Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@12:08:44 GMT

اعتقادات اکثریت مؤمن را فدای خواسته اقلیت نکنید

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۵۴۲

اعتقادات اکثریت مؤمن را فدای خواسته اقلیت نکنید

امام جمعه بجنورد با اشاره به حواشی کنسرت اخیر در بجنورد، گفت: اکثریت مردم خراسان شمالی مسلمان معتقد و انقلابی هستند و رهبری از آن‌ها تعریف کرده است و نباید اعتقادات آنان را فدای خواسته اقلیت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز(۲۹خرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به حواشی مربوط به برگزاری کنسرت موسیقی اخیر در بجنورد، اظهار کرد: ما نباید در جامعه اکثریت را فدای اقلیت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: اکثریت مردم خراسان شمالی مسلمان معتقد و انقلابی هستند و رهبری از آن‌ها تعریف کرده است؛ به‌گونه‌ای که دیدیم امسال 50 هزار نفر در نماز عید فطر بجنورد شرکت کردند، ما نباید این 50 هزار نفر را فدای 50 نفر بکنیم که از استان‌های دیگر به این شهر آمده‌اند.

 

آیت الله یعقوبی با تأکید بر اینکه ما باید ارزش‌ها را صادر کنیم نه اینکه ضد ارزش‌ها را وارد کنیم، افزود: متأسفانه گاهی واردات ما درزمینهٔ ضد ارزش‌ها از صادرات ارزش‌ها پیشی می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه ما با شادی‌ها مخالف نیستیم اما شادی باید بدون گناه باشد، خاطرنشان کرد: بر اساس تعالیم اسلامی مقام شادی از حزن بالاتر است زیرا خدای ما خداوند خنده و گریه است؛ ازاین‌رو باید شادی‌های ما بر غم و گریه‌های ما غلبه پیدا کند؛ چراکه این فرهنگ دینی ما است.

 

آیت الله یعقوبی تصریح کرد: متأسفانه گاهی ما این فرهنگ زیبا و شادی‌های سالم پیشنهادی اسلام را خراب می‌کنیم؛ بر اساس تعالیم اسلامی و روایات وارده ما باید در زندگی تفریح سالم داشته باشیم تا در سایر بخش‌ها موفق شویم که در این راستا باید از نگاه‌های مثبت اسلام به شادی بهره گرفته و این موارد را وارد فرهنگ عمومی جامعه خود کنیم.

 

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: با بیان اینکه کسی با شادی سالم و سازنده در صحنه مخالف نیست، اظهار کرد: هنر نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این باشد که شادی سازنده را به جامعه تزریق کند.

 

وی در خطاب به مسئولان فرهنگی استان، گفت: تلاش کنید احساسات مردم را جهت‌دهی کرده و احساسات غلط را به احساسات سالم تغییر دهید تا جامعه‌ای بانشاط و در عین حال مقید به موازین دینی داشته باشیم.

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند شیراز کانون های مساجد مجلس دهه کرامت اردبیل خراسان جنوبی اوقات فراغت شبستان بیرجند شبستان یزد بجنورد خراسان شمالی اعتقادات کنسرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته سلامت بیمارستان مادر و کودک کلنگ‌زنی خواهد شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کلنگ این بیمارستان در روز شنبه با حضور معاون وزیر بهداشت به زمین خواهد خورد.

وی در ادامه افزود: بابت تأخیر پیش آمده در آغاز احداث این بیمارستان از آحاد مردم جامعه عذرخواهی می‌کنیم.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی محل احداث این بیمارستان را در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد عنوان کرد.

کد خبر 6087076

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد