Web Analytics Made Easy - Statcounter

از تیرماه امسال براساس مصوبات شورای ترافیک و شورای اسلامی شهر تهران طرح زوج یا فرد حذف و محدوده کنترل آلودگی هوا (حلقه دوم طرح ترافیک) جایگزین آن خواهد شد.

با این حساب شهروندان از اول تیرماه دیگر نمی‌توانند براساس رقم زوج یا فرد پلاکشان در روزهای زوج یا فرد هفته به صورت رایگان وارد این محدوده شوند؛ اجرای زوج و فرد پایان می‌یابد و شهروندان برای ورود به این محدوده همانند محدوده طرح ترافیک باید هزینه بپردازند؛ البته تسهیلاتی برای تردد در این محدوده گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، سید نواب حسینی منش با اشاره به اینکه خودروهای دارای معاینه فنی برتر مشمول تخفیف ۲۵ درصدی عوارض تردد در محدوده های ترافیک و کنترل آلوگی هوا می شوند، گفت: خودروهای دارای معاینه فنی برتر در صورت تردد در محدوده کنترل آلوگی هوا (زوج و فرد سابق) در ساعت های اوج مبلغ ۱۵ هزار و ۵۲۵ تومان و خودروهای دارای معاینه فنی معمولی در صورت تردد در این محدوده در ساعت های اوج مبلغ ۲۰ هزار و ۷۰۰ تومان عوارض پرداخت می کنند.

این مقام مسئول افزود که با توجه به معافیت ۸۰ روزه خودروها در طول سال و کسر تعطیلات روز جمعه، خودروهای دارای معاینه فنی برتر بالغ بر یک میلیون تومان هزینه ی کمتری در مقایسه با خودروهای دارای معاینه فنی معمولی جهت تردد پرداخت خواهند کرد.

وی همچنین از افزایش مراجعات خودروهای غیر مشمول معاینه فنی با سن کمتر از ۴ سال به مراکز معاینه فنی شهر تهران جهت اخذ معاینه فنی برتر خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر برای تمام خودروهای مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران آزمون معاینه برتر انجام می شود.

به گفته حسینی منش، در معاینه فنی برتر تست آلایندگی خودرو در ۲ دور موتور آرام و ۲۵۰۰ دور در دقیقه کنترل می شود و در مقایسه با معاینه فنی معمولی که تنها در دور آرام انجام می شود تست آلایندگی آن سخت گیرانه تر هست.
وی تاکید کرد: مالکان خودروها کاملاً به صورت اختیاری در صورت داشتن شرایط استاندارد می توانند معاینه فنی برتر و یا معاینه فنی معمولی دریافت کنند ضمناً هزینه هر ۲ معاینه فنی یکسان است.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: شهرداری پایتخت در راستای اجرای طرح کاهش و ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از خودروهای پاک با حداقل آلایندگی نسبت به اعمال تخفیف ۲۵ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر و تخفیف ۹۰ درصدی برای خودروهای برقی و هیبریدی در این طرح جدید و کارآمد اقدام کرده و در همین ارتباط شهروندان نیز به خوبی استقبال کرده و از ابتدای سال بالغ بر ۲۶ هزار خودرو غیر مشمول معاینه فنی جهت اخذ معاینه فنی برتر به مراکز شهر تهران مراجعه کرده اند.
وی با تقدیر از شهروندان قانون مدار و مسئولیت پذیر در کاهش آلودگی هوا افزود: بدون تردید اجرای صحیح طرح کاهش خارج از لحاظ این تخفیف و بسته های تشویقی به همراهی شهروندان با مسئولان نیاز دارد و افزایش هشت درصدی مراجعات از ابتدای سال ۹۸ حاکی از این تعامل است.
حسینی منش در پایان افزود: با توجه به افزایش مراجعات و اتمام ماه مبارک رمضان ساعات کاری مراکز افزایش یافته و شهروندان می توانند با مراجعه به سایت ستاد معاینه فنی خودرهای تهران inspection.tehran.ir و یا تماس با سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ با اطلاع از آخرین وضعیت ساعت کاری، به مرکز مورد نظر مراجعه کنند.

تهرام/۹۳۴۳/‏/‏۶۱۳۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند صدور پروانه‌های ساختمانی و عوارض در بروجن الکترونیکی شد

 

به گزارش جام جم آنلاین _چهارمحال و بختیاری،  شهردار بروجن دکتر گرشاسب ریگی در ارتباط با صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی گفت: از این پس پرداخت عوارض و صدور پروانه ساختمانی در شهرداری بروجن الکترونیکی صورت می‌پذیرد و اجرای این طرح گامی در جهت شفاف‌سازی و سلامت اداری است.

 

شهردار بروجن با اشاره به مزایای این طرح، ادامه داد: از مزایای این طرح به جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان، تسریع در پاسخگویی، پیشگیری از بروز تخلفات ساختمانی و کوتاه کردن روند دریافت پروانه‌های ساختمانی اشاره کرد، این اقدام متناسب با شرایط جامعه و انتظاری بود که خیلی از سازندگان و درخواست کنندگان پروانه‌های ساختمانی از شهرداری داشتند.

 

ریگی افزود: الکترونیکی شدن ارائه خدمات در راستای ایجاد شهر هوشمند، به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای رفع مشکلات شهری، مورد توجه برنامه‌ریزان شهری قرار گرفته و راهکاری برای پایداری شهرها و کاهش تخلفات به شمار می‌رود.

 

وی تاکید کرد: تا پیش از این ارسال درخواست برای نهادها از طریق مراجعه حضوری و مکاتبه کاغذی انجام می‌شد که یک هفته تا ۱۰ روز زمان لازم داشت، اما اجرای این طرح، سرعت بیشتری به کار می‌بخشد و نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در فرآیند صدور پروانه نیست.

 

شهردار بروجن خاطر نشان کرد: شهروندان بروجنی می‌توانند با مراجعه به آدرس https://esup.borujen.ir/desk.html از این طرح استفاده کنند.

 

دیگر خبرها

  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین المللی در مازندران
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • بازنگری محدوده‌های ترافیکی شهر تهران با مشارکت محققین و پژوهشگران دانشگاهی
  • اتمام فرآیند طراحی زیرگذر غرب به شمال میدان سپاه
  • طراحی زیرگذر غرب به شمال میدان سپاه تمام شد | آغاز عملیات اجرایی؛ به‌زودی
  • روند صدور پروانه‌های ساختمانی و عوارض در بروجن الکترونیکی شد
  • ورود خودروهای برقی محدوده طرح ترافیک را عوض می کند!