Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با خاطرنشان کردن اینکه آمریکا وابستگی کمتری به عرضه نفت از منطقه دارد تأکید کرده نمی‌خواهد به تنهایی مسئولیت محافظت از نفتکش‌ها در خلیج فارس را به عهده بگیرد.

به نوشته روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، «پائول سلوا»، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه‌شنبه تصریح کرد دولت ترامپ قصد ندارد مأموریتی که دولت «رونالد ریگان» در دهه ۱۹۸۰ برای محافظت از نفتکش‌های کویت به عهده گرفت را تکرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن زمان، آمریکا از این نفتکش‌ها خواست با پرچم آمریکا تردد کنند.

سلوا گفت: «اگر ما این مسئله را یک مأموریت صرفاً آمریکایی فرض کنیم، آن وقت کشورهایی که از انتقال نفت از طریق تنگه هرمز و خلیج فارس منتفع می‌شوند هیچ مسئولیتی را در ازای دستاورد اقتصادی که دارند به عهده نخواهند گرفت.»

مقام آمریکایی خاطرنشان کرد حجم زیادی از نفت خلیج فارس به چندین کشور در منطقه آسیا می‌رود. او از این کشورها خواست در تأمین امنیت تردد نفتکش‌ها قبول مسئولیت کنند.

اظهارات سلوا مشابه اظهاراتی است که «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه مطرح کرد. علاوه بر این، سخنان این مقام آمریکایی با سیاست دولت ترامپ مبنی بر اینکه متحدان و شریکان آمریکا بایستی نقش بیشتری در تأمین هزینه‌های مربوط به مأموریت‌های مشترک نظامی ایفا کنند همسو است.

پامپئو سه‌شنبه از چین، اندونزی، ژاپن و کره جنوبی به عنوان کشورهایی نام برد که وابستگی زیادی به نفت خلیج فارس دارند و از آنها خواست از منافع خودشان محافظت کنند.

منابع خبری روز پنجشنبه (۲۳ خرداد/۱۳ ژوئن) از وقوع انفجار در دو نفتکش در دریای عمان خبر دادند. جزئیات منتشر شده از این حادثه حاکی است نفت‌کش «فرانت آلتر» با پرچم جزایر مارشال و «کوکوکا کاریجس» با پرچم پاناما به ترتیب حامل محموله‌های «اتانول» و «متانول» بوده‌اند.  نفتکش اول مدتی پس از بارگیری در بندر ابوظبی دچار سانحه شده و کشتی دوم از «الجبیل» عربستان راهی سنگاپور بوده است

دولت آمریکا ساعاتی بعد از وقوع انفجار در دو نفتکش مورد نظر انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفت؛ وزارت دفاع آمریکا همچنین فیلمی منتشر کرده که مدعی است یک قایق‌ ایرانی را در حال تلاش برای زودون مین از بدنه یکی از نفتکش‌های سانحه‌دیده نشان می‌دهد.

ادله دولت آمریکا در دنیا با تردیدهای جدی مواجه شده و غیر از انگلیس از سوی سایر کشورها حمایت نشده است. رئیس یکی از نفتکش‌های آسیب‌دیده جمعه هفته گذشته فیلم منتشر شده از سوی پنتاگون را زیر سوال برد و گفت که بر خلاف ادعای دولت ایالات متحده، این نفتکش توسط یک شی پرنده هدف قرار گرفته است. او با توجه به اینکه منطقه آسیب‌دیده نفتکش از سطح آب بالاتر بوده، ادعاها درباره هدف قرار گرفتن کشتی توسط اژدر را هم رد کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خلیج فارس آمریکا نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی در ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس گفت: ایجاد دانشکده علوم هسته‌ای با توجه به ظرفیت‌های این عرصه امری مهم و ضروری است.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نقش مهم هوش مصنوعی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه بشری ورود کرده و نقش آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی جایگاه استان بوشهر با موقعیتی استراتژیک آن هوش مصنوعی را یکی از حوزه‌های مزیتی این عرصه دانست و تصریح کرد: دانشگاه خلیج فارس در حوزه هوش مصنوعی و علوم داده شروع به کار کرده که امید می‌رود نتیجه آن ارتقا هوش مصنوعی در کشور و امنیت سایبری باشد.

کد خبر 6085770

دیگر خبرها

  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد
  • سلاح شیمیایی در جنگ ایران و عراق / مصطفی چمران در جنگ چه کرد؟ / زندگی در روسیه پیش از جنگ جهانی / جنگ نفت کش‌ها در خلیج فارس / دره آراکو از نمای نزدیک / چگونه یک سخنرانی عالی داشته باشیم؟ / بوگاتی دیوو، خودروی ۵.۸ میلیون دلاری
  • برگزاری جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس با همکاری دانشگاه پیام نور
  • جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم
  • ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود
  • چگونه در بهار مو های سالم‌تری داشته باشیم؟