Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@03:36:24 GMT

۳ مشکل اصلی بخش صنعت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۳۹۶

ساعت24 - نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مالیات بر ارزش افزوده، بخشنامه‌ها و وجوهی که سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌کند، از مشکلات بخش صنعت کشور است.

 به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسن حسینی اظهار کرد: مشکل صنعت کشور فقط نقدینگی نیست و شاید مشکل نقدینگی در استان‌هایی همچون خراسان رضوی در مرتبه دوم، سوم یا چهارم قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مشکل بخش صنعت غیر از نقدینگی، سه مشکل اصلی دیگر از جمله مالیات بر ارزش افزوده را هم شامل می‌شود که باید دستگاه‌های ذیربط در رفع آن تلاش کنند.

حسینی به بحث تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: مشکل تحریم‌ها جدی است و با وجود آنکه سه ماه از سال رونق تولید سپری می‌شود اما باید حرکت جدی‌تری در این زمینه آغاز شود.

وی افزود: برای رونق تولید باید برنامه‌ریزی کرد زیرا تولید در یک پروسه و فرآیند معینی حاصل می‌شود و براساس این فرآیند باید تولید شکل بگیرد و در غیر این صورت نمی‌توان منتظر موفقیت زیادی در این زمینه بود.

حسینی دیوان‌سالاری را از دیگر مسائل بخش صنعت ذکر کرد و گفت: برای رونق تولید باید اختیار کافی به استان‌ها داد تا آن‌ها در این زمینه مستقل عمل کنند.

وی تصریح کرد: در بخش صنعت استان‌ها برای انجام خیلی از فعالیت‌ها به موافقت مرکز و تهران نیازمند هستند و این می‌تواند روند انجام فعالیت‌ها را با دشواری روبرو کند.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: برای مثال مسائل تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، تهران و سیستان و بلوچستان با هم تفاوت دارد و نمی‌توان با یک دستورالعمل نسبت به رفع مشکلات آن‌ها اقدام کرد.

وی افزود: باید در این زمینه به استان‌ها اختیار کافی داد و بحث تفویض اختیار به استان‌ها مورد توجه قرار گیرد تا استان‌ها خود تصمیم بگیرند و به طور مستقل عمل کنند.

حسینی تصریح کرد: بخش صنعت به بانک و بهره‌های یارانه‌ای وابسته است و باید با دستیابی به خودکفایی، بخش تولید را به طور جدی تقویت کرد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گلستان مشکلات این واحد‌ها بررسی و موانع تولید آنها مشخص و برای رفع این مشکلات تصمیم گیری شد.

درویشعلی حسن زاده گفت: مشکلات این واحد‌های تولیدی مربوط به بانک کشاورزی، شرکت توزیع نیروی برق و سازمان جهاد کشاورزی استان بود که با همکاری نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای رفع موانع تولید این واحد‌ها تصمیم لازم گرفته شد.

دیگر خبرها

  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • زارعی: دغدغه ما برای مالکیت استقلال و پرسپولیس برطرف شد
  • پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • راه اندازی هنرستانهای جوار صنعت برای تامین نیروی کار ماهر در آذربایجان غربی
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • ترسیم نقشه جذب دانش‌بنیان‌ها در صنعت لوازم خانگی