Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، «شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌های کشور» در سال ۱۳۸۴ براساس مصوبه ۵۷۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.

این شورا که با هدف ایجاد بستر هماهنگی، انسجام و هم‌افزایی فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های سراسر کشور تشکیل شده است، توانسته است تا ضمن جلوگیری از موازی‌کاری فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها، با ایجاد بستر تصمیم گیری جمعی و بین دستگاهی، قوام تصمیمات و اقدامات اجرایی دانشگاهی را افزایش داده و از انجام فعالیت‌ها و اقدامات غیر ضروری ممانعت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله اقدامات مفید این شورا می‌توان به جلوگیری از برگزاری جشنواره‌های متعدد قرآنی در دانشگاه‌های سراسر کشور اشاره کرد که موجب شده جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهیان کشور به صورت چرخشی بین دستگاه‌ها و نهادهای دانشگاهی در گستره ملی و برای تمامی دانشجویان کشور برگزار شود.

به منظور بستر سازی توسعه آموزش‌ها، انس، فهم و عمل به آموزه های قرآن کریم و شناسایی امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه‌های هر استان و همچنین هماهنگی، انسجام و هم افزایی دستگاه‌های دانشگاهی در خصوص فعالیت‌های قرآن و عترت در گستره استان‌ها، مقرر شد «شوراهای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت» تشکیل شود.

ایجاد زمینه و انگیزه برای فعالیت گسترده‌تر فعالان قرآن و عترت دانشگاه های استان و گسترش میزان اثر بخشی طرح های ابلاغی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت از جمله دیگر اهداف تشکیل «شوراهای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت» در استان‌های سراسر کشور است.

براساس آیین‌نامه تشکیل «شوراهای استانی هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت»، دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف شدند ضمن هماهنگی با رئیس استانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان، نماینده آن دانشگاه در جلسات شورا حضور فعال داشته و گزارش مصوبات را به معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارسال کنند.

کد خبر 4645205

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در نشست پرسش و پاسخ دانشگاه علامه طباطبایی گفت: دانشگاهی که فهم سیاسی ندارد، اثر بخش هم ندارد.
محمدعلی زلفی‌گل در پاسخ به انتقاداتی مبنی بر کاهش فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها، به سامانه فرهنگ‌نما و ثبت فعالیت‌های فرهنگی در این سامانه اشاره و تأکید کرد: برای دانشگاهیان فعال در امور فرهنگی، کارنامه فرهنگی صادر می‌شود و به همین منظور، بودجه فرهنگی نیز به ردیف‌های بودجه سال ۱۴۰۳ اضافه شده است.
وی همچنین از پایان‌نامه‌هایی که بروندادی ندارد به عنوان علم عنکبوتی یاد کرد و افزود: رتبه علمی ۱۵ در جهان نتیجه رشد علمی کشور است.
وزیر علوم همچنین درباره استفاده از نخبگان و اعضای هیئت علمی، واقعیت دانشگاه را مبتنی بر بر پویایی و توانایی علمی دانست و ضمن دعوت مسئول بسیج دانشگاه علامه به انجام کار تحقیقاتی گفت: تولید علم شامل نظریه و مقاله هم می‌شود و برونداد‌های دیگری از جمله تبدیل ایده به محصول هم دارد.
زلفی‌گل با درخواست برای ارزیابی وزارت علوم اساس قانون خاطرنشان کرد: به همه حرف‌هایی که زدیم و وعده‌هایی که دادیم عمل کردیم و اگر کمی انصاف داشته باشید، همیشه در بین دانشجویان حضور داشتیم.
لازم به ذکر است سامانه فرهنگ‌نما (فرنما) سامانه‌ای است که با رویکرد جمع‌آوری کارنامه فرهنگی دانشجویان راه‌اندازی شد و تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان در این سامانه ثبت می‌شود. بر این اساس، دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، علاوه بر کارنامه علمی، یک کارنامه فرهنگی نیز خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • جهانی شدن تنها از طریق قرآن ممکن خواهد بود
  • رتبه پانزدهم علمی جهان نتیجه رشد علمی کشور است
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد