Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:53:45 GMT

مادر شهیدان زال‌بیگی به فرزندان شهیدش پیوست

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۶۹۸۸

مادر شهیدان زال‌بیگی به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش روابط عمومی بنیاد شهید و امو ایثارگران قزوین، پیکر مطهر این مادر شهیدان، فردا پنج‌شنبه، سی‌ام خرداد ماه ساعت ۱۰ صبح از امامزاده حسین (ع) تشییع و در مزار والدین شاهد همجوار گلزار شهدای شهر قزوین به خاک سپرده می‌شود.

شهید عبدالله زال‌بیگی، نهم مهر ۱۳۴۵، در شهر تهران به دنیا آمد و تا دوم متوسطه درس خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و بیست و دوم اسفند ۱۳۶۲، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شکم شهید شد و مزارش در گلزار شهدای شهر قزوین قرار دارد.
در بخشی از وصیت‌نامه شهید عبدالله زال‌بیگی آمده است: «به عنوان آخرین وصایایم به شما پدر و مادر خوبم عرض می‏‌کنم: همان طور که در رفتن من به جبهه - به خاطر رضای خداوند- مخالفت نکردید، در شهادت من هم گریه و زاری نکنید و خوشحال باشید که مرگ فرزندتان شهادت بوده و راهش، راهی جز رضای خداوند نبوده است».
همچنین برادرش شهید علی زال‌بیگی، بیست و چهارم اسفند ۱۳۴۹ در شمیرانات شهر تهران به دنیا آمد و تا اول متوسطه درس خواند.
این شهید بزرگوار از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و دوازدهم اسفند ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به سینه و پا به درجه رفیه شهادت نائل شد و مزارش در گلزار شهدای شهر قزوین قرار دارد.
در بخشی از وصیت‌نامه شهید علی زال‌بیگی آمده است: «سخنم با پدر، مادر و برادرانم این است که راه امام عزیز و شهدا را همان گونه که از اول پیروی کردید، ادامه دهید که به حق تنها راه سعادت همین راه است».

استان قزوین سه هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

۶۰۱۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدا والدین شهدا استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۶۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع وخاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حاجیه خانم میرزایی مادر شهیدان والامقام بیژن و داوود حدّادیان کوپائی دعوت حق را لبّیک گفت و به دیدار فرزندان شهیدش شتافت.
پیکر مادر این شهیدان بزرگوار از میدان نماز به سمت گلستان شهدای کوهپایه برگزار شد.
شهیدان بیژن ۲۶ مهرماه ۱۳۶۴ در منطقه مریوان کردستان در حین دیده بانی به واسطه موج انفجار ناشی از خمپاره و برادر این شهید، داوود حدّادیان ۱۸ آذرماه ۱۳۶۶ در منطقه فاو بر اثر اصابت ترکش به سر و صورت به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس‌جمهور با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان
  • دیدار رییس جمهور با مادر شهیدان طوسی
  • دیدار رئیس جمهور با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید محمدرضا دهقان
  • تشییع وخاکسپاری پیکر مادر شهیدان حدادیان در کوهپایه
  • درگذشت مادر شهید قاسمی ابوزیدآبادی
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • مراسم گرامی داشت شهادت جانشین سپاه‌ قدس در یاسوج
  • روایت شهادت شهید فرهمند در جبهه غرب کشور
  • دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با مادر شهیدان یزدان
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز