زندگی مردم در گرو برقراری امنیت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده افزود: وجود احساس امنیت به معنای واقعی در کشور و امنیت اجتماعی موجود در کشور مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است و ما باید قدردان این نعمت باشیم.

وی شکوفایی و بالندگی کشور را ثمره خون شهدا و انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: همه ما مدیون خون شهدا هستیم، شهدایی که خالصانه و صادقانه برای امنیت امروز ما جان خود در طبق اخلاص گذاشتند و از کیان و وطن خود دفاع کردند تا نام ایران سبز بماند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور با اشاره به تلاش‌های کارکنان نیروی پدافند هوایی ارتش در ایجاد امنیت برای کشور گفت: خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در چنین شرایط سخت اجر و نعمت بزرگیست.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عدیده از کارکنان منطقه پدافند هوایی شمال شرق در  این سایت قدردانی  و آمادگی کارکنان پدافند و تجهیزات آن را در وضع مطلوبی توصیف کرد.

دیگر خبرها

  • رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال شرق : شکوفایی و بالندگی امروز کشور ثمره خون شهدا
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی به مناسبت تاسیس سپاه پاسداران
  • بیانیه سپاه شهداء آذربایجان غربی به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران
  • سپاه پاسداران از درون و برون کشور در حال مجاهدت در راه حق است
  • ترافیک گرگان ثمره جانمایی غلط مدارس غیرانتفاعی/ شهرداری به مطالبات مردم پاسخ دهد
  • مشکل اساسی بشر خودفراموشی است / جنایات غزه ثمره جاهلیت مدرن
  • بیانیه مجمع نمایندگان گیلان به مناسبت روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • بیانیه سپاه قائم استان سمنان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • ثمره مقاومت هوشمندانه در جنگ با تل‌آویو
  • بیانیه سپاه حضرت ابالفضل(ع) به مناسبت سالروز تأسیس سپاه