Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه علمیه رودان با اشاره به شباهت فتنه جمل با فتنه 88 و بیان اینکه عناصر فتنه جمل مانند فتنه 88 دنیاطلبان بودند، گفت:در فتنه جمل طلحه و زبیر پیمان شکستند در فتنه 88 هم مسئولین ارشد دیروز نظام پیمان شکستند ودر هردو فتنه به ولی و رهبر تهمت زدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدعلی عدالت، مدیر حوزه علمیه رودان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در آخرالزمان، فتنه هایی اتفاق می افتدکه رسول خدا(ص) می فرمایند از این فتنه ها احساس کراهت و ناراحتی نکنید چون منافقین و چندچهره ها در آن رسوا می شوند و برخلاف صدراسلام، فتنه های آخرالزمان رسوا کننده چهره های نفاق است لذا همه چهره های اشخاص حقیقی و حقوقی و کشورهای مختلف آشکار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه علمیه رودان با اشاره به شباهت فتنه های صفین و جمل در زمان امیرالمومنان(ع) با فتنه 88 در ایران اسلامی افزود: شباهت اول اینکه در صفین فتنه گران با شعار لاحکم الا لالله تقاضای حکم ولایی و قانونی امیرالمومنان(ع) کردند در فتنه 88 هم فتنه گران ابطال قانون انتخابات را خواستار شدند ابطال حکم ولایت یعنی سست شدن رکن و ابطال قانون انتخابات که سست شدن قانون است.

عدالت ادامه داد: شباهت دوم در فتنه جمل عده ای آشوب گر مردم را وادار کردند بر علیه ولایت شعار سر دهندو  در فتنه 88 عده ای مردم را بر شعار علیه ولایت تحریک و ترغیب می کردند.

وی عنوان کرد: در شباهت های دیگر در فتنه صفین سران فتنه توبه نکردند و تبدیل به خوارج شدند در فتنه 88 هم سران فتنه حاضر به توبه و عذرخواهی نشدند و همچنین در فتنه صفین حضرت امیر با فتنه گران مدارا فرمودند در فتنه 88 هم نظام و ولایت با آنها مدارا کرد.

مدیر حوزه علمیه رودان تصریح کرد: شباهت پنجم در فتنه صفین خسارت به بیت المال مسلمین وارد شد و جمع زیادی کشته شدند و فتنه گران از صبوری وصعه صدر امیرالمومنان(ع) استفاده کردند در فتنه 88 هم خسارت وارد شد و هم  کشتند و زخمی کردند هم از صبر حضرت آقا استفاده کردند والا بنابه حکم امام(ره) همه اینها مفسدفی الارض بودند.

عدالت در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به شباهت فتنه جمل با فتنه 88 و بیان اینکه عناصر فتنه جمل مانند فتنه 88 دنیاطلبان بودند، اظهار کرد:در فتنه جمل طلحه و زبیر پیمان شکستند در فتنه 88 هم مسئولین ارشد دیروز نظام پیمان شکستند ودر هردو فتنه به ولی و رهبر تهمت زدند و سوابق فتنه گران در فتنه جمل و 88 درخشان بود.

استادحوزه و دانشگاه افزود: در هر دوفتنه خواص به چندگروه تقسیم شدند گروهی از فتنه گران حمایت کردند گروهی سکوت کردند گروهی مواضع دوپهلو گرفتند گروهی با بصیرت به میدان آمدند و ولی زمان در هر دوفتنه سعی درکنترل و ارشاد داشتند.

وی بابیان اینکه در فتنه جمل و 88 رهبران حق قاطع برخورد کردند، خاطرنشان کرد: رهبران حق اجازه ریختن خون نداند در هر دوفتنه جمل و 88 خونریزی از ناحیه فتنه گران آغاز شد و فتنه گران در هر دوفتنه مغلوب و رسوا شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه دژ مستحکمی در برابر فتنه انگیزی استکبار جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیامی صادر کرد.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به دستور حضرت امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت ماه ۱۳۵۸ برای صیانت از انقلاب اسلامی تشکیل شد، به مثابه دژ استوار و مستحکمی با اقتدار همراه و همگام با انقلاب در صحنه‌های مختلف بوده و در برابر فتنه انگیزی استکبار جهانی و مقابله با انواع تهدیدها بوده و گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا، حضرت امام خامنه ای در این مسیر استوار و ثابت قدم به پیش می‌رود.

به فضل الهی، پس از گذشت بیش از چهار دهه از حیات پربار انقلاب اسلامی، نهال نوپای سپاه پاسداران به ثمره خون شهدا اینک به درختی تنومند و پرثمر مبدل شده که استکبار جهانی در برابر عظمت این نهاد انقلابی عاجز مانده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام این نهاد مقدس به ویژه سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر فرماندهان سرافراز اسلام، سالروز تأسیس این نهاد انقلابی را به محضر رهبر معظم انقلاب، فرماندهی کل قوا، همه پاسداران جان برکف، خاصه فرماندهی و تک تک پاسداران انقلابی سپاه استان البرز و خانواده‌های معززشان تبریک می گویم و از درگاه خداوند قادر متعال، سربلندی، عزت و توفیق روزافزون مسالت دارم.

کد خبر 6084013

دیگر خبرها

  • ویژگی‌های افراد پر انرژی
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • «چهره برتر خبر» سال خراسان شمالی معرفی شد
  • رضا عطاران «صدام» می‌شود!
  • روایتی از یک آخرالزمان اَنگل‌زده در سریالی کره‌ای
  • ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه تربیت هنرمند در گام دوم انقلاب
  • سریال کره‌ای «انگل: خاکستری»؛ روایتی تماشایی از یک آخرالزمان اَنگل‌زده
  • سپاه دژ مستحکمی در برابر فتنه انگیزی استکبار جهانی
  • یک مُبلّغ بین‌المللی باید چه ویژگی‌هایی داشته‌ باشد؟
  • شباهت ارژنگ امیرفضلی به پسر محبوب هالیوود!