Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@11:28:26 GMT

شهید بهارستانی الگویی برای ایثارگران بود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۸۴۱۶

شهید بهارستانی الگویی برای ایثارگران بود

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به شخصیت شهید قنبرعلی بهارستانی گفت: یکی از شاخصه‌های اخلاقی این شهید که در سفر حج دیدم، احترام به همسر، الفت و وابستگی به خانواده بود. این رابطه عاطفی زبانزد همه بود و روی ما نیز بسیار تأثیرگذار بود. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

اکبر ترکی، عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، درباره شخصیت شهید قنبرعلی بهارستانی گفت: شهید بهارستانی جوان‌ترین رزمنده‌ای بود که به همراه پدر و برادرش در اوایل جنگ تحمیلی، به اسارت نیروهای بعث عراق درآمد و سال‌ها در اسارت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکی با بیان اینکه دو برادر این شهید نیز به شهادت رسیده بودند، ادامه داد: پدر این شهید نیز از جانبازان والامقام بود که به یاران شهیدش پیوسته است و این خانواده زحمت‌های فراوانی برای این انقلاب و کشور کشیده‌اند. شهید بهارستانی از نیروهای مؤمن، انقلابی، جهادی و همیشه در صحنه بود که علاوه بر اسارت و شکنجه‌هایی که متحمل شده بود، جانباز 70 درصد نیز بود و یک سرمایه بزرگ برای کشور، استان اصفهان و چهار شهرستان فریدن، فریدون شهر، چادگان و میان دشت بود.

کوچکترین اسیر جنگ تحمیلی چه کسی بود؟جوان‌ترین اسیر جنگ تحمیلی به یاران شهیدش پیوست

نماینده مردم شهرستان فریدن، فریدون شهر و چادگان در مجلس با بیان اینکه محل سکونت این شهید در شهرستان فریدن بود، تصریح کرد: تقدیر این بود که در این زمان به شهادت برسد. من از حدود 30 الی 40 سال پیش، قبل از این که به اسارت برسد و از زمانی که در شهرستان بود، او و خانواده‌اش را به خوبی و نیکی می‌شناسم. در سال 92 که به سفر حج تمتع مشرف شدم، توفیق داشتم که با این شهید و هم‌رزمش که او هم از  آزاده‌ها و جانبازان سرافراز کشور بود، هم اتاق باشم.

وی با اشاره به اخلاق و رفتار این شهید گفت: ایشان از معنویات خیلی خاصی برخودار بود و همیشه خدا و خوبی‌های دیگران را می‌دید. در مدت زمانی که با هم بودیم، هیچ‌گاه ندیدم که نسبت به افراد دیگر، دیدگاه بدی داشته باشد و بسیار متواضع، حق بین، وظیفه‌شناس و همیشه در صحنه انقلاب بود. یکی از شاخصه‌های اخلاقی ایشان در این سفر، احترام به همسر، الفت و وابستگی به خانواده بود که این رابطه عاطفی زبانزد همه بود و روی ما نیز بسیار تأثیرگذار بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: این شهید در مسائل سیاسی و اجتماعی کشور مثل زمان انتخابات مجلس حضور فعال داشت و بعد از اینکه من به مجلس راه یافتم، حدود یک سال به عنوان مسئول دفتر اصلی ما در چهارشهرستان حوزه انتخابیه فعالیت می‌کرد. بعد از آن به دلیل اینکه به طور موقت به شهرستان اصفهان مهاجرت کرد، این توفیق از ما سلب شد که از در کنار بودن او  بهره‌مند باشیم.

 ترکی افزود: شهید بهارستانی یک قوه و قدرت برای روحیه رزمندگان و دوستانی که در سپاه بود، زیرا همه او را می‌شناختد و یک الگو برای همه ایثارگران بود. ما با هم خیلی نشست و برخواست داشتیم، در همان مدتی که با ایشان همسفر بودم، هیچ‌گاه از اینکه در دوران اسارت بر وی چه گذشته و چقدر اذیت شده‌ است، حرفی نمی‌زد مگر در موارد خاص که از او سوال می‌کردیم.  

وی با اشاره به مشکلات جسمانی این شهید گفت: من چون پزشک هستم می‌دانستم که مفاصل پای او آرتروز شدید پیدا کرده بود. همچنین ستون فقرات و استخوان‌های پایش آسیب داشت. اما هیچ‌گاه ناله و شکایتی نداشت و انسان خنده رو، شاداب بود و ما فرد بزرگی را از دست دادیم. روحشان که متعالی است و انشاءلله با امام حسین(ع) محشور باشند و امیدوار هستم که ما هم راه شهدا را طی کنیم.

«قنبر علی بهارستانی»، آزاده و جانباز 70درصد دفاع مقدس، روز یک شنبه 26 خرداد ماه سال جاری به یاران شهیدش پیوست. این آزاده سرافراز که لقب جوانترین آزاده دفاع مقدس را دارد، در سن 11سالگی و درمهرماه سال 59، در جاده ماهشهر آبادان به همراه پدرش به اسارت درمی‌آید و به اردوگاه موصل منتقل می‌شود. مدتی بعد، پس از انتقال تعدادی از اسرا از اردوگاه رمادی به موصل، متوجه حضور برادر دیگر خود در آن اردوگاه می‌شود و با درخواست‌های مکرر، برادر دیگر نیز به اردوگاه موصل منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

R1439/P/S4,38/CT3 واژه های کاربردی مرتبط دفاع مقدس آزادگان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفاع مقدس آزادگان دفاع مقدس آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد رحیمی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در دیدار با معاون عمرانی استاندار ایلام از اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد و اظهار کرد: ۱۱۸ گلزار مطهر شهدا در استان ایلام وجود دارد.

وی افزود: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دور اول سفر رئیس جمهور به استان پنج مصوبه با اعتبار ۵ میلیارد تومان داشته که به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل ساماندهی گلزار مطهر شهدای صالح آباد، هیندمینی، حاجی حاضر ایوان، سیداکبر دهلران بوده است.

رحیمی عنوان کرد: پروژه‌های خوبی در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در حوزه اقامتی و رفاهی در دست اجراست.

وی اضافه کرد: زائرسرای مهران با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع یکی از این پروژه‌ها است که ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تصریح کرد: اهداف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در سال جاری توسعه خانه‌های ایثار، ساخت مسکن و اهدای زمین به ایثارگران، پرداخت تسهیلات اشتغال برای جامعه هدف است.

اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در دور اول سفر ریاست جمهوری

سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام نیز در این دیدار گفت: هر چه امروز در جهان عزت و اقتدار داریم از برکت مجاهدت و خون شهداست که برگرفته از مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است و قطعاً باعث جهش در همه عرصه‌ها خواهد شد.

وی افزود: در دور اول سفر ریاست جمهوری مبلغ ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید استان اختصاص یافت که اعتبارات در این حوزه باید تقویت شود و به نحو مطلوبی تخصیص پیدا کند تا تحولی اساسی در حوزه فرهنگ شهدا در ایلام ایجاد شود.

معاون عمرانی استاندار ایلام ادامه داد: ساماندهی مزار شهدا به مثابه کانون ارزش‌های انقلابی در دستور کار قرار دارد و باید گلزار شهدا از هر نظر متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

هژبری با بیان اینکه دولت سیزدهم بهترین فرصت برای بازسازی فرهنگ شهدا در جامعه است، تأکید کرد: تکریم شهدا و جانبازان و خانواده‌های شهدا و رسیدگی به مسائل درمانی و مسکن آن‌ها برای مدیران یک وظیفه و توفیق است.

کد خبر 747348

دیگر خبرها

  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی
  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • درگذشت پدر شهید عابدی در کازرون
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز