Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@18:08:22 GMT

عرضه بلوک 17 درصدي بيمه البرز در 22 تير ماه

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۹۶۴

عرضه بلوک 17 درصدي بيمه البرز در 22 تير ماه

خبرگزاري آريا - بلوک 17.34درصدي سهام بيمه البرز به قيمت کل پايه 1096ميليارد ريال در روز 22تيرماه امسال از طريق بورس اوراق بهادار واگذار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، چندي پيش بود که سازمان خصوصي‌سازي اعلام کرد در راستاي عرضه سهام دولت در شرکت‌هاي بزرگ قصد دارد بلوک 17.34درصدي بيمه البرز شامل 639ميليون و 567هزار و777سهم را در بورس اوراق بهادار به‌صورت نقد عرضه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اين اساس زمان عرضه اين بلوک بيمه‌اي مشخص شد و قرار است اين بلوک بيمه‌اي در روز شنبه، 22تيرماه امسال به قيمت تابلوي بورس در روز عرضه (معادل قيمت بسته شدن تابلو در روز قبل از عرضه) به اضافه20درصد به شرط آن که از مبلغ 1581ريال کمتر نباشد روانه ميز فروش شود.
اين گزارش مي‌افزايد: بلوک 17.34درصدي بيمه البرز به ارزش کل پايه يک هزار و 96ميليارد و 530ميليون و 655هزارو 437ريال و به مبلغ سپرده 109ميليارد و 653ميليون و 65هزار و 544ريال براي اين مزايده آگهي شده است.
همچنين در حال حاضر دولت با 17.34درصد، شرکت گروه توسعه مالي مهر آيندگان با 18.9درصد، شرکت سرمايه‌گذاري صبا تأمين با 15.64درصد، موسسه صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير با 13.06درصد، شرکت تعاوني خردمندان صابر عصر با 9.5درصد، شرکت سرمايه‌گذاري توسعه معين ملت با 8.72درصد، شرکت گروه مديريت ارزش سرمايه صندوق بازنشستگي کشوري با 5.1درصد، صندوق سرمايه‌گذاري گنجينه زرين شهر با 2درصد سهامداران عمده شرکت بينه البرز هستند.
شايان ذکر است در جلسه اخير هيئت واگذاري با عرضه باقي‌مانده سهام دولت در شرکت‌هاي بزرگ بورسي شامل شرکت‌هاي پالايشگاه نفت لاوان، شيراز، اصفهان، تهران، بندرعباس و تبريز، بانکهاي تجارت، ملت و صادرات ايران و دو شرکت بيمه‌اي شامل بيمه البرز و بيمه اتکايي امين و همچنين هلدينگ صنايع پتروشيمي خليج فارس، شرکت‌هاي ملي صنايع مس ايران و فولاد مبارکه اصفهان، ايران خودرو و سايپا و نيز شرکت‌هاي کشت و صنعت و دامپروري پارس و سرمايه‌گذاري ملي ايران موافقت و مقرر شد سهام اين شرکت‌ها به‌صورت بلوکي و يکجا مطابق مقررات به عموم متقاضيان واگذار شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، ثریا نژاد نماینده کارگزاری عرضه سهام پرسپولیس و نماینده خصوصی سازی­ در مورد واگذاری سهام پرسپولیس به ۶ بانک گفت:­ پیرو آگهی منتشره در تار نمای بورس تعداد ۸ میلیون و ۹۳۷ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۷۵۰ سهم معادل ۸۵ درصد از سهام باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس امروز دوشنبه مورخ ۳ اردیبهشت در سایت رابورس عرضه شد و طبق اطلاعیه با قیمت ۳۵۸۰ ریال به ازای هر سهم و ارزش تقریبی ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و به هر حال ما امید داریم در سالی که مزین هست به نام جهش تولید این واگذاری طلیعه‌ای برای شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور و همچنین باشگاه‌های ورزشی و درخشش ورزش کشور در عرصه‌های ملی و بین المللی باشد.   وی ادامه داد: با توجه به توافقات و هماهنگی‌های انجام شده از متقاضیانی که وجود داشتند کنسرسیومی از ۶ بانک سهام باشگاه پرسولیس را در اختیار گرفتند، اما در جزئیات درصد سهام در بانک‌ها متفاوت است. بانک‌های تجارت، ملت، رفاه، صادرات، شهر و اقتصاد نوین با درصد‌های متفاوت اقدام به خرید کردند و جزئیات به زودی اعلام می‌شود.   وی در مورد تغییرات احتمالی در مدیریت پرسپولیس و اعضای هیئت مدیره گفت: طبیعی است بعد از قطعی شدن معامله با توجه به قوانین تجارت به هر حال سهامداران می‌توانند با تشکیل مجامع عادی و عای فوق العاده انتخابات هیئت ­مدیره را برگزار کنند و ممکن است دستخوش تغیییراتی هم بشود و این مواردی است که درتغیر مالیکیت از وزارت ورزش و جوانان به سهامداران جدید محتمل هست، اما در هر صورت ما به عنوان کارگزار عرضه کننده به این موضوعات ورود نمی‌کنیم.

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها
  • احتمال تغییرات در هیئت مدیره وجود دارد
  • عرضه سهام ۶ همتی سرخآبی‌ها در فرابورس
  • مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • شرایط واگذاری سهام استقلال اعلام شد + عکس
  • شرایط واگذاری سهام پرسپولیس اعلام شد + عکس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون برای واگذاری استقلال وپرسپولیس