Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد میراسماعیلی عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: U.TEL محصول داخلی و ثبت شده ما در کشور است که نزدیک به هفت سال از فعالیت آن می‌گذرد.

مدیرعامل شرکت خدمات مخابراتی ارگ جدید در ادامه گفت: با توجه به این‌که محصول داخلی بود، بازخوردهای خوبی از مردم گرفتیم و کاربران تجربه رضایت بخشی از استفاده از این کالای ایرانی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کالایی که پیش‌بینی می‌کنیم به زودی به کشورهای منطقه، صادر شود.

میراسماعیلی خاطرنشان کرد: حمایتی که در یک سال گذشته به دلیل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از بخش داخلی شد و وزارت صنعت و مجلس شورای اسلامی، تاکیدات زیادی هم بر حمایت و استفاده از تولید و ظرفیت داخل داشتند، کمک بزرگی به ما کرد.

وی، گفت: این حمایت‌ها از اواسط سال ۹۶ بیشتر شد و همین مسئله رونق زیادی را در بحث تولید به دنبال داشت. در حال حاضر می‌توانیم از شیفت اول به شیفت دوم برویم و برای حدود ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی داشته باشیم.

**امکان اشتغال‌زایی هزار و پانصد نفری

عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات، افزود: با توجه به نیاز بازار و استفاده از محصولات جانبی و برخی خدماتی که ارائه می‌دهیم، معتقدیم که اگر تولید ما به ظرفیت واقعی که در وزارت صنایع گفته شده (۵۶۰ هزار مودم در سال) برسد، می توانیم برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کنیم.

او تاکید کرد: از وزیر محترم ارتباطات می‌خواهیم که به اپراتورها تاکید داشته باشند تا شرایط قراردادی که با خارجی‌ها چه در بحث پرداخت و چه در مباحث دیگر داشتند را با شرکت‌های داخلی هم داشته باشند. اگر ما شرایط برابر با خارجی‌ها داشته باشیم و اپراتورها رفتار مناسبی با تولیدکنندگان داخلی داشته باشند، این رونق اتفاق می افتد.

** استفاده از سیم کارت، بدون نیاز به فیبر و کابل

در اولین گردهمایی سازمان فروش و خدمات پس از فروش مودم داخلی U-TEL که در هتل اسپیناس برگزار شد، «احمد وفادار» مدیر فروش این شرکت مخابراتی گفت: کارخانه تولیدی شرکت خدمات مخابراتی ما تولید کننده محصولاتی متنوع از انواع مودم با نام تجاری U.TEL است. در گام اول، مودم تولیدی این شرکت با نام «آشنای اول» خاص شرکت مخابرات ایران تولید شد و در گام بعدی، در سال ۱۳۹۳ با ثبت برند، محصولات این شرکت با نام تجاری U.TEL، وارد دنیای بزرگ ارتباطات شد.

وی ادامه داد: از جمله مدل‌های مودم ADSL ، می‌توان به A151 U.TEL و U.TEL A154 و U.TEL A304U اشاره کرد که قابل ذکر است مدل های قدیمی‌تر با نام A1A خاص برخی اپراتورها و PCP ها طراحی شده بود.

وفادار خاطرنشان کرد: در حوزه تکنولوژی VDSL مدل‌هایی با قابلیت کاربرد در هر دو سیستم VDSL و هم ADSL تولید شد که مدل V304F به عنوان یک مودم کامل مورد اسقبال بی نظیر اپراتورها قرار گرفت، محصول دیگر V301 با پورت‌های کمتری نسبت به مدل قبل و همچنین قیمت پایین‌تر برای برخی مشترکین عرضه شد.

وی خاطرنشان کرد: هم زمان با پیشرفت تکنولوژی و رویکرد دنیای ارتباطات به سمت استفاده از فیبر و سرویس‌های FTTH و FTTX ، از سال ۲۰۱۳ تولید ONT که سمت مشترک نصب می شود در دستور کار تولید قرار گرفت. در همین راستا محصولات تولیدی تحت عنوان U.TEL G241، U.TEL G242 و U.TEL G244 تولید شد و به بهره‌برداری رسید.

وفادار افزود: با ظهور نسل شبکه های LTE ، تصمیم گرفتیم مودم هایی با قابلیت استفاده از سیم کارت و بدون نیاز به فیبر و کابل برای مشترکین تولید کنیم. محصولاتی با مدل های U.TEL L443 برای استاندارد CAT4 و U.TEL L641F برای استاندارد CAT6 به همین واسطه تولید شد.

وی اضافه کرد: ظرفیت اسمی تولید کارخانه در پروانه بهره‌برداری ۵۳۰ دستگاه از طرف صمت اعلام شده است که با اضافه شدن شیفت دوم کاری، این ظرفیت در سال بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه مودم خواهد رسید.

**استفاده از ظرفیت بانوان

بیش از ۹۵ درصد پرسنل کارخانه، خانم‌های بومی منطقه با تحصیلات مرتبط هستند. در ادامه این گردهمایی، سعید غلام پور مطلق، با اشاره به اینکه شرکت آنها از سال ۹۶ با هدف توسعه‌ی سازمان فروش و خدمات پس از فروش تاسیس شد، گفت: این شرکت در ابتدای فعالیت خود با تمرکز بر ایجاد شبکه فروش و خدمات پس از فروش محصولات U-TEL در سطح کشور توانست یکی از بزرگ‌ترین شبکه های توزیع محصولات IT و مخابراتی در سطح کشور را ایجاد کند.

وی تشریح کرد: این شرکت در ادامه‌ی ماموریت خود با بهره گیری از این شبکه سراسری و ابزارهای به روز سنجش و کنترل مشتریان، توانسته پل ارتباطی مستحکمی بین تولید کننده و مصرف کننده‌ی نهایی ایجاد کند تا از این طریق، با بررسی و مطالعه‌ی دقیق پیشنهادات مصرف کننده نهایی و فعالان بازار، تمامی نیازهای مصرف کننده را به تولیدکننده انتقال دهد.

غلام‌پور مطلق تاکید کرد: همین ارتباط مستمر باعث شده تا محصولات U-TEL چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ ایجاد یک سبد کالای متنوع در سطح کشور جایگاه مناسبی را بین رقبای خارجی پیدا کند و هر روزه استفاده از این محصولات در صنایع ارتباطی کشور گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد دفاتر منطقه‌ای سعی داریم محصولات با کیفیت U-TEL را در سطح منطقه بازاریابی و با ایجاد مزیت‌های رقابتی بازرگانی زمینه حضور این محصولات را در سطح منطقه ایجاد کنیم.

** همچنان محصولات قاچاق وارد بازار می‌شوند

غلام‌پور مطلق در پایان گفت: امروزه بحث حمایت از تولید داخل مکرراً تکرار می‌شود و تا به حال حمایت‌های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته، اما متاسفانه به طور قاچاق محصولات خارجی وارد بازار می‌شوند.

وی، افزود: تجهیزات ما مورد تایید سازمان تنظیم مقررات است و از نظر قیمتی اختلاف قیمت مشهودی با نمونه خارجی دارد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی

واحد احیاء مستقیم شماره ۲ شرکت احیا استیل فولاد بافت استان کرمان که با نانوکاتالیست‌های DRI ایرانی بارگذاری شده بود به مرحله راه‌اندازی رسید. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت احیا استیل فولاد بافت از جمله واحدهای احیاء مستقیم آهن کشور و در زمره شرکت‌های بزرگ در زمینه تولید محصول استراتژیک آهن اسفنجی با ظرفیتی بالغ بر 800 هزار تن در سال و مجموع سرمایه‌گذاری فاز نخست 460 میلیارد تومانی به شمار می‌آید.

عملیات اجرایی فاز دوم این واحد تولیدی در جهت محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال و تولید آهن آلات در شهرستان بافت کرمان و در زمینی به مساحت 612 هکتار با تولید سالانه 25 میلیون تن گندله مورد بهره برداری قرار گرفته بود که در حال حاضر برای 300 نفر به صورت مستقیم و دو هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است. کارخانه احیا استیل فولاد بافت، بزرگترین مجتمع صنعتی منطقه در سطح سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه است که از سال 1398 به بهره‌برداری رسیده است.

طی مناقصه برگزار شده، تولید و تحویل‌دهی نانوکاتالیست‌های DRI این واحد احیاء به شرکت گسترش فناوری خوارزمی واگذار شد.

کاربرد وسیع نانوکاتالیست‌های ایرانی؛ از تولید بنزین تا اوره و آمونیاک

شرکت دانش بنیان گسترش فناوری خوارزمی از جمله شرکت‌های مطرح فناوری نانو و از بزرگترین تولیدکننده‌های نانوکاتالیست‌های پیشرفته صنعتی، اکسید روی فعال و جاذب‌های سولفورزدایی در منطقه خاورمیانه است که تاکنون بیش از پنج هزار تن از انواع جاذب‌های سولفورزدایی را تولید و به مشتریان خود در صنایع مختلف فولاد، پالایش و پتروشیمی، تحویل‌دهی کرده است.

