Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام گفتٰ؛ شکایات و درخواست‌ها مالیاتی به فوریت رسیدگی می‌شود. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در ایلام‌؛ عزیزاله عباسپور صبح امروز در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: هر ساله بنا به اختیاری که در قانون مالیات‌های مستقیم پیش بینی شده سازمان مالیاتی وظیفه دارد نسبت به اخذ اظهارنامه مالیاتی فعالان اقتصادی و وصول مالیات آنها طبق قانون اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تشریح موضوع ارائه اظهارنامه مالیاتی، مزایا و نتایج آن پرداخت و از مودیان مالیاتی خواست: در زمان مقرر (برای مشاغل خرداد ماه و برای اشخاص حقوقی و شرکتها و صاحبان املاک اجاری تیر ماه) اقدام کنند.

31 خرداد آخرین مهلت قانونی ارایه اظهارنامه مالیاتی استذی‌نفعان پرنفوذ؛ عامل عدم‌اجرای مالیات بر عایدی مسکناحتمال نتیجه‌دهی معکوس با مالیات‌ستانی از سکه‌های پیش‌فروش‌شده

مدیرکل امور مالیاتی ایلام از تمامی صاحبان مشاغل خواست به منظور استفاده از تسهیلات قانونی مقرر، حداکثر تا پایان خرداد ماه نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی اقدام کنند.

عباسپور گفت: در صورتی که مودیان مالیاتی در موعد مقرر اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه نکنند، مشمول معافیت‌های مالیاتی و استفاده از تسهیلات قانونی در این باره نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: کسانی که می‌خواهند از این معافیت استفاده کنند، می‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی به نشانی www.tax.gov.ir مراتب را به سازمان مالیاتی اعلام و مالیات را پرداخت کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام همچنین با اشاره به دستورالعمل مالیات مقطوع عملکرد سال گذشته برخی از صاحبان مشاغل یادآور شد: به منظور تسهیل در امور ارباب رجوع و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد، مشاغل مختلف در گروه‌های سه گانه تقسیم بندی شده و گروه سوم شامل آن دسته از مودیانی است که میزان فروش کالا و ارائه خدمات آنان تا 828 میلیون تومان در سال 1397 است.

وی تصریح کرد: این گروه از مودیان در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده، از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم معاف هستند.

مدیرکل امور مالیاتی ایلام با بیان اینکه صاحبان مشاغل پرداخت مالیات را به روزهای پایانی خرداد موکول نکنند، تاکید کرد: مودیان مالیاتی که میزان مالیات آنها تاکنون به صورت قطعی مشخص نشده نیز می‌توانند برای تعیین مبلغ مالیات به اداره کل امور مالیاتی مراجعه کنند و به درخواست آنها به فوریت رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R7718/P/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت

براساس ابلاغیه جدید سازمان امور مالیاتی کشور، امکان ویرایش و تکمیل اظهارنامه ارزش فصل چهارم(زمستان) سال ۱۴۰۲ تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ فراهم شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با توجه به ابلاغیه جدید سازمان امور مالیاتی کشور، امکان ویرایش و تکمیل اظهارنامه‌های ارزش افزوده فصل زمستان سال 1402 فراهم خواهد بود. بر همین اساس بخشودگی 100 درصدی جرایم موضوع بند ب ماده 36 و ماده 37 قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز تا تاریخ اعلام شده نیز قابل اعمال خواهد بود.

متن ابلاغیه سازمان امور مالیاتی به شرح زیر است:

در اجرای مقررات ماده (3) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان آخرین مهلت استرداد اظهار نامه مالیات بر ارزش افزوده دوره چهارم فصل زمستان سال 1402 یک ماه پس از پایان دوره مزبور می باشد. لذا با توجه به درخواستهای مؤدیان محتر و به منظور تکریم ایشان و فراهم آوردن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی برای آنان در اولین دوره اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در اجرای قانون صدر الاشاره، بنا به اختیار حاصل از ماده (191) قانون مالیاتهای مستقیم مقرر میدارد:

ادارات کل امور مالیاتی موظفند در مورد مؤدیانی که تا پایان روز چهارشنبه مورخ 1403/02/12 اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره مالیاتی چهارم سال 1402 خود را اصلاح و با تکمیل اثبت خرید و فروشهایی که صورتحسابهای آنها در سامانه مودیان صادر نشده است و به سازمان امور مالیاتی کشور مسترد نمایند امکان برخورداری صد درصدی از بخشودگی جریمه تاخیر موضوع ماده (37) قانون مالیات بر ارزش افزوده را تا زمان فوق و همچنین جرائم موضوع بند (ب) ماده (36) قانون مذکور را تا سقف جرائم متعلق به مالیات و عوارض ابرازی (مندرج در تا اظهارنامه مسترد شده) برای موارد مذکور فراهم نمایند.

بدیهی است برای انجام محاسبات سیستمی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده صورتحسابهای الکترونیکی ثبت شده در سامانه مؤدیان برای دوره چهارم سال 1402 مقتضی است خریداران کالا و خدمات دارای صورت حساب الکترونیکی حداکثر تا تاریخ 1403/1/31 نسبت به تعیین تکلیف خریدهای خود در سامانه مؤدیان اقدام نمایند تا اعتبار خرید آنها و آثار مالیاتی فروشهای نسیه برای فروشندگان در اظهارنامه پیش فرض دوره چهارم (زمستان سال 1402 آنها لحاظ شود در صورت عدم اقدام مؤدی و در نتیجه عدم احتساب آثار مالیاتی اینگونه صورت حسابها در دوره چهارم سال 19 زمستان آثار مالیاتی آن در دوره اول (بهار) سال 1403 لحاظ می شود. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • اظهارنامه پیش فرض؛گامی تازه در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • آموزش ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در سال ۱۴۰۳
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • تهیه اظهارنامه پیش فرض، گامی مهم در جهت هوشمندسازی نظام مالیاتی
  • پرداخت چهار هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌های ایلام
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تمدید شد
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت
  • احتمال کاهش اینتاکدهای مالیاتی تا خرداد