Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-30@00:41:09 GMT

رییس بانک مرکزی: نرخ نیمایی حذف نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۶۱۰

رییس بانک مرکزی: نرخ نیمایی حذف نمی شود

به گزارش ایسنا، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: نرخ نیمایی حذف نمی شود و الان قیمت آن به ارز آزاد نزدیک است، همچنین ساتما نهاد متناظر اینستکس است که کاملا آماده همکاری هستیم، اروپا یا باید از ما نفت بخرد یا خط مالی ایجاد کند.

وی افزود: در مورد ارز 4200 تومانی همچنان در بانک مرکزی گشایش صادر می شود، حجم پرداختی ها افزایش یافته و منابع کم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادامه دارد...

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات مصوب سفرهای استانی رییس جمهور

مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی بازدید شعب الیگودرز، ازنا و دورود ضمن دیدار با منتخب مردم الیگودرز اعلام داشت بانک توسعه تعاون به لحاظ پرداخت تسهیلات مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور رتبه دوم شبکه بانکی را در اختیار دارد.

تهران-ایسنا- محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون طی بازدید شعب الیگودرز مورد استقبال گودرزی منتخب مردم الیگودرز در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

شیخ حسینی در این بازدید اظهار داشت: بانک توسعه تعاون از بانک های تخصصی و توسعه ای شبکه بانکی است که ماموریت اصلی آن حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط با اولویت بخش تعاون است، این بانک در فضایی فعالیت می کند که تجلی و مصداق مهم شعار ابلاغی مقام معظم رهبری تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون برنامه های متنوعی برای تحقق شعار ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب در نظر دارد، ضمن آن که کارنامه بانک برای تحقق شعار سال پیشین با مضمون مهار تورم، رشد تولید نیز کارنامه ای روشن و درخشان بوده است.

شیخ حسینی در تبیین عملکرد سال گذشته خاطر نشان کرد: سال گذشته به دو دلیل تکالیف سنگین بانکها برای حمایت از تولید و همچنین لزوم تبعیت از سیاست های درست بانک مرکزی برای کننرل نقدینگی و مهار تورم، سال سخت شبکه بانکی بود، که بانک توسعه تعاون با برنامه و تدبیر، و با تلاش همکاران خدوم در شبکه شعب، عملکردی عالی و اثربخش داشت.

این مقام بانکی تاکید کرد: بانک توسعه تعاون هدفگذاری پرداخت ۵۴۰ هزار میلیارد ریالی را در بالاترین سطح کیفیت و اثربخشی محقق نمود، منابع بانک توسعه تعاون رشد ۴۰ درصدی و تحقق ۱۰۵ درصدی برنامه ، تراز نقدینگی مثبت ، تراز درآمد و هزینه مثبت و سوددهی، تعدیل نسبت مطالبات غیر جاری npl ، همچنین شعب بانک در صدور ابزار تامین مالی اراق بدهی و تامین مالی جمعی از بازار سرمایه ، اعتبار اسنادی و انواع ضمانت نامه حمایت مناسبی از واحدهای تولیدی و تعاونی صورت دادند و رکورد های جدیدی در بانک به ثبت رساندند. بانک از انواع ابزارها و روش های نوین تامین مالی به نفع واحدهای تولیدی بهره گرفت، در سال جدید هدفگذاری ۱۵ همت استفاده از ابزارهای تامین مالی از طریق بازار سرمایه و انواع اوراق را داریم، از این طریق هم امکان تامین مالی واحدهای متقاضی فراهم می گردد، هم از ظرفیت بازار سرمایه استفاده می شود و هم فشار کمتری بر ترازنامه بانکها وارد می شود و از خلق نقدینگی نیز جلوگیری می شود.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون در ترسیم وضعیت حاکم بر بازار پولی و بانکی گفت: بانکها به واسطه مهمترین کارکردی که دارند امکان خلق پول را در اقتصاد در اختیار دارند، پرداخت تسهیلات توسط بانکها موجب تزریق نقدینگی می شوند که همین مساله افزایش تقاضای بازار را به همراه دارد، چنانچه تسهیلات و تزریق نقدینگی در بخش واقعی و تولیدی اقتصاد نباشد، تعادل میان عرضه و تقاضای کالاها و محصولات را بر هم زده و زمینه تورم فراهم می آید.چنانچه تسهیلات هدفمند و در مسیر تولید باشد، موجبات ارتقای سطح تولید و رشد اقتصادی فراهم می گردد، این گونه تسهیلات تورم زا نیست و در مسیر تقویت جریان تولیدی کشور است.بانک مرکزی به عنوان نهاد ناظر و سیاستگزار بازار پولی و بانکی کشور با هدف مهار تورم در صدد بوده است تا این روند خلق پول و نقدینگی توسط شبکه بانکی را کنترل نموده و به گونه ای تنظیم گری نماید تا ورود پول پر قدرت به اقتصاد موجب آثار زیانبار در بازارهای مختلف نشود، لذا کنترل ترازنامه ای را در دستور کار قرار داده است و برای توان تسهیلات دهی هر بانک ، سهمیه ای مشخص و دقیق قرار داده که سهمیه هر بانک بر اساس ارزیابی بانک مطابق شاخص کملز تعیین گردیده است.