این شرکت نانوفناور با توسعه دانش فنی بازیابی فلزات پایه از کاتالیست‌‎های مستعمل، علاوه بر موفقیت‌های علمی و کسب جایزه طرح برتر جشنواره بین‌المللی خوارزمی، خط تولید شمش نیکل و بازیابی دیگر فلزات پایه را در میان دیگر خطوط تولید خود دارد و بدین وسیله بخش بزرگی از نیازهای خود به انواع فلزات پایه مورد استفاده در کاتالیست‌ها را مرتفع کرده است.

همکاری شرکت گسترش فناوری خوارزمی و مجتمع بزرگ احیا استیل فولاد بافت، پس از اجرای موفقیت‌آمیز و کامل قرارداد تولید و تحویل دهی نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ احیاء مستقیم کارخانه فولاد بافت 2 و بارگذاری این نانوکاتالیست‌ها در این کارخانه، با عقد قرارداد خرید نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ احیاء مستقیم مورد نیاز کارخانه شماره 1 فولاد بافت، وارد مرحله‌ای جدید شد و نانوکاتالیست‌های سفارش‌گذاری شده و مورد نیاز واحد احیاء مستقیم کارخانه شماره 1 فولاد بافت شامل نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ فعال، نانوکاتالیست‌های ریفرمینگ نیمه فعال و نانوکاتالیست‌های خنثی، با بالاترین کیفیت در زمان بندی و موعد مقرر از سوی کارفرما، توسط این شرکت نانوفناور، تولید شده و به واحد صنعتی تحویل‌ داده شد.

فرآیند بارگذاری نانوکاتالیست‌های پیشرفته، با حضور نانوفناوران و متخصصان شرکت گسترش فناوری خوارزمی در تیر ماه 1402 طی دو هفته به طور کامل انجام شد. در این مرحله در مجموع، تعداد 270 تیوب ریفرمر واحد احیاء فولاد بافت 2 با نانوکاتالیست‌های تولیدی شرکت گسترش فناوری خوارزمی تحت نظارت نانوفناوران این شرکت بارگذاری شد.این واحد پس از طی مراحل اولیه، با نظارت کارشناسان و نانوفناوران شرکت خوارزمی، در فروردین ماه 1403 با موفقیت راه‌اندازی شد و اکنون به بهره‌برداری رسید.

با راه‌اندازی فاز دوم این پروژه که عملیات اجرایی آن به وسیله قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) و نظارت شرکت مهندسی برسو انجام شده است، ظرفیت تولید این مجتمع که پیش از این 800 هزار تن بود، به 1 میلیون و 600 هزار تن آهن اسفنجی در سال خواهد رسید. افزایش ظرفیت تولید در این مجموعه، دستاوردهای قابل توجهی برای فولاد بافت  که جزو هشت طرح فولادی شرکت ملی فولاد است خواهد داشت و با توجه به افزایش نیاز کشور در این زمینه، باعث افزایش فروش این واحد و تسهیل در تامین نیاز واحدهای فولادی می شود.

با بهره‌گیری از نانوکاتالیست‌های تولیدی شرکت گسترش فناوری خوارزمی، ورود این مجموعه به مدار تولید و دو برابر شدن ظرفیت آن، می‌توان انتظار داشت میزان تولید آهن اسفنجی در سال 1403، نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش یابد و برهمین اساس، فولاد بافت می تواند یکی از واحدهای اثرگذار در افزایش تولید آهن اسفنجی در سال 1403 باشد و بالتبع در کنار موضوع تامین نیاز کشور، دو برابر شدن ظرفیت تولید این واحد، بر میزان صادرات آن (به عنوان یکی از محصولات پرتقاضا در مقاصد صادراتی زنجیره ارزش فولاد) اثرگذاری قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • فناوری پایدار: دروغی بزرگ!
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • معرفی اطلس فام سهند؛ شرکت ایرانی تولید رنگ و رزین در سطح جهانی!
  • رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران : بی‌کیفیتی مودم های تولید داخل بهانه است؛ به دنبال خرید مودم های ارزان‌قیمت و بنجل چینی اند