Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سامانه بانکداري باز بانک توسعه صادرات ايران صبح امروز رونمايي و به صورت رسمي آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، به دنبال تغيير تکنولوژي و به تبع درخواست‌هاي جديد مشتريان براي دريافت خدمات بانکي، بانک ها نيز به دنبال ارائه خدمات بانکي در بستري جديد هستند. در همين راستا، بانک توسعه صادرات نيز با شناسايي نيازهاي جديد مشتريان، کشش تقاضا، رضايت و افزايش مشتريان و فشار فناوري‌هاي روز دنيا به سمت ارائه خدمات بانکداري روز دنيا در حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برهمين اساس، صبح امروز از سامانه بانکداري باز اين بانک با اتصال به سامانه شاهين (پلتفرم بانکداري باز شرکت خدمات انفورماتيک) رونمايي شد که شرکت تامين سرمايه تمدن نيز به عنوان اولين مشتري اين بانک براي دريافت خدمات بانکداري باز معرفي شد.
ويژگي‌هاي سامانه OBH در سه بخش تکنولوژي، امنيت و زير ساخت خلاصه مي‌شود که مي توان مواردي مثل طراحي بر طبق استانداردهاي جهاني از جمله PSD2، عدم افشاي اطلاعات حساس و هويتي مشتري به طرف ثالث و بهره گيري از زيرساخت‌هاي قوي و بسترهاي امن شرکت خدمات و بسياري از موارد ديگر را عنوان کرد.
اين سامانه که با همکاري شرکت خدمت انفورماتيک، بانک مرکزي، بانک توسعه صادرات و شرکت تامين سرمايه تمدن به بهره برداري رسيده، امکان ارتباط با سازمان‌هاي مختلف را دارد.
چالشي به نام نسل جديد مشتريان بانک‌ها
ابوطالب نجفي، مدير عامل شرکت خدمات انفورماتيک در مراسم رونمايي از اين سامانه، با ابراز خوشحالي از ايجاد اين سامانه اظهار داشت: صنعت بانکداري در حال حاضر در دنيا و ايران با چالش‌هايي از جمله نسل جديد مشتريان مواجه است که در حال تولد در دنياي ديجيتال هستند.
وي افزود: بازيگران جديد در صنعت بانکداري در سوي ديگر قرار دارند که از اين بازار سهم مي خواهند. اما در اين بين به مقررات اين صنعت نيز نبايد بي توجه بود، مقرراتي مثل PSD2، پولشويي و ... که با تغيير آنها سيستم بانکداري تحت فشار خواهد بود.
مدير عامل شرکت خدمات انفورماتيک ادامه داد: اما فناوري‌هاي جديد مثل بلاکچين نيز از ديگر چالش‌هاي صنعت بانکي است که اگر بانک‌ها به يکي از اين چالش‌ها توجه نداشته باشد به طور حتم با مشکلاتي مواجه خواهد شد.
به گزارش ايبِنا، به گفته نجفي، هنگامي که بانک سرويس‌هاي خود را باز کند با هکرها به عنوان اولين چالش مواجه خواهد شد که احراز هويت در اين خصوص از اهميت زيادي برخوردار است که در صورت بي توجهي بانک، موجب خطرات متعددي خواهد شد. وي در ادامه تاکيد کرد: بانک توسعه صادرات به عنوان اولين بانک به پلتفرم شاهين ورود پيدا کرده که به طور حتم شاهد اتفاق‌هاي خوبي در اين زمينه خواهيم بود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکار‌های توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد. 


محمد علی شاه حسینی افزود: ظرفیت بازار آفریقا را می‌توان به‌عنوان بازاری بکر و پراهمیت شمرد که با رفع موانع زیر ساختی و لجستیکی، معرفی ظرفیت‌ها و نزدیک‌شدن تجار یزدی و آفریقا و تسهیلات تبادل مالی و حضور مؤثر در بازار‌های هدف و اراده تجار و دولت‌ها می‌تواند جهش روابط تجاری یزد و آفریقا را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: توسعه بازرگانی و صادرات، بهره‌گیری از معادن پرارزش این قاره و همچنین زمین‌های کشاورزی حاصلخیز جزو منافع اقتصادی ارتباط با کشور‌های آفریقایی است و از سوی دیگر هم می‌توانیم با حضور در این کشور‌ها اقتصاد استان و حتی کشور را تقویت کنیم.

این نشست با هدف تبادل نظر و هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به روابط اقتصادی ایران با کشور‌های آفریقایی و کمک به افزایش صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به این قاره انجام شد.

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه آبی سریلانکا توسط ایران/توسعه صادرات فنی و مهندسی در دستورکار
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • شارژ گران پیامک‌های بانکی؟
  • بانک ملی ایران پیشگام در حمایت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی