Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه گفت: دو راهکار برای معرفی بهینه ایران وجود دارد؛ یکی سخرانی در مورد ایران است که چندان کارآمد نیست و دیگری، ایجاد رفت و آمد بین کشورها است می توان گفت گردشگری مهم‌ترین روش برای معرفی بهینه ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست استفاده از ظرفیت‌های سفارت خانه‌ها برای توسعه گردشگری امروز-٢٩خرداد- در اتاق بازرگانی اصفهان با هدف ایجاد تعامل سازنده با فعالان صنعت گردشگری و هنرمندان صنایع دستی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست غلامرضا انصاری، معاون وزیر خارجه با بیان اینکه در تعاملات با گردشگران و افراد خارجی ثابت شده است که اصفهان نقش به سزا و ارزنده‌ای در شناخت ایران به کشورهای مختلف دارد، اظهار کرد: حضور اصفهان در جای جای دنیا قابل لمس است و این شهر یکی از مهم‌ترین شهرها برای کشور تلقی می‌شود.

وی یکی از راه‌های موفقیت ایران در حوزه گردشگری را ارتباط دو جانبه و چند جانبه با کشورهای مختلف دانست و گفت: ایرانیان یکی از پر سفرترین افراد به کشورهای خارجی هستند به طوری که در سال گذشته بیش از ده درصد آن‌ها به کشورهای خارجی سفر کرده‌اند همچنین تعداد بسیاری ایرانی ساکن خارج از کشور هستند که تعامل مستمر با ایران دارند. این افراد می‌توانند فرصت‌های بسیار مناسبی را برای ارتباط با فعالان گردشگری با خارج ازکشور فراهم کنند.

انصاری با بیان اینکه امروزه ایران در سطح جهانی، به صورت بهینه معرفی نشده است، اضافه کرد: دو راهکار برای معرفی بهینه ایران وجود دارد؛ یکی سخرانی در مورد ایران است که چندان کارآمد نیست و دیگری، ایجاد رفت و آمد بین کشورهاست. گردشگری مهم‌ترین روش برای معرفی بهینه ایران است.

برای صدور ویزاهای اینترنتی برنامه ریزی می‌کنیم

معاون وزیر خارجه ادامه داد: بخشی از تعاملات که وظیفه وزارت امور خارجه برای معرفی کشور ایران است انجام شده است وزارت امروز خارجه در تعامل با سفارت‌های ایران در کشورهای دیگر است چرا که گردشگری در ایران هم یک کار فرهنگی و هم اقتصادی بزرگ است.

وی در خصوص صدور ویزا بیان کرد: بسیاری از گردشگرها درخواست دارند که مهر ایران در پاسپورت آنها ثبت نشود؛ این امر اکنون محقق شده است و به درخواست کشور متقاضی، می‌شود که مهر ورود و خروج در پاسپورت گردشگران ثبت نشود. همچنین در حال برنامه ریزی برای صدور ویزاهای اینترنتی هستیم.

انصاری با بیان اینکه در هیچ یک از سفارت‌خانه ها وکنسولگری های ایران در کشورهای خارجی ممنوعیتی برای پذیرفتن صنایع دستی و ارائه آن به کشورهای دیگر وجود ندارد، گفت: سفارتخانه ها بهترین تریبون برای نمایش صنایع دستی کشور هستند و تمایل داریم که دکور سفارت خانه‌ها با صنایع دستی تزیین شوند.

معاون وزیر خارجه با اشاره به نوع غذایی در شهرهای ایران که سوال یکی از مهمانان خارجی حاضر در این نشست بود، تصریح کرد: این معضل تمام مهمانان خارجی است که به ایران می‌آیند ؛ این وظیفه‌ی سازمان گردشگری است که مهمانان را با تنوع غذایی کشور ایران آشنا کنند.

انصاری خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری صنعتی نیست که متکی به یک وزارتخانه باشد. تمام کشور برای بهبود وضعیت این صنعت باید با یکدیگر همراه باشند.

صنایع دستی ایران سفیر فرهنگی در تمام کشور ها است

در ادامه این نشست پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنر های سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه ایران از لحاظ ثبت شهرها و روستاها رتبه برتر را دارد، اظهارکرد: ۱۲۵ حوزه فعال صنایع دستی در ایران وجود دارد. شهرهایی مانند مشهد برای سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، شهر آباده برای منبت کاری و شهر میبد برای زیلو ثبت شده اند و اصفهان به لحاظ ظرفیت بالای هنر صنایع دستی، در کلیه رشته‌ها به ثبت جهانی رسیده و شهر جهانی گردشگری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در یونسکو به عنوان شهر خلاق صنایع دستی به ثبت رسیده است، ادامه داد:  صنایع دستی ایران در حراجی‌های بزرگ دنیا مانند کریستی و ساتبیز با قیمت‌های بسیار بالایی به فروش می‌روند.

محمودیان افزود: هنر صنایع دستی ایران چه در حوزه صنایع کاربردی چه در حوزه آثار نفیس، غیر قابل رقابت است. صنایع دستی ایران، به عنوان سفیر فرهنگی در تمامی کشورها حضور دارد؛ صنایع دستی ایران، حاوی و حامل پیام صلح برای کشورهای دیگر است.

معاون صنایع دستی و هنر های سنتی سازمان میراث فرهنگی کشور خاطرنشان در پایان، از تمامی کشورها برای بازدید از کارگاه صنایع دستی و شهرها و روستاهای ایران دعوت کرد تا شکوه و عظمت این هنر، برای تمام کشورها شناخته شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جاذبه های گردشگری گردشگران گردشگری وزارت امورخارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف ۱۵ درصدی محصولات صنایع دستی اردبیل تا پایان ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار مهر، توحید دلاور قوام بعد از ظهر چهارشنبه در بازدید از بازارچه دائمی صنایع دستی اردبیل اظهار کرد: باهدف معرفی و عرضه مستقیم تولیدات متنوع صنایع دستی برای گردشگران نوروزی، در تمامی شهرستان‌های استان بازارچه‌های موقت صنایع دستی برپا شد که مورد استقبال مسافران واقع شد.

وی افزود: تمامی تولیدات صنایع دستی در سراسر استان از تخفیف ۱۵ درصد برخوردار هستند و این تخفیف‌ها از امروز شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: استان اردبیل به دلیل برخورداری از مواهب متعدد گردشگری همواره یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور است.

دلاور قوام ادامه داد: برپایی بازارچه‌ها و ارائه مشوق‌ها برای تولیدات صنایع دستی می‌تواند در عرضه این محصولات و همچنین معرفی فرهنگ اصیل منطقه مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: این استان با ۶۰ رشته فعال یکی از استان‌های پیشرو در حوزه صنایع در کشور است.

کد خبر 6063734

دیگر خبرها

  • نوروزگاه چهلستون، ظرفیتی برای معرفی شهرستان‌ها
  • نوروزگاه فرصتی برای معرفی توانمندی‌های شهرستان بانه
  • برگزاری چهارمین نوروزگاه شهرستان لنجان در باغ موزه چهلستون
  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • اجرای جشن ملی نوروزگاه، فرهنگهای مختلف را معرفی می کند
  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • تخفیف ۱۵ درصدی محصولات صنایع دستی اردبیل تا پایان ماه مبارک رمضان
  • گردشگری می‌تواند اقتصاد کرمانشاه را متحول کند
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌ تقدیر است
  • ابتکارات اصفهان در خدمت‌رسانی به گردشگران نوروزی قابل‌تقدیر است