Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲۹ خرداد ماه، در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اظهار کرد: آموزش و پرورش، رکن اصلی توسعه کشور بوده و اگر امروز کشور با برخی مشکلات گریبان‌گیر شده، به علت بی‌توجهی به این نهاد است.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش در استان، فرسوده بودن زیرساخت‌های آموزشی است و از ۲۴ هزار کلاس درس ۱۲ هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی است که امید است با همکاری دولت و خیرین این آمار تغییر یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهریاری خاطرنشان کرد: سال گذشته فصل آموزش، اولویت اول تخصیص بودجه استانی بود و ۱۵۵ میلیارد تومان  برای نوسازی فضای آموزشی استان اختصاص یافت که این میزان را در سال ۹۸ نیز تخصیص خواهیم داد تا تغییر شاخص‌ها و افزایش سرانه فضای آموزشی در استان را شتاب بخشیم.
وی با اشاره به اینکه آمار بی‌سوادی در استان بالا است، تصریح کرد: با وجود تغییر برخی شاخص‌ها، اما به علت پایین بودن نرخ بی‌سوادی نتوانستیم جایگاه استان را به میانگین کشوری برسانیم.
استاندار آذربایجان غربی گفت: انتطار داریم به اندازه سهم استانی، از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس استان اختصاص یابد‌، خیرین مدرسه‌ساز، پیش‌قدم هستند و امید است با همکاری خیرین و دولت طی دو سال آینده سرانه فضای آموزشی استان را به متوسط کشوری برسانیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خیرین مدرسه ساز بازسازی مدارس استاندار آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی شامگاه چهارشنبه در جلسه هماهنگی بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در استانداری اردبیل اظهار کرد: باید شرایطی را در استان فراهم کنیم تا عقب ماندگی‌های گذشته در حوزه مدرسه سازی جبران شده تا با استفاده از ظرفیت خیرین مسئولیت اجتماعی کارخانجات، بانک‌ها و بحث مولدسازی سرانه فضای آموزشی را ارتقا دهیم.

رییس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: با اعتبارات دولتی تغییر وضعیت موجود و بهبود سرانه فضای آموزشی وخیم فعلی امکانپذیر نیست و بهتر است از ظرفیت‌های خیرین و کمک‌های مردمی بهره گرفته و این سرانه را به میانگین کشوری ارتقا دهیم.

عاملی ضرورت برگزاری جشنواره پرشور و آبرومند خیرین مدرسه ساز را در اواخر اردیبهشت ماه امسال یادآور شد و بیان کرد: خانه اردبیلی‌های مقیم تهران ظرفیت خوبی است تا با دعوت از متمولین اردبیلی ساکن در تهران به ویژه اهالی بازار تهران بتوانیم از توانمندی مالی آنها برای ساخت مدرسه و تکمیل و تجهیز واحدهای آموزشی نیمه تمام استفاده کنیم.

وی گفت: در خود استان نیز باید از ظرفیت نظام مهندسی، جامعه پزشکی، اصناف و بازاریان، اتاق بازرگانی و دیگر فعالان اقتصادی استفاده کرده تا با دعوت به این جشنواره بتوانیم انگیزه‌های مادی و معنوی آنها را در کمک به مدرسه سازی تقویت کنیم.

استاندار اردبیل از علما، صاحبان تریبون، صداوسیما و رسانه‌ها و … خواست؛ در هفته منتهی به برگزاری این جشنواره ارزش و جایگاه علم آموزی و کمک به مدرسه سازی را به خوبی تبیین و تشریح کرده و تلاش کنند تا جریان افکار عمومی را به این سمت و سو سوق دهند.

عاملی با انتقاد از تغییر نام مدارس خیرساز تصریح کرد: این کار در سال‌های گذشته و به دلایل متعدد رخ داده که یک حرکت مذموم و ناپسند است و باید جلوی این کار ناشایست گرفته شود.

وی ادامه داد: همان طوری که در استان‌هایی نظیر اصفهان در محلات و کوچه‌ها به همت خود مردم خانه‌های فرهنگی راه اندازی شده ما نیز چنین الگویی را باید در توسعه و رونق بخشی به مراکز فرهنگی و آموزشی مورد توجه قرار دهیم و با نامگذاری این مراکز به نام افراد خَیّر انگیزه معنوی و فکری کار آنها را به نوعی تبلیغ کنیم.

رییس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در کنار برگزاری این جشنواره شایسته است آئین تجلیل از خیرین نمونه و فعال، کلنگ زنی و یا افتتاح واحدهای آموزشی و بازدید خیرین از مجموعه‌های آموزشی موفق مورد توجه قرار گیرد تا انگیزه بیشتری را در خیرین برای امر مدرسه سازی شاهد باشیم.

عاملی خاطرنشان کرد: از صداوسیما و شهرداری درخواست خواهیم کرد تا در ایام منتهی به جشنواره کارهای تبلیغی و فضاسازی مناسب را در دستور کار قرار داده و به برگزاری شایسته جشنواره بیست و ششم کمک کنند.

وی افزود: مهمترین عنصر قطع زنجیره فقر توانمندسازی دانش آموزان این خانواده هاست تا با تحصیلی شایسته و مناسب بتوانند خانواده و نسل‌های آینده را از فقر و نداری نجات دهند.

کد خبر 6081584

دیگر خبرها

  • حق نداریم مدارس خیرساز را تغییر نام دهیم
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • ارتقای سرانه‌های آموزشی در آذربایجان غربی
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • آماده میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزان هستیم
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت