Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@11:59:32 GMT

وضعیت استخدامی کارکنان/ ۶۷ درصد رسمی هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۲۶۷

وضعیت استخدامی کارکنان/ ۶۷ درصد رسمی هستند

وضعیت قراردادهای استخدامی کارکنان در دستگاه‌های اجرایی از این حکایت دارد که حدود ۶۷ درصد آنها از نیروهای رسمی هستند.

به گزارش ایسنا، گرچه طی سال‌های گذشته تبدیل وضعیت نیروها کمی متفاوت پیش رفته و استخدام‌های جدید عمدتاً نیروهای قراردادی هستند، اما آمار و ارقام از این حکایت دارد که همچنان بخش زیادی از نیروهای فعال در دستگاه‌های اجرایی را از نیروهای رسمی تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی آخرین آمار و اطلاعات کارکنان دستگاه‌های اجرایی (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری) و نهادهای انقلابی بر اساس وضعیت استخدامی آنها نشان می‌دهد که از مجموع حدود دو میلیون و ۲۷۷ هزار کارمند بیش از یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر رسمی هستند که بالغ بر ۶۷ درصد مجموع کارکنان در دستگاه‌های اجرایی را در بر می‌گیرد.

۱۳ درصد کارکنان پیمانی، ۱۳ درصد قراردادی و ۶ درصد کارگری هستند

این در حالی است که از مجموع کارکنان بیش از ۲۹۹ هزار نفر نیروهای پیمانی هستند که بیش از ۱۳ درصد کل را تشکیل می‌دهند. همچنین ۳۰۷ هزار و ۸۶۰ نفر معادل ۱۳.۵ درصد نیروها قراردادی و بیش از ۱۳۵ هزار نفر یعنی نزدیک به شش درصد کارگری هستند.

در بین برخی دستگاه‌های اجرایی بیش از ۵۰ درصد تعداد نیروها رسمی هستند؛ به عنوان نمونه در وزارت آموزش و پرورش با مجموع حدود ۹۵۵ هزار کارمند ۸۲۶ هزار و ۸۰۰ نیروی رسمی دارد که بیشترین تعداد نیروی رسمی در مجموع کارکنان دستگاه‌های اجرایی را نیز در بر می‌گیرد.

در وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز از حدود ۱۱۷ هزار کارمند بیش از ۹۳ هزار نفر یا در قوه قضائیه از مجموع ۸۸ هزار نفری بیش از ۵۶ هزار نفر نیروی رسمی هستند.

البته این آمار، نیروهای نظامی و انتظامی و کارکنان وزارتخانه‌های اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و شرکت‌های وابسته به آنها را به دلیلی محرمانه بودن در برنمی‌گیرد و بدیهی است که با مجموع این استثنائات تعداد نیروهای رسمی افزایش خواهد داشت.

تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به رسمی از سال گذشته با صدور بخشنامه‌هایی از سوی سازمان اداری و استخدامی وارد مرحله جدیدی شد و طی اصلاحاتی قرار بر این شد کسانی که در آزمون استخدامی پیمانی پذیرفته شده‌اند دیگر برای تبدیل به رسمی نیاز به آزمون نداشته باشند و این تبدیل وضعیت مشروط به این شد که نیروهای پیمانی در شغل حاکمیتی فعال باشند و دستگاه برای تبدیل وضعیت آنها حتماً پست خالی حاکمیتی داشته باشد. از سوی دیگر سه سال از خدمت نیرو در دستگاه گذشته باشد و هماهنگی‌های لازم برای تبدیل وضعیت با سازمان اداری و استخدامی انجام شود.

وضعیت استخدامی کارکنان تا پایان سال ۱۳۹۷

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمون هاي استخدامي تبدیل وضعیت سازمان اداری و استخدامی قوه قضاییه کارکنان دولت وزارت آموزش و پرورش وزارت امور اقتصاد و دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت

هوشنگ محمدی روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی گرمه و جاجرم در خراسان شمالی اظهار کرد:‌ یکی از موضوعات اصلی کنونی این وزارتخانه معیشت همکاران و موضوع مسکن است.

وی افزود: پوشش وام مسکن کارکنان نیز طبق تفاهم نامه بر عهده بانک کشاورزی است و پروژه مسکن کارکنان و ساختمان اداری شهرستان گرمه که امروز کلنگ زنی شد تا دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد. 

۲۷ هکتار از اراضی تحت مالکیت سازمان جهاد کشاورزی در خراسان شمالی به مسکن کارکنان اختصاص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در این آیین با بیان اینکه ۲۷ هکتار از اراضی تحت مالکیت این سازمان به مسکن کارکنان اختصاص داده شد گفت: یکهزار و ۳۵۸ نفر از کارکنان این سازمان و اداره های تابعه در طرح مسکن کارکنان ثبت نام کردند.

محمد محمدزاده اظهار کرد: از مجموع این ثبت نام کنندگان تعداد ۲۶۰ نفر فرم(ج) سبز دارند.

وی گفت: امروز عملیات کلنگ زنی ۱۳۰ واحد در شهرستان های گرمه و جاجرم و ۳۵۰ واحد در شهرستان بجنورد آغاز شده است.

سهم بخش کشاورزی استان ۱.۱ درصد از تولیدناخالص بخش کشاورزی کشور است که مهمترین بخش تولیدی استان بخش کشاورزی است.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • تبدیل وضعیت استخدامی اساتید از طریق ارتقای مرتبه ابلاغ شد
  • تبدیل وضعیت استخدامی اساتید از طریق ارتقای مرتبه آنها ابلاغ شد
  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • ۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • دهقانی فیروزآبادی: دولت زمینه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را فراهم کرده است
  • ۱۰راهکار مقابله با قاچاق کالا و ارز
  • اخراج ۱۰ درصد کارکنان تسلا
  • تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت