Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@19:06:21 GMT

خبر انتقال داروی فاسد برای دفن در گیلان واقعیت ندارد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۷۹۴۹

خبر انتقال داروی فاسد برای دفن در گیلان واقعیت ندارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان خبر انتقال ۶۰تن داروی فاسد برای امحا و دفن در گیلان واقعیت ندارد.

به گزارش ایسنا، قربانعلی محمدپور با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر خبر انتقال 60تن داروی فاسد به استان در رسانه ها و فضای مجازی به بحث داغ زیست محیطی تبدیل شد و این مسئله دوستداران محیط زیست را بانگرانی مواجه کرد گفت: متاسفانه انتشار خبرمعضل زیست محیطی در فضای مجازی عده ای را بر آن داشته تا با انتشار اخبار کذب و شایعات محیط زیستی به اهداف تخریبی خود دست پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی انتشار این خبر را شایعه ای بیش ندانست و افزود: برخی رسانه‌ها بدون تحقیق در مورد صحت و سقم این خبر،نسبت به انتشار آن اقدام کرده و سبب تشویش اذهان عمومی و گران کردن مردم شده‌اند.

محمدپور تصریح کرد: ضمن تکذیب این خبر به اطلاع مردم شریف و رسانه‌های استانی می‌رسانم، خبر انتقال 60تن داروی فاسد یا تاریخ مصرف گذشته به گیلان جهت دفن یا امحاء کذب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟

نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که پوشیدن شلوار جین مد سریع (فست مد) می‌تواند به اندازه رانندگی با ماشین برای محیط زیست مضر باشد.

هزینه زیست‌محیطی شلوار جین

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه فناوری گوانگدونگ چین تصمیم گرفتند تأثیرات زیست‌محیطی شلوار جین کلاسیک از مزارع پنبه تا محل دفن زباله را بررسی کنند. آنچه آنان پیدا کردند بسیار تکان‌دهنده است.

طول عمر شلوار جین کوتاه اما تاثیر بر محیط زیست زیاد

شلوار جین مد سریع به‌طور قابل‌توجهی با شلوار جین سنتی در دفع سریع آنها متفاوت است. کیفیت پایین آنها و تاکید بر روندهای زودگذر باعث می‌شود آنها فقط چند بار قبل از زباله‌ شدن پوشیده شوند. هر بار که کالای مد سریع تولیدوحمل می‌شود، مقدار قابل توجهی (۲.۵ کیلوگرم) دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند. این ردپای کربن ۱۱ برابر بیشتر از شلوار جینی است که در طول زمان فرسوده می‌شود.

هزینه پنهان ارزانی

شرکت‌های مد سریع برای پایین نگه‌داشتن قیمت‌ها، به چند روش کلیدی ناپایدار تکیه می‌کنند:

مواد با کیفیت پایین، لباس‌ها از پارچه‌های مصنوعی مشتق شده از سوخت‌های فسیلی تولید می‌شوند که در طول تولید باعث آلودگی می‌شوند. پارچه‌ها به سرعت فرسوده می‌شوند که منجر به چرخه تعویض سریع‌تر می‌شود.

استثمار کارگران، بسیاری از شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌ها، کارگران کارخانه‌های خارج از کشور خود را استثمار می‌کنند که نیروی کار ارزان است و مقررات در این مورد ضعیف هستند. برای همگام شدن با روند، شرکت‌ها اغلب لباس‌ها را از طریق هوا به جای دریا ارسال می‌کنند که انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار بیشتری را منتشر می‌کند.

تفاوت جین مد سریع با شلوار جین سنتی

کیفیت بالاتر به معنای پوشیدن طولانی‌تر است؛ شلوار جین کلاسیک برای ماندگاری ساخته شده است. آنها از مواد بادوام‌تری ساخته شده‌اند که می‌توانند در برابر سایش مکرر، شست‌وشوی و زمان خود مقاومت کنند.

پتانسیل برای تولید اخلاقی و پایدار؛ در حالی که مشکلاتی در تمام تولیدات پوشاک وجود دارد، شرکت‌هایی با قیمت‌های بالاتر اغلب فرصت‌های بیشتری برای اطمینان از تولید اخلاقی و کشف انتخاب‌های مواد پایدار مانند پنبه ارگانیک دارند.

