Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سی‌ان‌ان،ترامپ در سخنرانی خود حداقل ۴ بار توافق جهانی برجام که سالهای برای رسیدن به آن مذاکره شده است را «یک فاجعه» خواند. او در سخنرانی خود همچنین خروج یکجانبه آمریکا از این توافق را که قطعنامه ۲۳۳۱ سازمان ملل ضامن اجرایی آن بوده را به عنوان دستاوردی مهم در سیاست خارجی خود خواند! 

او در بخشی از حرفهای خودش با همان لحن توهین‌آمیز همیشگی گفت:من  آمریکا را از توافق فاجعه‌بار که واقعا فاجعه بود، فاجعه بود، توافق فاجعه بار هسته‌ای ایران خارج کردم و شدیدترین تحریم‌هایی که تا به حال (علیه کشوری) وجود داشته، علیه کشور اول حامی تروریسم در جهان اعمال کردم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که با اقدامات نظامی آمریکا از جمله اعلام اعزام هزار نیروی جدید به خاورمیانه نگرانی‌های جهانی از جنگ در منطقه افزایش پیدا کرده است ترامپ مدعی شد: ما در حال طی کردن یک مسیر به سمت ثبات و صلح در خاورمیانه هستیم چرا که کشورهای بزرگ خواهان جنگیدن در جنگ‌های بی‌پایان نیستند. این جنگ‌ها (در منطقه غرب آسیا) به صورت ابدی ادامه داشته است. ما در حال  خارج کردن نظامیان آمریکا از منطقه هستیم. ما بالاخره آمریکا را در اولویت اول قرار دادیم.

۵۰۵۰

کد خبر 1271554

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.

الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت.

کد خبر 846777 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق عراق

دیگر خبرها

  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • ظریف: ترامپ از من چند بار دعوت به مذاکره کرد، ولی ما اجازه نداشتیم/ آمریکایی‌ها هم در برجام علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران بودند
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف
  • جزئیات جدید از مذاکرات ایران و آمریکا به روایت ظریف: ترامپ برای مذاکره از من دعوت کرد