Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ذخایر قطعی کشف شده معادن استان تاکنون بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن است. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

داوود شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار داشت: سال گذشته در استان 51 فقره پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ذخیره این تعداد را 53 میلیون تن عنوان و بیان کرد: این تعداد پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بالغ بر 755 میلیارد ریال صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین از صدور 237 فقره جواز تاسیس طرح‌های صنعتی در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با صدور این تعداد فقره جواز معدن برای بیش از 11 هزار و 700 نفر در سال‌های آینده اشتغال ایجاد شود.

آذربایجان شرقی: ذخیره قطعی «نفلین‌سینیت» در شهرستان کلیبر 80 میلیون تن است40تن طلا به ذخیره قطعی کشور افزوده شد/مذاکره با افغان‌ها برای صادرات 1000میلیارد دلار مواد معدنی از چابهارمعدن منگنز مهرستان 41 هزار و 500 تن ذخیره قطعی دارد

شهرکی جوازهای تاسیس صنعتی را در زمینه‌های مختلف اعلام کرد و افزود: تاکنون نیز 541 فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با اشتغال حدود 12 هزار نفر در استان صادر شده است.

وی استخراج سالانه مواد معدنی استان را بالغ بر 17 میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: این پروانه‌ها برای بهره‌برداری از مواد معدنی مس، آهن، بنتونیت، ذغال سنگ، باریت، خاک صنعتی، سرب و روی، سیلیس، طلا، کرومیت، منیزیت، گرانیت، مرمریت و منگنز صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه استخراج اسمی این معادن بیش از 900 هزار تن است یادآور شد: با صدور این پروانه‌ها برای 560 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی

شاهوردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از تجهیز ۱۱ مرکز آموزش صنایع‌دستی در استان از محل اعتبارات ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۳ مرکز آموزش نیز در دست احداث و تکمیل است.

او افزود: هزار و ۳۰۰ نفر از دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲ بهره‌مند شده اند. 

شاهوردی اظهار کرد: پارسال هزار و ۱۰۰ نفر آموزش کوتاه‌مدت عمومی صنایع‌دستی را در رشته‌های مزیت‌دار استان از جمله حوله‌بافی، تراش سنگ، پخل‌بافی، خراطی سنتی، سوزن‌دوزی، گلیم بافی، پلاس بافی و سفال و سرامیک دیدند و ۱۸۰ نفر نیز در رشته‌های کوتاه‌مدت تخصصی از قبیل حوله بافی سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی آموزش دیدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: طی این مدت ۱۵۰ صنعتگر استان موفق به اخذ درجه هنری و ۵ اثراستان در رشته‌های البسه محلی، پته‌دوزی، بافته‌های داری و رودوزی‌های الحاقی موفق به ثبت در فهرست آثار فاخر صنایع‌دستی کشور شدند. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۵ هزار کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین صادر شد
  • صدور ۲۵۵۰۰ کارت معاینه فنی ویژه وسایل نقلیه سنگین در خراسان جنوبی
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • ۱۵۰۰ حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد
  • ۳.۶ میلیون تن‌کالا از آذربایجان غربی به خارج کشور صادر شد
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • بهره مندی هزار و ۳۰۰ نفر از آموزش‌های صنایع دستی
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر