Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت کیمیا خودرو امروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی و به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

۱۵ متهم این پرونده، به اتهام مشارکت یا معاونت در انجام عملیات واسپاری (لیزینگ) بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای محاکمه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، پرونده کیمیا خودرو با ۱۱۰ جلد، ۱۱۷۰ نفر شاکی دارد.

محمد آقامیری نماینده دادستانی در ابتدای جلسه دادگاه در جایگاه قرار گرفت و گفت: متهمان این پرونده که کارمندان اصلی شرکت محسوب می‌شوند با توجه به سابقه و مسؤولیتی که داشته بر اوضاع‌واحوال شرکت اشراف داشته و مطلع بودند که شرکت مجوزی برای این امور داشته است.

وی افزود: شاهد آمار بالای ثبت‌نام و تعداد بسیار کمی تحویلی خودرو در این شرکت بوده بطوری که شرکت قادر به تحویل خودرو نیست و شاهد تعداد بالای خودروهای در پارکینگ شرکت که آماده تحویل است و یا در غیاب به ستاد رفته است و با نوع عملکرد خود، زمینه وقوع جرم فراهم شده است.

نماینده دادستانی گفت: بنابراین با توجه به گزارش اداره دعاوی حقوقی بانک مرکزی، شکایت شاکیان، اساسنامه شرکت و مصوبات مجمع عمومی در تاریخ 93.7.3 که صراحتاً موضوع نقدی خودرو مطرح است؛ پس از  قراردادهای تنظیم شده با شاکیان دلایل این فساد مالی مشخص است که شامل رسیدهای صادره مبنی بر برداشت وجوه از کارت‌های بانکی شاکیان از فیش‌های واریزی، پرینت حساب‌های شاکیان، فیلم‌ها و صداهای ضبط شده از کارمندان شرکت، صورت‌جلسات موجود حاوی تعهدات مکرر کارمندان جهت تحویل خودرو، تغییر آدرس شرکت، تبلیغات گسترده در روزنامه‌ها و فضای مجازی، ثبت‌نام جهت تحویل خودرو، ثبت‌نام و تنظیم قرارداد بدون رابطه، وجوه اخذ شده، عضویت متهمان در شرکت و حضور مستمر و تأثیرگذار آنان است.

وی ادامه داد: همچنین براساس دفاعیات موجه متهمین در سال 96 در تهران و استناد به مواد ۱۲۰،۱۲۶ و ۱۲۴ وماده ۲ و ۴ قانون تشدید مجازات و اختلاس‌های پولی و بانکی و تبصره ماده 31 دستورالعمل اجرایی و ماده ۲ قانون اجرای احکام، درخواست کیفر متهمان می‌شود.

نماینده دادستانی خطاب به رئیس دادگاه گفت: بنده با توجه به ماده 4 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری در صورتی که مصداق و اقدام متهمین، مفسدفی‌الارض باشد بنابراین با توجه به موضوع و اتهام متهمین به دادگاه اعلام می‌کنم در صورت صلاحدید حضرتعالی و هیأت رسیدگی، درخواست اشد مجازات که اعدام است را از دادگاه خواستارم.

ادامه دارد...

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد

آلمان به دلیل مشکلات قطعات یدکی که در ایالات متحده تولید می‌شود و محدودیت‌های صادراتی از آمریکا به آلمان، تامین خودرو‌های زرهی MRAP (ضدمین) را به اوکراین آغاز نکرده است. این را روزنامه آلمانی بیلد با استناد به اسناد وزارت دفاع این کشور گزارش داده است.

به گفته این نشریه، کی یف و شرکت آلمانی فلنزبرگر Flensburger Fahrzeugbau GmbH برای انتقال ۴۰۰ خودروی زرهی به توافق رسیده اند. ارزش سفارش ۳۱۵ میلیون یورو است.

از سند وزارت دفاع آلمان برمی آید که قرار بود تامین تجهیزات از ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شود و تا اکتبر همان سال ادامه یابد. اما فعلاً تحویل آغاز نشده است.

یکی از نمایندگان این وزارتخانه به درخواست این نشریه اظهار داشت که تحویل ماشین آلات برای سال ۲۰۲۴ در چند مرحله برنامه ریزی شده است.

به نوشته این روزنامه، امسال به جای ۲۰۰ خودروی زرهی، تنها ۱۰۰ خودرو به اوکراین تحویل داده می‌شود.

در ۱۸ آوریل، معاون صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد رابرت خالک در یک سفر غیرمنتظره برای گفتگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین وارد کی یف شد و درباره این قرار داد گفتگو شد. اما مقامات آلمانی به رغم وعده‌ای که درباره ارسال به موقع خودرو‌های زرهی داده بودند، هنوز موفق به تحویل این خودرو‌ها نشده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • آغاز اولین طرح فروش فوق‌العاده سایپا؛ نام خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • آغاز دومین طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو | نوع خودرو، قیمت و زمان تحویل
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • محاکمه بزرگ منافقین؛ داعشی‌های دهه ۶۰
  • آغاز دور جدید دادگاه سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین