Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، جمال انصاری در نشست مشترک با فرماندهان نیروی انتظامی گفت: کار تکاملی نیروی انتظامی در پلیس اقتصادی نشان می دهد که بیشترین متغییرهای ساختاری ما در سال های جاری مربوط به قاچاق کالا و ارز است و در مواجهه با این پدیده شوم و مخرب، راهی نداریم جز اینکه ظرفیت ها را فعال تر کنیم.

وی افزود: همه می دانیم که در این مسیر باید با هم کار کنیم و دستگاه ها به تنهایی نمی توانند و هم افزایی دستگاه ها می تواند به حل مسایل و مشکلات کمک کند و سازمان حداقل در ادوار گذشته و سال های اخیر به دنبال این بوده که خلاهای موجود را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انصاری تاکید کرد: حرکت های فعلی افق حرکتی اش یک جاهایی متوقف است یعنی اینکه اگر در بهترین زمان ممکن به پرونده رسیدگی شود و رای قطعی نیز صادر شود؛ اگر به اجرا نرسد خاصیتی ندارد.

وی با بیان این مطلب که تنظیم گری بین دستگاه ها باید به شکلی باشد که در پایان سال نتیجه دریافتی مورد فایده برای مردم و نظام باشد؛ اظهار داشت: در نظام دادرسی حکمی ممکن است توقعات دستگاه های کاشف و یا تعزیرات در مورد احکام و مدارک موجود در پرونده برآورده نشود که این مسائل تنها با جلسات تعاملی قابل حل است.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه مساله مشترک تعزیرات و نیروی انتظامی، موضوع اجرای احکام است، گفت: اکنون مشکلمان این است که ماموریت مشترک ما در حوزه کامل شدن مبارزه با قاچاق، ماموریت ناقصی است چون تنها صدور حکم در مبارزه با قاچاق کافی نیست و احکام باید به اجرا برسد و اگر اجرای حکم با تاخیر انجام شود قطعا اثرگذاری کم و دسترسی به متهمان نیز سخت می شود.

انصاری در پایان تاید ذکر کرد که پاسخگویی و ایجاد ارتباط بین تعزیرات و نیروی انتظامی در دو سال اخیر بهتر شده است و تلاش برای بهبود تعامل ها باید ادامه پیدا کند.

سردار مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی نیز در این جلسه، وضعیت فعلی تعامل نیروی انتظامی و تعزیرات را ایده آل توصیف کرد و گفت: رویکرد ما این است که با تعزیرات هم ماموریت هستیم و در حقیقت دو بال یک ماموریت هستیم و هیچوقت خودمان را از تعزیرات جدا ندیدیم و در عمل هم تعزیرات نیز از نیروی انتظامی جدا نبوده است.

وی افزود: ممکن است در مواردی اشکالاتی بوده باشد اما این به علت عدم تعامل نیست و تنها آموزش ها باید افزایش پیدا کند و هدف گذاری به گونه ای انجام شود که خروجی بهتری داشته باشد.

سرداری مقیمی با تاکید بر لزوم برخورد با دانه درشت ها، اظهار داشت: رویکرد پلیس در دو سال اخیر رویکرد اطلاعاتی است و از سوابق و بانک اطلاعاتی استفاده می کنیم و در این حوزه نیازمند همراهی تعزیرات هستیم.

در ادامه جلسه عبدا... هندیانی معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مباره با قاچاق کالا و ارز گفت: ما اگر بخواهیم تولید ملی با گذشته تفاوت داشته باشد و رونق بگیرد؛ باید نگاهمان را در تمام سطوح و ماموریت های سازمانی عوض کنیم.

وی افزود: باید ید واحده بشویم و با یک تفکر و رویکرد با متخلفان برخورد کنیم. ما به دنبال تشکیل پرونده برای کسانی که به صورت سالم و مطابق قانون فعالیت می کنند نبوده و نیستیم و این سیاست مشترک نیروی انتظامی، تعزیرات و ستاد قاچاق است.

هندیانی تصریح کرد: ما توانمندیم و می توانیم به شرطی که در کنار هم به صورت متحد سرعت، دقت و صحت را سرلوحه کار قرار دهیم.

گفتنی است، در این جلسه تعدادی از مدیران و معاونین ستاد قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی و مدیران ستادی و استانی تعزیرات حکومتی حضور داشتند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سازمان تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف بالغ بر ۳ میلیون لیتر گازوئیل و وارد کردن ۳ هزارمیلیارد ریال ضربه مالی به قاچاقچیان سوخت در بندرکلاهی شهرستان میناب خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مأموریتی انتظامی بحث مقابله بی‌امان با قاچاق است، اظهار داشت: در این راستا عوامل انتظامی استان با همکاری دریابانی و نظارت مقام قضایی در جهت جامه عمل پوشاندن به مطالبه بحق مردم و اجرای تدابیر ابلاغی، طرح ضربتی و عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت با هدف جلوگیری از هدرفت سرمایه ملی و مبارزه با قاچاق را در بندرکلاهی شهرستان میناب اجرا کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح مشترک که با همکاری دیگر سازمان های مرتبط و با هدف ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان سوخت انجام شد، تعداد 17 فروند قایق موتوری فعال در قاچاق سوخت توقیف، 265 عدد انواع مخازن فلزی و پلاستیکی آغشته به سوخت جمع آوری و 75 کیلومتر لوله انتقال سوخت امحا و تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به کشف بالغ بر 3 میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و تخریب و جمع آوری تجهیزات انتقال سوخت در این طرح، میزان ضربه مالی به بنیان های مالی قاچاقچیان در این منطقه و در راستای این طرح را بیش از سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

جاویدان با تأکید بر جدیت پلیس در اجرای مستمر طرح های پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز در جای جای استان، خاطرنشان کرد: این اولین و آخرین طرح ما در بحث مقابله با قاچاق نبوده و نخواهد بود و به جهت مطالبه بحق مردم و اینکه تعدادی افراد سودجو و فرصت طلب از این بستر سوءاستفاده کرده و ذخایر و سرمایه‌های ملی ما را به تاراج می‌گذارند، انتظامی استان بر خود وظیفه می‌داند در این راستا با پذیرش محوریت مقابله و با جذب مشارکت سایر دستگاه‌ها با قاطعیت برخورد کند.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب در استان
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • وصول جریمه ۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • جریمه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه در پاوه
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام