Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، علی خدادادی در مراسم افتتاح خانه هلال روستاهای خسراویه و خویسه از توابع شهرستان کارون اظهار کرد: باید با آموزش همگانی، اقشار مختلف را توانمند کرد و ماموریت خانه های هلال هم توانمندسازی مردم با آموزش های مهارتی، خودمراقبتی و خودامدادی است.

وی افزود: هدف از تاسیس خانه های هلال این است که با کمک اهالی همان منطقه بتوانیم برنامه هایی را برای حل مشکلات و افرایش توانمندی خود اهالی منطقه اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدادادی عنوان کرد: خانه هلال فرصتی مغتنم برای ارتباط بیشتر با مردم و رفع مشکلات آنها است.

وی با اشاره به اینکه خانه های هلال باب خیری برای کارهای عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر در مناطق کمتر توسعه یافته هستند، تصریح کرد: این خانه ها می توانند به عنوان تسهیلگر در رفع مشکلات مردم عمل کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تاکید کرد: اولین گامی که نیازمند آن هستیم، آموزش اقشار مختلف مردم است که منجر به توانمندسازی آنها می شود که آموزش و توانمندسازی ماموریت اساسی خانه های هلال است.

وی ادامه داد: آموزش های خودمراقبتی و مهارتی در مواجهه با حوادث و سوانح، آموزش مهارت های زندگی و افزایش سطح دانش برای ارتقاء بهبود زندگی از جمله اهداف است که جمعیت هلال احمر در خانه های هلال دنبال می کند.

خدادادی با اشاره به اینکه هر منطقه مشکلات و تنگناهایی دارد، خاطرنشان کرد:  ما با توجه به شرایط آن منطقه زمینه آموزش را برای آنها فراهم می کنیم.

وی افزود: ریزگردها، سیل و تصادفات و بسیاری از بلایای دیگر به عنوان به عنوان مخاطرات و تهدیدات طبیعی و انسان ساخت، جان انسان ها را تهدید می کنند که باید مردم را در برابر آنها با آموزش توانمند کنیم.

خدادادی بیان کرد: سبک زندگی ایمن، موجب بقای بشر می شود که اگر این شیوه زندگی را دنبال کنیم کمتر آسیب می بینیم و تلاش جمعیت هلال احمر نیز در همین راستا رقم خورده است.

وی گفت: گسترش فضای مجازی و همه گیر شدن استفاده از شبکه های اجتماعی و فقدان فرهنگ صحیح استفاده از آنها، جامعه را دچار مشکللات عدیده ای کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: باید شیوه استفاده صحیح از فضای مجازی را به فرزندانمان یاد دهیم تا باعث پیشگیری از تاثیر مخرب آنها بر آینده فرزندانمان شویم.

وی یاد آور شد: بسیاری از آسیب های اجتماعی مثل طلاق زمینه اش شاید از فضای مجازی و عوامل مشابه باشد.

خدادادی تاکید کرد: باید کودکان را از دوران کودکی با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد آشنا کرد.

وی ادامه داد: در کنار این مسائل باید کودکان و فرزندانمان را توانمند کنیم که مصونیت سازی یکی از فعالیت هایی است که هلال احمر در راستای توانمندسازی اقشار مختلف انجام می دهد.

لازم به ذکر است، مراسم افتتاح خانه های هلال در روستاهای خسروایه و خویسه از توابع شهرستان کارون با حضور مدیرعامل جمیت هلال احمر خوزستان، بزرگان، شیوخ و معتمدان و اهالی این دو روستا در فضایی صمیمانه برگزار شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۸۰۰ باب فضای ورزشی دانش آموزی در کشور احداث شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،صادق ستاری فرد افزود: در برنامه ریزی های انجام شده عدالت محوری و کیفیت بخشی مدنظر بوده است و مناطق محروم، حاشیه شهرها و روستاها بیشتر مورد توجه در ایجاد امکانات بود تا اوقات فراغت دانش آموزان و ساعتهای حضور در مدرسه به نحو بهینه غنی سازی شود.

وی بیان کرد: در بخش سلامت و در ایجاد سرویس های بهداشتی در مدارس و طرح کاشت یک‌ میلیارد اصله درخت نیز تحت عنوان طرح شهید مرادی اتفاقات خوبی رقم خورده است و در قالب طرح هر مدرسه یک نهالستان، طرح‌ماهر در زمینه آموزش کمک های امدادی به دانش آموزان رویدادهای خوبی رخ داده است.

وی ادامه داد: در طرح شهید خرازی و مردمی سازی مجموعه های ورزشی و در اختیار گذاشتن این مجموعه ها برای خانواده ها نیز حرکت مطلوبی شکل گرفت تا مادران به همراه دختران و پدرها به همراه پسران بتوانند در کنار هم فعالیت های ورزشی داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب در آذربایجان غربی اظهار کرد: اعطای میزبانی ورزش دانش آموزی به این استان در دستور کار است و سعی می کنیم زمینه میزبانی مسابقات دانش آموزی در این منطقه با ارتقای زیر ساخت های ورزشی و بهینه سازی آنها و توسعه فضاهای ورزشی را فراهم کنیم.

دیگر خبرها

  • ضرورت هوشیاری در خرید‌ از فضای مجازی
  • نهاد‌های بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • ارائه آموزش‌های امدادی هلال‌احمر بیرجند به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های مسلح
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیروهای مسلح
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • ۲ هزار و ۸۰۰ باب فضای ورزشی دانش آموزی در کشور احداث شد