دکتر یا ژو، نویسنده اصلی این مقاله اظهار کرد که شلوار جین تأثیر قابل‌توجهی بر محیط‌ زیست دارد. این چیزی نیست که اکثر ما هنگام بررسی جدیدترین سبک‌ها به آن فکر می‌کنیم.

شلوار جین، ترندها و زباله‌های محیطی

مشکل مد سریع، خود شلوار جین نیست. اینگونه است که ما آنها را می‌خریم و دور می‌اندازیم؛ حقیقت سخت اینجاست.

توهم نیاز

مد سریع فقط در مورد فروش لباس نیست، بلکه ایجاد حس مصنوعی نیاز به چیزهای بیشتر است. با روندهای دائمی در حال چرخش، چرخه‌های تولید سریع و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و برندها، به‌طور فعال این احساس را ایجاد می‌کنند که همیشه جدیدترین اقلام را بخرید.

دکتر ژو افزود که «تغییر گرایش‌های مد، مردم را وادار می‌کند تا به‌طور مکرر لباس بخرند و از آنها برای پیروی از آخرین روندها برای مدت کوتاهی استفاده کنند». چنین مصرف بی‌رویه‌ای منجر به افزایش چشمگیر مصرف منابع و انرژی در صنعت پوشاک شده است.

مد سریع با پایین نگه داشتن قیمت‌ها به‌طور فریبنده، خرید را بی‌اهمیت جلوه می‌دهد. ممکن است سه تیشرت بخرید اما تاثیر آن را مانند کالای با کیفیت بالاتر احساس نکنید. این عدم ارتباط بین هزینه و ارزش واقعی (محیط زیستی، اجتماعی) باعث می‌شود که ما بدون فکر زیاد، بیش از حد مصرف کنیم.

لباس‌های مد سریع به دلیل ساختار نامرغوب و طرح‌های متمرکز بر روند، این ذهنیت را تشویق می‌کند که لباس‌ها ذاتا یکبار مصرف هستند و آنها قرار نیست جزء اصلی کمد لباس شما باشند، بلکه به اشیایی قابل تعویض تبدیل می‌شوند.

سطل زباله جهانی

مشکل با دور انداختن وسایل مد سریع خاتمه نمی‌یابد. بسیاری از این لباس‌ها بازیافت نمی‌شوند و به‌دلیل ترکیبات مصنوعی آن به‌طور طبیعی به خوبی تجزیه نخواهند شد. در عوض، برای کشورها با کوه‌هایی از لباس‌های دست دوم که نمی‌توانند آن را مدیریت کنند، به مشکل تبدیل می‌شوند و خطرات بهداشتی و زیست‌محیطی را ایجاد می‌کند که مدت‌ها پس از از مد افتادن لباس‌ها ادامه می‌یابد.

تولید شلوار جین برای محیط زیست

این تحقیق فقط مشکل را آشکار نکرد، بلکه راه‌های قدرتمندی را برای تغییر نحوه خرید ارائه کرد. افزایش طول عمر یک لباس، منحصر به فرد بودن و خلاقیت و مقرون به صرفه بودن و دسترسی هستند.

هر بار که به مد سریع «خیر» می‌گویید و رویکردی پایدارتر در پیش می‌گیرید، پیامی ارسال می‌کنید. بیایید این روندهای آلاینده را تغییر دهیم و مد را به چیزی تبدیل کنیم که بتوانیم در مورد آن برای سیاره و کمدهایمان احساس خوبی داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • تغییرات آب‌وهوایی امنیت جهانی را هدف قرار داد
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • معدوم‌سازی ۴۷ تن کیلوگرم مواد غذایی فاسد
  • کارگروه کاهش آلودگی هوای دزفول تشکیل شد
  • دولت سیزدهم طرح انتقال آب به استان سمنان را اجرا کند
  • مجازات جایگزین حبس برای ۱۴ متخلف زیست محیطی گیلان
  • حکم سبز برای متخلفان محیط زیست در گیلان