نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان در ۵ محور تشریح شد
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۹۳۳
بزرگترین رویداد ملی در صنعت ساختمان به زودی در نمایشگاه بین المللی پایتخت آغاز می شود. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اتاق تعاون ایران، با عبور از هجده دوره نمایشگاهی در حوزه صنعت ساختمان، اتاق تعاون ایران درصدد برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
علی مطیع جهانی معاون پشتیبانی، برنامه ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران و دبیر اجرایی نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان تمرکز نمایشگاه نوزدهم را بر 5 محور تشریح می کند.
وی با تاکید براینکه صنعت ساختمان صنعت مادر است و بیش از 60 درصد صنایع کشور به آن وابسته هستند، حضور حداکثری مشارکت کنندگان را نکات برجسته نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان و حمایت از تولیدکنندگان در این نمایشگاه را از محوری ترین اهداف نمایشگاه عنوان کرد؛ مطیع جهانی ابراز داشت: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری مزین به نام رونق تولید است و حمایت از تولیدکنندگان در دستور کار اقتصاد ملی قرار گرفته است، ایجاد بستری مناسب برای انسجامی از تولیدکنندگان در بزرگترین رویداد ملی کشور در صنعت ساختمان را برخود واجب می دانیم.
دبیر اجرایی نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان، رویکرد صادراتی را به عنوان دومین محور بیان داشت و گفت: با پذیرش هیات های تجاری از کشورهای هدف و ایجاد بستر مناسب برای گفتگو و مذاکره فعالان حوزه صنعت ساختمان، می توان زمینه افزایش تولید و گسترش صادرات و خدمات فنی و مهندسی و تولیدات این صنعت را فراهم کرد.
وی ادامه داد: همچنین برگزاری همایش ملی در حوزه صنعت ساختمان با حضور اساتید و بزرگان صنعت و میهمانان ویژه از کشورهایی که در صنعت ساختمان پیشران هستند، تدارک دیده شده است.
این مقام مسئول افزود: امسال نمایشگاه رویکرد علمی را از مهمترین محورهای اصلی خود قرار داده است، با توجه به مباحث جدید در صنعت ساختمان و با هدف رسیدن به خودکفایی و رونق تولید و بالا بردن سطح علمی فعالان اجرایی در صنعت پیشران کشور با همکاری دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ثبت نام 2دوره آموزشی یکساله MBA و DBA در حوزه تخصصی صنعت ساختمان، همزمان با آغاز نوزدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان شروع و در بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران به کار خود پایان خواهد داد.
گفتنی است، برای اولین بار است که دوره های تخصصی مذکور در کنار برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان تعریف شده است.
وی ایجاد غرفه ساخت ایران را از دیگر محورهای نمایشگاه نوزدهم برشمرد و تصریح کرد: هدف از ایجاد این غرفه این است که تمامی استارتاپ ها و دانش بنیان ها در این پاویون حضور داشته و تمامی صنعتگران و فعالان این حوزه می توانند نیازهای خود را از ابتدا تا انتها از طریق مشاوره و اجرا پیگیری و عملیاتی کنند.
وی در تشریح فعالیت و خدمات این غرفه اذعان داشت: با توجه به شرایط تحریم، تامین برخی قطعات و مواد اولیه برای این تولیدکنندگان دغدغه ای است که به سختی صورت می گیرد که فعالان و تولیدکنندگان میتوانند با بهره گیری از خدمات غرفه ساخت ایران، از ظرفیت های علمی و پژوهشی داخلی برای طراحی و راه اندازی تولید تا مرز خودکفایی تلاش کنند.
مطیع جهانی ایجاد یک پاویون با حضور مشترک ستاد ویژه توسعه فنآوری نانو را از دیگر محورهای نمایشگاه نوزدهم عنوان کرد و گفت: تمامی شرکتهایی که در حوزه صنایع نوین از جمله نانو فعالیت دارند، در سالن اختصاصی که به همین منظور در نظر گرفته شده است، گردهم خواهند آمد.
انتهای پیام/
R1012122/P/S7,82/CT12منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۶۰ درصد نوازندگان از هوش مصنوعی استفاده میکنند!
به گزارش قدس آنلاین، مجله فرهنگی هنری «ورایتی» که از ابتدای ابداع و عمومیت یافتن هوش مصنوعی به آسیبها و مزایای این پدیده نوظهور پرداخته، به تازگی مطلبی جدید در اینباره منتشر کرده است.
نگاهی آماری به هوش مصنوعی و استقبال هنرمندان از آن
سال گذشته بود که این رسانه به ارائه آماری از استفادهکنندگان از هوش مصنوعی پرداخته بود. «ورایتی» در گزارشی آورده بود؛ در تحقیقاتی که در ماه ژوئن سال گذشته (سال ۲۰۲۳) توسط شرکت «Ditto Music» انجام شده آمار عجیبی ارائه شده است و آن اینکه ۶۰ درصد نوازندگان از ظرفیتهای هوش مصنوعی برای امور نوازندگی استفاده میکنند. آمار ارائه شده توسط «دیتو موزیک» به همین مورد محدود نبوده و این شرکت در این رابطه آمار جزییتری هم منتشر کرده که به این قرار است؛
استفاده از هوش مصنوعی در توسعه آثار هنری: ۳۸٪
استفاده از هوش مصنوعی در مسترینگ موسیقی: ۳۱٪
استفاده از هوش مصنوعی در تولیدات: ۲۰٪
استفاده در آهنگسازی ۱۱٪
این آمار بدون شک گویای این واقعیت است که هوش مصنوعی تاثیر بالقوهای بر صنعت موسیقی داشته است. اما همه اینها در حالی است که هنوز هنرمندانی وجود دارند که روشهای سنتی تولید و ارائه موسیقی را بر هوش مصنوعی ترجیح میدهند که ۲۸٪ درصد را شامل میشوند.
حال مجله فرهنگی هنری «ورایتی» به تازگی مطلبی را از آمائچی اوزویگوه (تهیهکننده، کارآفرین و مدیر گروه موسیقی «Run the Jewels») منتشر کرده که به فرصتها و تهدیدهای پدیده هوش مصنوعی در عرصه موسیقی میپردازد.
او با بیان اینکه موسیقی همیشه در تیر رس پیشرفتهای فناورانه بوده و هوش مصنوعی آخرین مرز ایجاد شده است؛ درباره جزییات ماجرا به ذکر موارد مهمی پرداخته است.
هوش مصنوعی ماهیت خلاقانه موسیقی را تحت تاثیر قرار میدهد
در یادداشت اوزویگوه آمده است: ادغام هوش مصنوعی در صنعت موسیقی فقط مربوط به ابداع و ساخت ابزارهای جدید برای ایجاد و تولید موارد مختلف نیست و چنین برداشتی کاملا محدود و غلط است. آنچه امروز وجود دارد پدیدهای است که در تغییر ماهیت خلاقیت موسیقی و تعامل با مخاطبان این هنر نقش به سزایی خواهد داشت. من در مورد این تغییر ماهیت در خلاقیت به واسطه این پدیده جدید که هوش مصنوعی نام دارد، حرف میزنم.
او ادامه داده: بدون شک پیامدهای هوش مصنوعی برای صنعت موسیقی متعدد و عمیق است. از سویی شاهدیم که هوش مصنوعی، سطح بیسابقهای از امکانات خلاقانه را به هنرمندان و تولیدکنندگان ارائه میدهد؛ از تولید صداهای منحصر به فرد گرفته تا کمک به ایجاد ترکیبهای جدید! تا به اینجا همه چیز خوب است و باید گفت هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که به منبعی ضروری برای ابراز خلاقیت تبدیل شود.
آمائچی اوزویگوه افزود: بر این واقعیت تاکید میکنم که موسیقی کلاسیک همواره بر ژانرهای معاصر تاثیر داشته که اتفاقا خیلی هم موضوع قابل توجه و قابل تاملی است. حال نیز به واسطه هوش مصنوعی میتوان از پلیبکهایی بهره برد که به این واسطه چندین نسل را پوشش داد. و اینکه میتوان تفسیرهای جدید و تلفیق در سبکها را هم با هوش مصنوعی ارتقاء داد.
مالکیت آثار همچنان پرخطرترین هشدار هوش مصنوعی
این تهیهکننده و کارآفرین فرهنگی در بخش دیگری از صحبتهایش گفته است: با وجود همه مزایایی که تا به اینجا دربارهاش گفتم، باید تاکید کنم که این تکامل دیجیتالی بدون چالش هم نیست! در میانه این همه اتفاق که خوب و مثبت تلقی میشوند خطرات بالقوهای هم وجود دارد که نباید به آنها بیتوجه باشیم. این خطرات در رابطه با مالکیت آثار بسیار جدی است. از طرفی با هوش مصنوعی شباهتهایی ایجاد میشود که گاه باعث میشود نتوانیم اصل را از فرع تشخیص دهیم. لذا برای کنترل درست شباهتها باید تمهیداتی اندیشیده شود و گرنه بسیار مخرب خواهد بود. نباید فراموش کنیم که مالکیت معنوی هنرمندان مقولهای بسیار مهم است و عدم توجه به آن معضلات اخلاقی و قانونی بسیاری ایجاد خواهد کرد.
