Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: تصفیه خانه فاضلاب اسفراین آماده بهره برداری شده همچنین تصفیه خانه فاضلاب آشخانه با 95 درصد پیشرفیت فیزیکی معطل تامین اعتبار برای بهره برداری است تا این دو پروژه در سفر رئیس جمهور به استان افتتاح شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین ساقی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک، درباره وضعیت تصفیه خانه های فاضلاب شهری در استان اظهار کرد: وضعیت خراسان شمالی در برخورداری از این شاخص در مقایسه با میانگین کشوری، عقب ماندگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساقی با یادآوری این مطلب که ضریب بهره مندی خراسان شمالی از وجود تصفیه خانه های فاضلاب شهری 33 درصد است، عنوان کرد: در حال حاضر ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب شهری استان 27 هزار و 600 متر مکعب در شبانه روز است که باید 25 هزار و 300 متر مکعب دیگر به ظرفیت کنونی تصفیه خانه های فاضلاب در استان اضافه شود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر تصفیه خانه فاضلاب شهری در اسفراین با ظرفیت هشت هزار متر مکعب آماده بهره برداری شده است.

وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهری در آشخانه با ظرفیت پنج هزار و 700 متر مکعب نیز به پیشرفیت فیزیکی 95 درصد رسیده است که از وزارت نیرو خواستار هستیم تا اعتبار لازم را برای تکمیل این تصفیه خانه و تسویه حساب با پیمانکار این پروژه را اختصاص دهد.

ساقی در بخش دیگری از سخن خود درباره تامین آب شرب شهرهای استان نیز عنوان کرد: جمعیت شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین 80 درصد از کل جمعیت استان را تشکیل می دهند که تامین آب شرب این شهرها از محل سد شیرین دره، بارزو و بیدواز هستند.

وی خاطر نشان کرد: در سال 96 به علت کاهش شدید بارندگی ها، سدهای بارزو و بیدواز خشک شدند که این امر موجب شد تا شهرهای شیروان و اسفراین از محل اجرای برنامه جامع آب های زیرزمینی تامین آب شرب شوند.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که از اسفندماه 97 تا اردیبهشت ماه 98 با بارندگی های بسیاری که در سطح استان رخ داد، وضعیت آبگیری سدها بهبود یافت، تصریح کرد: در عین حال، بر اساس برنامه های راهبردی پدافندی و تامین آب شرب پایدار شهرها، حفاری 32 حلقه آب جدید برای شهرهای استان در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: تا به کنون از تعداد 32 حلقه چاه، 20 حلقه چاه آب حفر شده اند و 12 حلقه دیگر نیز در دست حفاری هستند.

وی اعلام کرد: با توجه به اینکه ردیف های اعتبارات ملی برای آبرسانی در حوزه این شرکت بسته شده است از وزارت نیرو خواستار هستیم تا اعتبارات لازم برای حفاری چاه های در دستور کار را اختصاص دهد.

وی همچنین به احداث و تقویت مخازن ذخیره آب استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 188 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب در سطح استان در مدار بهره برداری هستند که احداث 59 هزار متر مکعب مخزن جدید نیز در دست اجرا قرار گرفته اند.

ساقی گفت: اجرا و تکمیل این پروژه به 135 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در این زمینه از وزارت نیرو درخواست حمایت مالی را داریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح و تجهیز خانه کشتی آموزش و پرورش اشترینان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، بابک مصطفایی در آئین افتتاح خانه کشتی آموزش و پرورش اشترینان گفت: ۲۰۰ متر تشک کشتی استاندارد به ارزش یک میلیارد از طرف معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان خریداری و نصب شده است.

وی افزود: مساحت سالن این خانه کشتی ۴۰۰ متر مربع است.

دیگر خبرها

  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
  • بلقیس پربازدید‌ترین اثر تاریخی خراسان‌شمالی در ایام نوروز
  • افتتاح و تجهیز خانه کشتی آموزش و پرورش اشترینان
  • اوجی: پالایشگاه جمع آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران افتتاح می‌شود
  • «چغازنبیل» بزرگترین اثر معماری شناخته شده از تمدن ایلام میانه
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • سامانه جدید بارشی چهارشنبه به خراسان شمالی می‌رسد
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب