Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حاتمی وزیر دفاع در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا تلاش دارد کشورهایی که دارای منافع در آبراه خلیج‌فارس هستند، تحت تأثیر قرار دهد. امروز چینی‌ها و ژاپنی‌ها نیز از این آبراهه بهره‌برداری می‌کنند و نفت اروپا و کره از این دو آبراه تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، آمریکا تلاش دارد با این اقدام به جمهوری اسلامی فشار وارد کرده و زمینه‌ای را فراهم کند تا ایران‌هراسی جدیدی را به راه بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تغییر راهبردی، مسئله‌ای جدی است که اندیشمندان داخلی و خارجی باید آن را بررسی کنند.

وزیر دفاع با اشاره به تغییر رفتار آمریکا در سال‌های اخیر مبنی بر استفاده از گروه‌های تروریستی نیابتی در راستای تأمین اهداف این کشور گفت: اتفاقاتی که در فجیره می‌افتد، به این رفتار آمریکا در سال‌های اخیر شباهت دارد.

امیر حاتمی افزود: شرایط پیچیده است. قطعاً ایران این اتهام آمریکا را با قاطعیت رد می‌کند. نیروهای مسلح جز برای حفظ امنیت، در منطقه کاری انجام نمی‌دهند.

وزیر دفاع تصریح کرد: نیروهای مسلح و سایر مجموعه‌های متعلق به ایران مانند سازمان بنادر و دریانوردی، پس از این حادثه، جزو اولین واحدهایی بودند که برای امداد و نجات به نفت‌کش رسیدند، ۲۳ نفر را نجات دادند و به سراغ نفت‌کش دوم رفتند.

وی بیان کرد: درحالی‌که نیروهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران انسان‌دوستانه برای کمک به نفت‌کش رفتند، این نوع اتهامات ناجوانمردانه علیه ایران مطرح می‌شود.

امیرحاتمی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی، امنیت آبراه‌های خلیج‌فارس را امنیت خود می‌داند زیرا امنیت بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی ما شامل واردات و صادرات، به امنیت این آبراه بستگی دارد. فیلمی که منتشر شده، مشخص نیست برای کدام تاریخ است.

کد خبر 4645188

منبع: مهر

کلیدواژه: جلسه هیئت دولت امیر حاتمی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم

به گزارش جماران؛ مشاور امنیت ملی آمریکا از تصمیم کشورش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران خبر داد.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا از تصمیم کشورش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران خبر داد. 

سالیوان افزود که در روزهای آینده، ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه ایران از جمله برنامه موشکی و پهپادی این کشور و همچنین سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران اعمال خواهد کرد.

وی افزود: «پیش‌بینی می‌کنیم که متحدان و شرکای ما نیز به زودی تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کنند». 

این مقام آمریکایی با تکرار برخی یاوه‌سرایی‌های ضدایرانی افزود: «این تحریم‌های جدید و سایر اقدام‌ها به طبل فشار مداوم برای مهار و تنزل ظرفیت و کارایی نظامی ایران و مقابله با طیف گسترده رفتارهای مشکل‌ساز آن ادامه خواهد داد».

 

منبع: ایلنا

دیگر خبرها

  • ایران وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد
  • ایران وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد
  • پیامدهای تقابل نظامی اسرائیل و ایران
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • پیام‌هایی که ایران برای آمریکا ارسال کرد
  • روسیه: فوری اسرائیل را تحریم کنید | خشم روس‌ها از اتهام همکاری کارکنان آژانس امداد و کار با جنبش حماس
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند