Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-03-28@08:26:28 GMT

قاچاق استخراج پنهانی "رمز ارزها" با سوخت یارانه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۸۵۵

قاچاق استخراج پنهانی 'رمز ارزها' با سوخت یارانه‌ای

ایتنا - معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: استخراج رمز ارزها از جمله استخراج بیت‌کوین با سوخت فسیلی یارانه‌ای و با هزینه صنعت برق نوعی قاچاق انرژی الکتریکی است.

همایون حائری اظهار کرد: هم‌اکنون در کشور عده‌ای با بهره‌گیری از سوخت فسیلی یارانه‌ای و هزینه‌های یارانه‌ای صنعت برق اقدام به استخراج رمز رزها همچون بیت‌کوین می‌کنند که این کار اگر به صورت پنهانی و بدون پایش برق مصرفی هم باشد، می‌تواند مفهوم قاچاق انرژی را در اذهان القا نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، وی ادامه داد: دولت در حال تدوین نرخ و ضوابط لازم برای فعالیت استخراج رمز ارزها است و به زودی شرایط این کار برای استفاده از شبکه برق سراسری اعلام می‌شود.
بنا بر اعلام وزارت نیرو پیش از این، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در نشست خبری خود اعلام کرده بود اگر اقدام مؤثری در زمینه مصرف برق واحدهای استخراج بیت‌کوین صورت نگیرد این امر به شدت برای صنعت برق مشکل‌ساز خواهد شد و بایستی تا حدود دو هزار و ۵۰۰ مگاوات از توان تولید خود را صرف تأمین برق این واحدها کنیم.

حائری گفته بود استخراج هر بیت کوین حدود ۷۲ هزار کیلووات ساعت برق مصرف می‌کند و اگر اقدامی مؤثری در زمینه مصرف این مراکز صورت نگیرد این امر به شدت برای صنعت برق مشکل‌ساز خواهد شد و بایستی تا حدود دو هزار و ۵۰۰ مگاوات از توان تولید خود را صرف تأمین برق این واحدها کنیم.

در این رابطه بیشتر بخوانید
حمله رمزارزها به شبکه برق کشور
نفوذ هکرها به رمزارزها از طریق سیم‌کارت
استخراج بیت‌کوین در دل جنگل

 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: بیت کوین رمزارز پول مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ محمدی گفت: ماموران پاسگاه‌های گواور و حیدریه گیلانغرب هنگام  گشتزنی موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو سواری حامل سوخت قاچاق شدند.
وی افزود: در بازرسی‌های صورت گرفته ۲ هزار و ۹۳۰ لیتر بنزین و گازوئیل به ارزش ۸۸۰ میلیون ریال کشف شد.
محمدی در پایان از تشکیل پرونده‌هایی در این خصوص و ارجاع آن‌ها به مراجع قضائی خبر داد.

دیگر خبرها

  • یارانه سوخت هواپیما‌ را حذف کنید
  • کشف ۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • یارانه سوخت هواپیما‌ها فقط به دهک‌های بالا تعلق گرفته است
  • مصرف ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در سال گذشته
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • تخصیص سوخت یارانه ای به شناورهای مسافری براساس پیمایش/ گزارشی مبنی بر قطع سهمیه نداریم
  • ۷۱۶ دستگاه رمز ارز در تبریز کشف شد
  • کشف بیش از ۲۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب
  • سهم ایران از بازار داغ برق منطقه ۰.۲ درصد است
  • تولید ۲ تن کیک زرد به روش هیپ‌لیچینگ در سال گذشته