هوش مصنوعی و اجحاف در حق هنرمندان مرده!
او هشدار داده است: یکی از اتفاقات شبیهسازی و بازسازی و بازگردانی آثار هنرمندانی است که دیگر زنده نیستند. این موارد و استفاده از فناوریهای ایجاد شده با محوریت هوش مصنوعی مسائل مربوط به حق چاپ آثار را زیر سوال خواهد برد. و موضوع دیگر اینکه استفاده از این پدیده مدرن در مدت زمانی نه چندان دور درک سنتی ما از نوشتن و تالیفات خلاقانه را به چالش میکشد.
هوش مصنوعی صنعت موسیقی آفریقا را احیا کرده است
آمائچی اوزویگوه در ادامه توضیحاتش به نکات مثبت هوش مصنوعی هم پرداخته است. او میگوید: علیرغم همه موضوعات و چالشهای نگرانی برانگیز، هوش مصنوعی در بازارهای در حال رشد و توسعه را کمک خواهد کرد. این اتفاق الان در بازارهای هنری آفریقا رخ داده است. من با توجه به تمرکزی که روی این موضوع دارم باید بگویم صنعت موسیقی با وجود هوش مصنوعی در قاره آفریقا پیشرفت چشمگیری داشته است. طی این روند هنرمندان و کارآفرینان منحصر به فردی به مخاطبان معرفی شدهاند و با تلاشهای خلاقانهای که خواهند داشت جایگاه خود را به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء خواهند داد.
پدیدهای در جهت یافتن استعدادهای جدید
این حامی و سرمایهگذار گفته است: بدون شک استفاده از فناوری هوش مصنوعی منجر به کشف استعدادهای جدید هم خواهد شد، به شرط آنکه به نحوه گسترش و استفاده از آن واقف باشیم و با آگاهی نسبت به فرصتها و تهدیدها پیش برویم.
آمائچی اوزویگوه در ادامه مطلبش به موضوع مهم دیگری اشاره کرده است. او میگوید: در آینده شاهد فرو رفتن عمیق هنرمندان و مخاطبان در تجارب شخصیسازی شده خواهیم بود. این روند تا جایی جدی میشود که ترجیحات و سلایق شخصی مخاطبان و نحوه نگرش آنها و تعاملات فرهنگی و اجتماعی آنها هنر را متحول میکند. لذا باید گفت موسیقی در مواجه با هوش مصنوعی تجربهای شخصی خواهد بود.
توانمندسازی اقتصادی رمز موفقیت هوش مصنوعی است
وی تاکید کرده: اگر قرار است از هوش مصنوعی به معنای درست استفاده کنیم بدون شک باید پیش از هر کار به مقوله فراگیری و توانمندسازی اقتصادی بازار هنر بپردازیم. باید برای ایجاد کسب و کارهای جدید با استفاده از هوش مصنوعی نوآوری کنیم و برای اقتصاد و اعتبار هنر قدیمی موسیقی ارزش و احترام قائل باشیم. به طور واضح باید بگویم هوش مصنوعی ماهیت دوگانهای دارد که رفع چالشهای این دوگانگی صرفا با استفاده از یک کاتالیزور مشترک به نام قانون امکانپذیر است.
آمائچی اوزویگوه تاکید کرده: در واقع بهتر آن است که برای حل بحرانهای موجود به سراغ ذینفعان صنعت موسیقی برویم و آنها هم هرچقدر اشتیاق داشته باشند، باید با احتیاط به سمت جلو حرکت کنند.
آمائچی اوزویگوه در پایان بیان کرده است: در حالی که ظهور هوش مصنوعی امکانات بیشماری را برای صنعت موسیقی معرفی میکند، به بررسی دقیق تأثیر آن بر هنر، کپی رایت و مسائل انسانی نیاز دارد. تنها در این صورت است که تلاقی هوش مصنوعی و موسیقی میتواند زمینهای حاصلخیز برای کاوش، بحث و رشد واقعی باشد.
کمی درباره آمائچی اوزویگوه
اوزویگوه مدیر اهل قاره آفریقا و ساکن نیویورک تهیهکننده، کارآفرین و سرمایه گذار موسیقی و هنرهای خلاق را یکی از پیشگامان معاصر در زمینه تولید و بهبود بازار موسیقی میدانند که روی موسیقی آفریقا و مقوله اقتصاد هنر این قاره کار کرده است. او که نامزد جایزه گرمی (در بخش ضبط موسیقی) است، او از کالج ادبیات، علم و هنر دانشگاه میشیگان فارغ التحصیل شده و درحال حاضر یکی از اعضای هیئت علمی دانشکده هنر تیش در دانشگاه نیویورک است.
منبع: خبرگزاری ایلنا