Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:39:07 GMT

۹ مرکز گندم کشاورزان کامیارانی را خریداری می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۹۱۰

۹ مرکز گندم کشاورزان کامیارانی را خریداری می‌کنند

بهرام کوشکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این مراکز با قیمت تضمینی هر کیلوگرم گندم را ۱۷ هزار ریال خریداری می‌کنند، اظهار داشت: حمایت از کشاورزان و تقویت تولید داخلی از جمله اهداف مهم دولت در زمینه خرید تضمینی گندم است.

وی افزود: تمام وقایع ورود و خروج گندم در مراکز خرید ثبت و مستندسازی می‌شود تا در این راستا هیچ گونه مشکلی برای کشاورزان ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوشکی یادآور شد: اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه بخش کشاورزی و به منظور تحقق رونق تولید در شهرستان انجام شده که شامل اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و نوین، توسعه باغات، پرداخت تسهیلات، تبدیل زمین‌های دیم به آبی در پایاب سدها و ترویج کشت محصولات با بهره وری بالا است.

رئیس جهاد کشاورزی کامیاران اضافه کرد: سطح زیر کشت گندم آبی و دیم این شهرستان ۳۰ هزار هکتار است که پیش بینی می‌شود از این میزان ۸۰ هزار تن گندم تولید و ۷۰ هزار تن آن به عنوان مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شود.

وی گفت: عملیات برداشت با بیش از ۸۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر انجام می‌شود و نظارت بر افت و ریزش توسط چهار اکیپ از کارشناسان جهاد کشاورزی کامیاران به صورت مستمر صورت می‌گیرد.

کوشکی تاکید کرد: بانک عامل برای پرداخت وجه گندم کشاورزان مانند سال‌های گذشته بانک کشاورزی است که انتظار می‌رود به موقع نسبت به پرداخت اقدام کند.

شهرستان کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع شده و ۱۰۲ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۲ هزار نفر آن ساکن مناطق روستایی و ۶۰ هزار نفر نیز در مناطق شهری سکونت دارند که دارای ۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی است.

۷۳۴۹/‌۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برداشت گندم کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان

غلامعلی فتحی  با اشاره به آمادگی مراکز خرید تعاون روستایی لرستان برای دریافت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، اظهار کرد: در حال حاضر مقدمات راه اندازی ۲۶ مرکز خرید تضمینی گندم و ۹ مرکز خرید کلزا در سطح استان فراهم شده است.
وی گفت: با توجه به نزول رحمت الهی و کیفیت مناسب مزارع در استان پیش بینی می‌شود سال زراعی خوبی برای کشاورزان این خطه باشد.
مدیرکل تعاون روستایی لرستان با بیان اینکه لرستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در کشور است افزود: امیدواریم در سال‌جاری با برنامه ریزی مناسب مشکلی از لحاظ خرید محصولات کشاورزان از جمله گندم و دانه روغنی کلزا نداشته باشیم.
فتحی گفت: بازدید از مراکز خرید گندم با تشکیل تیم‌های نظارتی مختلف انجام می‌شود تا شاهد کمترین مشکل در کمیسیون‌های خرید باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند