Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-28@18:23:07 GMT

باغ‌شهری مدرن در آسیا

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۴۸۴

باغ‌شهری مدرن در آسیا

سنگاپور دارای فضاهای سبز و زیبای بسیاری حتی در جاده‌های خارج از محدوده شهری است و همین امر باعث شده است که پایتخت این کشور با عنوان "باغ شهر" در سراسر جهان شهرت پیدا کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سنگاپور کشوری با وسعت بسیار کم، حتی کوچک‌تر از بسیاری از کلان‌شهرهای دنیاست و به عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیفیت بالای زندگی در این کشور هر سال مهاجران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. از جمله ویژگی‌های ممتاز سنگاپور می‌توان به پاکیزگی بی مثال خیابان‌های آن اشاره کرد که تا حد زیادی بخاطر فعالیت تعداد زیاد کارگران استخدام شده برای نظافت در این کشور است. یکی دیگر از عواملی که باعث پاکیزگی این کشور شده است وجود برخی قوانین و ممنوعیت‌های جدی برای ریختن آشغال و آب دهان در خیابان‌ها است.

سنگاپور دارای فضاهای سبز و زیبای بسیاری حتی در جاده‌های خارج از محدوده شهری است و همین امر باعث شده است که پایتخت این کشور با عنوان "باغ شهر" در سراسر جهان شهرت پیدا کند. اگرچه با افزایش جمعیت انسان‌ها، بسیاری از زمین‌های کشاورزی به مکان‌هایی برای سکونت مردم تبدیل شده است، با این حال، مسئولان شهر تلاش کرده‌اند جنگل‌هایی بتنی پوشیده از گل‌ها و گیاهان، پارک‌هایی عمومی در وسط ساختمان‌های بلند و حتی باغچه‌هایی پر از گل را در اطراف پل‌ها بسازند.

فرودگاه چانگی در سنگاپور یکی از مجهزترین فرودگاه‌های جهان است که هر مسافری را وادار به توقف می‌کند تا از امکاناتی نظیر سینمای رایگان، باغ‌های گل و حتی استخر شنا بهره ببرد. این فرودگاه به عنوان پایگاهی برای خطوط هوایی ملی سنگاپور عمل می‌کند و کارکنان آن همواره به ارائه بهترین خدمات به مسافران می‌پردازند؛ در نتیجه به مسافران کمک می‌کنند بهترین لحظات را در این مکان تجربه کنند.

آموزش و پرورش در سنگاپور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سیستم آموزشی در این کشور بسیار پیشرفته است و مهارت و دانش کافی را در اختیار افراد می‌گذارد تا در محیط رقابت جهانی پیروز شوند. مدارس عمومی سنگاپور دارای استانداردهای بالا در آموزش و یادگیری است و همین امر باعث شده است که بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان این کشور در رقابت‌های جهانی به مقام‌های برتر دست یابند.

سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار کارآمد، آسان و مقرون به صرفه در کشور سنگاپور آن را به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌ها حمل‌ونقل در جهان تبدیل کرده است. رایج‌ترین وسایل حمل‌ونقل عمومی در این کشور تاکسی‌، اتوبوس و قطار پرسرعت است که همگی مجهز به سیستم تهویه هوا هستند و فعالیت آن‌ها از ساعت ۵:۳۰ بامداد آغاز می‌شود و درنیمه شب به پایان می‌رسد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آسیا آموزش و پرورش حمل و نقل عمومي سنگاپور فرودگاه فضای سبز شهری فضاي سبز شهري نظافت شهري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل

جدول رده‌بندی محبوب‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر شد که رئال مادرید در صدر و دست نیافتنی است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پرسپولیس و استقلال هم بین پرطرفدارترین های دنیا دیده می‌شوند.

پرسپولیس با ۹ میلیون نفر دنبال کننده رتبه ۲۵ دنیا و استقلال با ۴ میلیون نفر فالوئر رتبه ۳۹ جهان را در اختیار دارند.

این رده‌بندی به تنهایی ارزش برند این دو تیم ایرانی را در آستانه واگذاری به مالکان جدید را نشان می‌دهد.

با این میزان هوادار، عملکرد بسیار بد مدیران دولتی و سو استفاده صداوسیمای حکومتی باعث شده که درآمد سرخابی‌ها کفاف مخارج معمولی دو تیم را هم ندهد.

تا پیش از خرید ستاره های اروپایی و آمریکای جنوبی توسط تیم‌های عربستانی، پرسپولیس و استقلال با اختلاف محبوب‌ترین تیم‌های قاره آسیا بودند اما تیم‌های النصر با استخدام کریستیانو رونالدو و الهلال با جذب نیمار برزیلی در جدول از دو تیم بزرگ ایران در تعداد دنبال‌کننده پیشی گرفتند.

