Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:02:44 GMT

پیاده‌سازی ۳۱ طرح فناورانه برای رفع نیازهای روز کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۸۱۱۶

پیاده‌سازی ۳۱ طرح فناورانه برای رفع نیازهای روز کشور

رئیس جهاددانشگاهی صبح امروز در گردهمایی رؤسای واحدهای سازمانی این نهاد گفت: ۳۱ طرح فناورانه را برای رفع نیازهای روز کشور مرتبط با مسائل اقتصادی پیاده‌سازی خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی صبح امروز (۲۹ خردادماه) در جمع رؤسای واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی در شهر همدان بیان کرد: الگوسازی توان کشور در حوزه‌های مختلف را با برنامه‌ریزی و تلاش تا به امروز انجام داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس، سند چشم‌انداز جهاد دانشگاهی در افق ۱۴۰۴ ناظر بر ارائه فعالیت‌های شاخص واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی برای پیشرفت کشور را برنامه‌ریزی کردیم.

طیبی با اشاره به موفقیت بین‌المللی رویان اظهار کرد: نشان دادیم در سطح بین‌المللی در صورت وجود بستر مناسب کارهای بزرگی انجام می‌دهیم.

وی افزود: در سطح ملی نیز در چهار زمینه مختلف در جهاد دانشگاهی، الگوسازی کرده و فعالیت‌های مهمی انجام داده‌ایم.

نیاز به فرصت چند ساله برای قانع کردن مدیران دولتی

طیبی با تشریح این‌که انجام کارهای بزرگ با منابع مالی محدود امکان پذیر نیست، گفت: کار بزرگ با منابع دولتی، نیاز به ۳ تا ۱۱ سال وقت تا قانع کردن مدیران دولتی خواهد داشت.

وی با اشاره به درخواست جهاد دانشگاهی برای واگذاری مأموریت‌های بزرگ به این نهاد، بیان کرد: نقش جهاد دانشگاهی در نقشه جامع علمی کشور برای همین امر مدون شد.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: این سند، اهداف خوبی برای جهاد دانشگاهی داشت که متأسفانه تا امروز به دلایل مختلف به خوبی اجرا نشده است.

وی با اشاره به دیدار اختصاصی جهادگران انقلابی جوان جهاد دانشگاهی با مقام معظم رهبری و رونمایی از ۱۰ طرح فناورانه در سال گذشته و برکات آن، تشریح کرد: با حمایت ویژه معظم له، قرار شد تا برنامه‌ریزی خوبی برای نشان دادن رفع وابستگی‌های کشور در حوزه‌های فناورانه توسط جهاد دانشگاهی انجام گیرد.

طیبی افزود: بر این اساس، ۳۱ طرح فناورانه را برای رفع نیازهای روز کشور مرتبط با مسائل اقتصادی پیاده‌سازی خواهیم کرد.

وی در ادامه جنبه مثبت دیگر این دیدار را حضور جهاد دانشگاهی در جلسات مهم کشوری برای رفع نیازهای فناورانه کشور برشمرد.

رئیس جهاد دانشگاهی فضای کشور را فضای خوبی برای کارهای بزرگ دانست و گفت: این نهاد باید از فرصت پیش آمده با توجه به اختصاص بودجه مناسب، حداکثر استفاده را ببرد.

وی نیاز امروز کشور را وجود مدیران خودباور و با تجربه در زمینه‌های علمی و عملی با توجه به نبود احزاب قوی و ساختارمند در کشور عنوان کرد و گفت: مدیران خودباور، مؤمن و با ایمان جهاد دانشگاهی که در این حوزه دست برتر را دارند، باید از این زمینه بهره‌برداری لازم را ببرند.

طیبی هم‌چنین با تاکید بر آماده‌سازی نسل سوم و چهارم جهاد دانشگاهی برای مدیریت در این نهاد، ادامه داد: نیروهای کارآمد جهاد دانشگاهی را برای رفتن به خارج از این نهاد به دلیل اعتلا و نیاز به پیشرفت کشور تشویق می‌کنیم.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، وی در پایان با تاکید بر درستی انتخاب راه از گذشته تا به امروز، گفت: باید با حفظ فرهنگ انقلابی به مسیر خود ادامه دهیم.

این خبر به روز رسانی می‌شود…

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد دانشگاهي دکتر طیبی منطقه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر

سعید رازانی اظهار کرد: مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها در سطح معابر به‌عنوان مراحل اولیه ساماندهی انجام می شود
وی گفت: روند اجرایی عملیات ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر با اجرای اقدامات مرمت، بهسازی و مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها و باهدف ساماندهی معابر  و همچنین زیباسازی فضا‌های شهری همسو با نیاز شهر و شهروندان در سطح معابر در این منطقه صورت خواهد گرفت.
بازرس کل لرستان هدف از اجرای این طرح را ارتقای کیفیت معابر و مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها به‌منظور تسهیل در عبور و مرور عابران و زیباسازی معابر عنوان و تصریح کرد: با توجه به اهمیت و ضرورت توجه به مسائل عمرانی، باهدف ساماندهی معابر و همچنین زیباسازی فضا‌های شهری، مناسب‌سازی پیاده‌رو‌ها و جداول، در سال جاری با جدیت پیگیری خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • امروز موزه‌ها زیربنا و زیرساخت توسعه هستند/اهمیت جایگاه موزه‌ها در دانشگاه‌های کشور
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • جهادگر اردبیلی «جایزه البرز» در سال ۱۴۰۳ را کسب کرد
  • جهاد دانشگاهی و کارگروه مد و لباس تفاهمنامه امضا کردند
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • حل نیازهای صنایع به کمک فناوران داخلی در «ریورس‌ پیچ» اینوتکس
  • ضرب الاجل بازرسی لرستان برای ساماندهی و بهبود وضعیت معابر سطح شهر