Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-18@23:06:44 GMT

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۸۳۴۵

بهای جهانی طلا امروز چهارشنبه در بازارهای جهانی

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر امیدواری سرمایه گذاران به حل اختلافات تجاری آمریکا و چین و انتظار بازار برای اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، کاهش پیدا کرد.

 

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۰۹ درصد کاهش یافت و به ۱۳۴۴ دلار و ۹۲ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۳۴۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 

به گفته استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی SPI، بازارهای سهام تحت تأثیر توییت شب گذشته رئیس جمهور آمریکا صعود کردند و پیام ترامپ از شدت بدبینی در بازار کاست. ابهامات زیادی در بازار شامل تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و موضع سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا وجود دارد که باید از قیمت طلا پشتیبانی کند.

 

بازارهای سهام روز چهارشنبه پس از اینکه واشنگتن اعلام کرد مذاکرات تجاری با پکن را از سر خواهد گرفت و امیدواری سرمایه گذاران به کاهش نرخ‌های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، صعود کردند.

 

ترامپ روز گذشته اعلام کرد با همتای چینی خود صحبت کرده است و گروه‌های مذاکره کننده دو کشور مذاکرات تجاری را پس از یک وقفه طولانی از سر خواهند گرفت تا برای دیدار در نشست ماه جاری گروه ۲۰ در ژاپن آماده شوند.

 

بر اساس گزارش رویترز، تمامی چشم‌ها به بانک مرکزی آمریکا دوخته شده که قرار است بعدازظهر روز چهارشنبه با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس بانک مرکزی به نشست سیاست پولی خود خاتمه دهد.انتظار می‌رود بانک مرکزی این بار در خصوص نرخ‌های بهره اقدامی نکند اما مقدمات کاهش نرخ‌های بهره در نشست آینده خود را هموار کند.

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴ دلار و ۹۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۸۰۱ دلار و ۳۷ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۴۸۲ دلار و ۵۵ سنت معامله شد.

 

ایران جیب

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین سرمایه گذاران اقتصاد طلا آمریکا جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

درهم و دلار در روز قبل در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند و حباب درهم با افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت دلاری درهم بیشتر شد.

بررسی‌ها از روند قیمتی ارز نشان می‌دهد که نوسان روزانه قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است. اگر ریسکی متوجه بازار‌ها نشود دلار می‌تواند پس از شناسایی سطوح فعلی به سطوح پایین‌تر حرکت کند. در حال حاضر ریسک‌های ژئوپلتیکی خاورمیانه عامل اصلی اثرگذار بر عامل انتظارات عرضه و تقاضا در بازار ارز است.

سکه و طلا علاوه‌بر دلار تحت تأثیر ارزش اونس جهانی طلا قرار دارند. حرکت طلا در یک ماه گذشته تحلیل‌گران را بر آن داشته تا بار دیگر متغیر‌ها و پارامتر‌های مورد نظر در بازار ارز را مورد ارزیابی قرار دهند.

گلدمن ساکس در آخرین گزارش خود اعلام کرد نرخ‌های بهره، شاخص دلار و انتظارات از رونق و رکود اقتصادی به عنوان مهم‌ترین پارامتر‌های سنتی موثر بر بازار طلا رشد اخیر اونس جهانی طلا را توجیه نمی‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده دلیل افزایش اونس طلا در سال ۲۰۲۲ ناشی از افزایش تقاضای فیزیکی است که به دلیل شتاب انباشت طلا به وسیله بانک‌های مرکزی اقتصاد‌های نوظهور و افزایش تقاضای خرده‌فروشی کشور‌های آسیایی است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، انتخابات ایالات متحده در کنار ریسک‌های ژئوپلتیک عاملی است که قدرت انحراف صعودی طلا را حفظ کرده است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از ارزش اونس جهانی طلا در سال جاری را از دو هزار و ۳۰۰ دلار به دو هزار و ۷۰۰ دلار ارتقاء داده است.

در حال حاضر محدوده ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان محدوده حمایتی طلای آب شده است که شکست آن زمینه را برای کاهش بیشتر طلا را فراهم میکند.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • طلا دوباره از جا برخاست
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