Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ستاد بحران ملخ اظهار کرد: شهرستان‌های معین باید از تجربه شهرستان‌های درگیر در ارتباط با شناخت ملخ، نحوه مبارزه و چهارچوب کار بهره ببرند از این رو مدیران و کارشناسان شهرستان‌های معین باید در شهرستان‌های درگیر حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امکانات و تجهیزات همه دستگاه‌ها در هر شهرستان باید در اختیار جهاد کشاورزی به عنوان مدیر مبارزه با ملخ قرار گیرد، ادامه داد: تاکنون تشکل‌های بخش خصوصی به خوبی همراهی کرده اند و برخی از سازمان‌ها نیز داوطلب مشارکت در این امر هستند.

قاسمی با بیان اینکه مبارزه با ملخ نیاز به بسیج همگانی دارد، تصریح کرد: کشاورزان استان فارس افرادی فهیم هستند که در امر مبارزه همراهی می‌کنند و ما باید قدردان این افراد باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: مدیریت حفظ نباتات به عنوان دبیرخانه مبارزه با ملخ، جهت ایجاد وحدت رویه و بر اساس تجربیات به دست آمده چهار چوب جدید مبارزه ارائه دهد.

وی پایش مستمر سموم به کار برده شده در مبارزه با ملخ را ضروری دانست و افزود: مدیریت حفظ نباتات با همکاری مرکز تحقیقات علاوه بر تاثیرگذاری آفت‌کش روی ملخ، اثرات منفی سم شامل سوزندگی محصول، از بین بردن حشرات مفید و دوره کارنس را به صورت دقیق و جزیی بررسی کنند.

قاسمی گفت: جهت پیگیری هر چه بهتر کنترل ملخ مدیران ستادی به عنوان مدیران معین در شهرستان‌های درگیر، حضور پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تاکید کرد: اخبار مربوط به ملخ صرفا از اداره روابط عمومی این سازمان دریافت شود.

انتهای پیام/چ

مبارزه با ملخ در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: طرح تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان آمل با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.


مهرداد فولاد افزود: توسعه سطح اراضی تجهیز و یکپارچه سازی شده در این شهرستان موجب بالا رفتن ضریب مکانیزاسیون، کاهش تلفات منابع آب پس از لاینینگ، کاهش ۳۰ درصدی هزینه‌ها و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی تولید محصول در واحد سطح می‌شود.


وی تصریح کرد: سالیانه ۴۳ هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان در کشت اول و سپس به پرورش رتون و کشت مجدد اختصاص پیدا می‌کند که سهم مهمی در تولید برنج منطقه و تامین امنیت غذایی کشور دارد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه عملیات خزانه گیری در اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شد، گفت: تاکنون ۶۰ مورد آزمون خاک از این زمین‌های شالیزاری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • ۶۳ درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی خراسان شمالی جذب شده است