شیخ حسینی ادامه داد: چنانچه بانکها رعایت تعادل میان مصارف و منابع را لحاظ ننمایند، اضافه برداشت از حساب بانک مرکزی صورت می گیرد و پول پرقدرت بدون پشتوانه بانک مرکزی وارد اقتصاد می شود که خود خطرناک و موجب تورم است، لذا بانک توسعه تعاون به ویژه طی دو سال اخیر تراز مصارف و منابع و تراز نقدینگی و همچنین درآمد و هزینه های را به خوبی مدیریت نموده است و ناترازی های نقدینگی و سوددهی دوره های پیشین را رفع نموده و به تراز مثبت رسیده است.

این مقام بانکی تصریح نمود: بانک توسعه تعاون پس از حدود یک دهه زیان، از سال ۱۴۰۱ در ریل سوددهی قرار گرفته، با تداوم روند بهینه بانک در شاخص های مالی و عملکردی طی دوره پیش رو زیان انباشته بانک را جبران خواهیم کرد و بانک وارد دوره ای می گردد تا در کنار فعالیت توسعه ای و حمایتی خود در راستای خدمت به بنگاه های اقتصادی ، بخش تعاون و مردم با مدیریت نقدینگی ، درآمد و هزینه ها یک بانک کارآمد، اثربخش و سود ده را در نظام بانکی نهادینه نماید.

شیخ حسینی یادآور شد: بانک توسعه تعاون در مدیریت و کنترل مطالبات غیر جاری به رکوردی بی نظیر در شبکه بانکی دست یافته است و شاخص npl را به سطح ۳.۵ درصد رسانده است.

وی توضیح داد: این انضباط نقدینگی و پولی در حالتی است که بانک توانسته کلیه تکالیف خود در قانون بودجه اعم از وام ازدواج جوانان، فرزندآوری، جهش مسکن، تسهیلات تبصره ۱۸، کمیته امداد، بهزیستی و مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور را در بالاترین سطح محقق نماید، بانک در پرداخت مصوبات سفرهای استانی هیات دولت با تحقق حدود ۶۰ درصد رتبه دوم شبکه بانکی را در اختیار دارد.

مدیر عامل بانک توسعه تعاون گفت: با افزایش سقف اختیار به شعب و تسهیل گری در تصویب تسهیلات شرایطی پدید آمده تا با پرهیز از پیچیدگی و بروکراسی زائد و سرعت بیشتری در پرداخت تسهیلات و ارتقای سطح رضایت مشتربان پدید آید. همچنین با تخصیص بیشتر به استان‌های کمتر برخوردار و در نظر نگرفتن نسبت مصارف به منابع آنها نسبت به استان‌های برخوردار و بزرگ، کمک به رشد و پیشرفت مناطق کمتر برخوردار را در نظر داشته ایم.

گودرزی متتخب مردم شریف الیگودرز در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی ضمن خیر مقدم به مدیر عامل بانک توسعه تعاون و آرزوی موفقیت برای مجموعه بانک گفت: یکی از مهمترین نیازهای منطقه الیگودرز که همان برند سازی است تامین نگردیده است که از مجموعه بانک انتظار می رود با حمایت از تولید کنندگان و تعاونگران این منطقه این معضل رفع گردد، حمایت از بانک مد نظر نمایندگان و منتخبان مجلس هست، باید تلاش کنیم تا با بهره مندی مناسب از ظرفیت سرمایه انسانی در سطوح مدیریتی کشور کمال استفاده در جهت رشد و پیشرفت منطقه پدید آید.

بازدید شرکت نوین رول غرب زاگرس

شیخ حسینی طی برنامه بازدید شعبه ازنا، بازدیدی از شرکت نوین رول غرب زاگرس به عمل آورد.

وی در این دیدار گفت: نوین رول غرب زاگرس از مشتریان بسیار خوب شعبه ازنا بوده است که حجم بالایی ضمانت نامه و خدمات اعتباری و بانکی از بانک توسعه تعاون دریافت نموده است، با توجه به نقش مهم شرکت در تولید و اشتغال، همکاران بانک توسعه تعاون تسهیل گری بالایی را برای کمک به تولید شرکت در نظر دارند.

در بازدیدهای شعب الیگودرز، ازنا و دورود؛ صیاد رحمانپور مدیر امور استانها و شعب، سید مسعود هاشمی نژاد مدیر شعب استان لرستان، معاونین و همکاران استان حضور داشتند. روسای شعب الیگودرز، ازنا و دورود نیز به ارائه توضیحات درباره عملکرد پیشین و برنامه های پیش رو پرداختند.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • رتبه دوم بانک توسعه تعاون در پرداخت تسهیلات مصوب سفرهای استانی رییس جمهور
  • این زن چگونه ناجی روسیه و پوتین شد؟
  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • صدور ۲۳۰ هزار فقره چک الکترونیکی در شبکه بانکی
  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ارزش پول افغانی در سال ۱۴۰۲