Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@09:53:33 GMT

ادعاهای بی اساس مقام سعودی علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۸۲۶

 اسامه بن احمد نقلی، سفیر عربستان در مصر و نماینده دائم این کشور در اتحادیه عرب در سخنرانی خود در شانزدهمین دوره اجلاس همکاری عربی- چینی که در کشور امارات برگزار شد ضمن طرح ادعاهای بی اساس علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: نقش تخریبی ایران در یمن و حمایت موشکی از حوثی ها برای هدف قرار دادن عربستان و گذرگاه‌های آبی مانع تلاش عربستان و ائتلاف عربی برای حل بحران یمن نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- وی در ادامه با اشاره به حملات اخیر انصارالله یمن به فرودگاه بین المللی ابها مدعی شد که این اتفاقات نشان دهنده دستیابی حوثی ها به سلاح جدید وتداوم حمایت‌های ایران از تروریسم و نقض قوانین بین‌المللی است.

سفیر عربستان در مصر با طرح ادعای دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی ادعا کرد که این اقدامات ایران نقض قوانین بین‌المللی، نقض اصل حسن همجواری و نقض حاکمیت کشورها به شمار می‌رود.

وی آن‌چه ان را دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی و تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در منطقه و جهان و همچنین ایجاد اختلافات مذهبی و فرقه گرایی در کشورهای عربی از جمله حمایت تسلیحاتی از شبه نظامیان تروریستی در منطقه می‌خواند را محکوم می‌کنیم و گفت: ما با قدرت در برابر تلاش‌های ایران و یا بازوهای آن در منطقه برای هدف قرار دادن امنیت نیروگاه‌های آبی در خلیج (فارس) و دیگر گذرگاه‌های آبی می‌ایستیم.

این مقام سعودی در پایان گفت که امیدواریم همکاری با ایران براساس احترام متقابل و همکاری‌های مثبت برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه باشد.

ادعای حمایت ایران از تروریسم درحالی مطرح می‌شود که سعودی‌ها و برخی کشورهای عربی مرزهای خود را بر روی تروریست‌ها باز کردند تا وارد منطقه شوند و از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی کردند. جمهوری اسلامی ایران همواره برای ریشه کن کردن تروریسم در جهان تلاش‌های فراوانی کرده است و در بیرون راندن گروهک‌های تروریستی از برخی کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه نقش بسزایی داشته است.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان بیش از چهار سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

ادعای دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشورها درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و برای حل بحران‌های منطقه مانند بحران سوریه و یمن پیشنهادات فراوانی داده است و محمد جواد ظریف نیز اخیراً به منظور تضمین امنیت منطقه اخیراً پیشنهاد امضای"معاهده عدم تعرض" به همسایگان را د اد که متأسفانه کشورهای عربی هیچ واکنشی به این پیشنهاد نداشتند.

مقامات کشورمان پیش از این در رابطه با حمایت تسلیحاتی و پهپادی از انصارالله یمن تاکید کرده‌اند که ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن است سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اتحادیه عرب حمایت موشکی انصارالله یمن عربستان اتحادیه عرب ایران کشورهای عربی مصر یمن مقام سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ایرانی به رویترز: هیچگونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته /المیادین: چیزی جز یک حباب رسانه ای نبود /تمسخر اسرائیل از سوی رسانه های عربی 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صبح امروز خبری درباره وقوع انفجار در آسمان اصفهان و تبریز به گوش رسید که بلافاصله منتسب کردن آن به حمله موشکی اسرائیل از سوی منابع آگاه تکذیب شد. در این میان، خبرگزاری مهر، به نقل از یک منبع آگاه نوشت: صدای انفجار شنیده شده در اصفهان ناشی از انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند غیرعامل بوده است. سه ریزپرنده حوالی ساعت ۴ بامداد در آسمان اصفهان و در اطراف منطقه زردنجان مشاهده شده است.

همچنین این منبع آگاه گفته است: به دنبال مشاهده این ریزپرنده‌ها پدافند غیرعامل عمل کرده و این ریزپرنده‌ها را در آسمان منهدم کرده‌اند. هنوز در خصوص این ریزپرنده‌ها اطلاعی در دست نیست و در حال پیدا کردن پوکه‌های آن هستیم. در پایگاه هشتم شکاری اصفهان حادثه‌ای رخ نداده است.

از سوی دیگر، العربیه هم نوشت که یک مقام ایرانی به«رویترز» گفته است: هیچ گونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته است.

فرهیختگان نیز نوشت که با وجود گذشت حدود دو ساعت از خبر ABC آمریکا درباره «حمله موشکی اسرائیل به داخل ایران»، هنوز هیچ نشانه واقعی از این خبر دیده نشده است. حتی رسانه‌های صهیونیستی هم آن را به نقل از مقام‌های رسمی تأیید نکردند. با این حال، رسانه‌های داخلی ایران به نقل از مقام‌های مطلع می‌گویند احتمالاً پدافند اصفهان و تبریز به چند ریزپرنده واکنش نشان داده‌اند.

المیادین هم نوشت، به نظر می‌رسد آنچه شاهد بودیم چیزی جز یک حباب رسانه ای برای گمراه کردن افکار عمومی ایران و جهان نبود.

اما، با توجه به سطح اتفاقات رخ داده، موج پرداختن طنز به خرابکاری رژیم صهیونیستی در بین کاربران داخلی و خارجی در فضای مجازی آغاز شده است و رسانه‌های عربی با تمسخر رژیم صهیونیستی نوشتند: پاسخ قدرتمند اسرائیل به ایران!

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896920

دیگر خبرها

  • مقام ایرانی به رویترز: هیچگونه حمله موشکی به خاک ایران صورت نگرفته /المیادین: چیزی جز یک حباب رسانه ای نبود /تمسخر اسرائیل از سوی رسانه های عربی 
  • خط و نشان ایران برای کشور‌های عربی منطقه | پایگاه خود را در اختیار اسرائیل قرار دهید، پاسخی سخت خواهید گرفت
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • پیام مقام‌های آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • کنعانی ادعاهای بی‌اساس دادگاه آرژانتینی را رد کرد
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • همراهی اردن با رژیم صهیونیستی «اشتباه استراتژیک» بود