Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طی دو ماه ابتدای سال جاری ۸ میلیارد و ۴۱۲ میلیون دلار صادرات غیرنفتی و ۶ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار واردات به ثبت رسید. به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، براساس بررسی روند ترخیص کالا‌های وارداتی به صورت لحظه‌ای به کمک سامانه جامع گمرکی در مرکز پایش گمرک رصد می‌شود و کالا‌هایی که مجوز ثبت سفارش و دیگر مجوز‌های قانونی را دارند و ارز این کالا‌ها تأمین و تخصیص داده شده است در کمترین زمان ممکن از گمرکات ترخیص می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به علاوه، طی دو ماه گذشته از سال جاری، به میزان ۵ هزار و ۶۵۴ هزار تن به ارزش ۶ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار کالا به کشور وارد شده است که بیانگر کاهش ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

سه کالای عمده وارد شده به کشور شامل برنج، ذرت دامی و کنجاله سویا بوده است.

کشور‌های عمده صادر کننده به ایران نیز، شامل چین، امارات متحده عربی، هند و ترکیه بوده است.

این درحالی است که در دو ماه نخست سال ۹۸، میزان صادرات قطعی کالا‌های غیرنفتی کشور (به استثنای نفت خام، نفت کوره و نفت سفید و همچنین بدون صادرات از محل تجارت چمدانی) بالغ بر ۳۰ هزار و ۲۷۳ هزار تن به ارزش ۸ میلیارد و ۴۱۲ میلیون دلار بوده است که بیانگر رشد ۸ درصدی صادرات نسبت به دو ماهه سال ۹۷ است.

سه کالای عمده صادر شده در این مدت شامل گاز مایع، میعانات گازی و روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین است.

همچنین چهار کشور عمده مقصد صادراتی نیز چین، امارات متحده عربی، عراق و ترکیه بوده است.

گفتنی است،  آمار نشان می‌دهد که تراز تجاری دو ماه گذشته از سال جاری یک میلیارد و ۶۴۹ میلیون دلار مثبت بوده است.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تراز تجاری مثبت صادرات عرضه عمده کالا سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اکبر فتحی اظهار کرد: بیشترین صادرات محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی به ترتیب عراق، امارات متحده، پاکستان، روسیه، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، آذربایجان و قزاقستان بوده است.

وی ادامه داد: آمار مربوط به صادرات نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی عملکرد خوبی داشته است به طوری که صادرات محصولات کشاورزی استان از نظر ارزش نسبت به سال ۱۴۰۱، ۱۴ درصد افزایش دارد.

فتحی افزود: از لحاظ وزنی نیز صادرات محصولات کشاورزی به ۳۴۵ هزار تن رسیده که ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یادآور شد: خشکبار، شیرینی جات، شکلات، فرآورده‌های غلات، صنایع تبدیلی، گل و گیاه دارویی، محصولات حیوانی، محصولات لبنی و میوه و تره بار از بیشترین محصولات و فرآورده‌های کشاورزی صادر شده از آذربایجان شرقی در سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: قابلیت صادرات انواع تولیدات به سایر کشور‌ها در بخش باغبانی آذربایجان شرقی بسیار بالا است به نحوی که استان در محصولات باغی همچون کشمش و سیب درختی به دلیل کیفیت بالا جزو صادرکنندگان صاحب جایگاه در بازار‌های جهانی است و قیمت محصولات باغی همچون سیب نسبت به رقبا حدود ۲۰ درصد بالاتر است و بررسی‌ها حاکی از آن است که بیش از ۴۰ درصد محصولات باغی استان فرصت صادراتی دارند.

به گفته فتحی سهم صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی از کشور از نظر ارزشی ۷.۵ درصد و سهم صادرات محصولات کشاورزی استان از کشور از نظر وزنی ۳.۹ درصد است. ارزآوری هرکیلو محصول صادراتی بخش کشاورزی استان به طور متوسط یک دلار است.

 

دیگر خبرها

  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به مثبت ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • رونق صادرات در جزیره جهانی قشم| تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • صادرات مرکبات مازندران به ۱۶ کشور جهان