سبقت تیم‌های سعودی از پرسپولیس و استقلال، برای صندوق سرمایه گذاری عربستان بیش از یک میلیارد دلار آب خورده است. در حالیکه متولیان ورزش ایران و در راس آن دولت های پس از انقلاب ، به این دو تیم با چشم تهدید و نه فرصت، نگریسته اند و هیچ برنامه ای جز بهره‌برداری از عنصر شهرت موجود در آنها با انتصاب مهره‌های گمنام و بیگانه با مدیریت ورزشی در هیات‌مدیره قرمز و آبی نداشته‌اند.

تلویزیون ایران که به بودجه عمومی وصل است و از آن ارتزاق می‌کند، با پخش رایگان بازی‌های پربیننده این دوتیم و بالاکشیدن درآمد نجومی پخش تیزر ، شیره جان آنها را مکید و این دو تیم را در رقابت با رقبای عرب و شرق آسیا، نحیف و ناتوان رها کرد ، تا جایی‌که این دو نماینده فوتبال ایران طی چندفصل اخیر بخاطر بدهی ، مجوز حرفه‌ای را هم دریافت نکردند و قبل از ورود به مسابقات، از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند.

حالا بد نیست خریداران و مشتریان احتمالی سهام این دو تیم که گفته می‌شود در تاریخ یازدهم فروردین ماه قرار است پیشنهاد رسمی خود برای خرید ۵۱ درصد سهام مالکیتی استقلال و پرسپولیس را در فرابورس ارائه دهند، بدانند این دو مجموعه به مراتب از بانک‌ها ، خودروسازان، اپراتورها، ابر هلدینگ‌های دولتی و پتروشیمی‌ها و شرکت‌های نفت‌وگاز بزرگ‌تر هستند و اگر مالک جدید بتوانند حقوق رسمی و قانونی باشگاه را از نهادهای حاکمیتی استیفا کند، به سودی هنگفت و فراتر از تصور خواهد رسید.

پرسپولیس و استقلال با چنین سرمایه اجتماعی بی‌بدیل، حق دارند و باید در سطوح بین‌المللی بدرخشند و با غول‌های اروپایی رقابت کنند، فقط کافی‌ست درست و اصولی مدیریت شوند و مچ دلالان و سودجویان و مدیران کاسب از خوان گسترده این دو باشگاه فعلا دولتی قطع شود.

مشتریان سرخابی باید بدانند قیمت چنین برندهایی بسیار بیشتر از ۲۱ میلیارد ریالی که برای پرسپولیس و ۱۸ میلیارد ریالی که برای استقلال نرخ‌گذاری شده، می‌ارزند و این پول‌ها در مقابل فرصت استثنایی بیزنس و تنوع کسب‌وکار و تبلیغات دو تیم تقریبا هیچ است.

پرسپولیس و استقلال تشنه نگاه حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند تا به جمع بزرگان جهان بپیوندند. تیم‌هایی که در حال حاضر، با پول یک بازیکن متوسط اروپایی اداره می‌شوند ولی می‌توانند منبعی از درآمد باشند. فقط کافی بود درها برای ورود خریداران خارجی در عرضه سهام این دو باشگاه باز می‌شد تا قیمت واقعی شان در مزایده متقاضیان غربی و عربی مشخص شود. 

حالا که با محدود کردن مشتریان، شرکت‌ها و موسسات ایرانی صاحب این فرصت انحصاری شده‌اند، بهتر است با برنامه و با انگیزه وارد گود شوند و محبوبیتی تاریخی برای خود دست‌وپا کنند و کالا و خدمات خود را به بهترین شکل، به حدود ۵۰ میلیون هوادار دو تیم عرضه کنند.

نویسنده: بهنام شریفی

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ فروردین
  • رنکینگ سایت اوپتا؛ استقلال در رتبه نهم آسیا و بالاتر از پرسپولیس و سپاهان + عکس
  • تغییر قدرت در دنیای ثروتمندان؛ بمبئی بر تخت پادشاهی آسیا نشست
  • جهش چشم‌گیر استقلال در آسیا
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • مفت‌فروشی محبوب‌ترین تیمهای دنیا در اینستاگرام! / شیرجه خریداران پرسپولیس و استقلال در استخر عسل
  • رتبه جهانی استقلال، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان
  • ترکیب کاملا روس بحرین برای مسابقات کشتی قهرمانی آسیا/قهرمان جهان به بیشکک می‌آید
  • آسیا پیشتاز رشد اقتصادی جهان خواهد بود؟
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۷ فروردین