Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهری با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۲ هزار کلاس درس در تهران نیاز داریم، گفت: با بودجه فعلی ۳۰ سال ساخت این کلاس درس ها زمان می برد.

 

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان، «علی شهری» امروز ( بیست و نهم خرداد ماه ۱۳۹۸) در نشست خبری که در اداره کل نوسازی مدارس استان تهران برگزار شد، گفت: نظام تعلیم و تربیت برای مردم از جایگاه ویژه ای برخوردار است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران افزود: حضور خیرین در مدرسه سازی که با همت بزرگ مردانی همانند مرحوم حافظی برکت داشته است، شاهد بودیم که تعداد بسیار زیادی از مدارس کشور با همت و مشارکت آن ها ساخته شد و رو به روز به میزان و کیفیت مدارس نیز افزوده شده است.

 

وی ادامه داد: در شرایطی که دولت با مشکلات بودجه ای رو به رو بوده است، خیرین نقش پررنگ تر در مدرسه سازی را داشتند و نیمی از کلاس های درسی کشور با همت خیرین ساخته شد.

 

شهری بیان کرد: دو سوم از مدارس که در مهر ماه ۹۷ تحویل آموزش و پرورش داده شده است توسط خیرین بوده است.

 

وی تاکید کرد: خیرین مدرسه ساز، خیرسازی هم می کنند خستگی ناپذیر در کنار نوسازی مدارس هستند.

 

مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران گفت: میزان تعهدات خیرین از سال گذشته تا کنون از ۶۴ میلیارد تومان در استان تهران ۱۹۲ میلیارد تومان رسیده است.

 

وی تاکید کرد: یکی از عوامل این افزایش مشارکت خیرین در شرایط اقتصادی که همه می دانیم در یک جنگ نابرابر اقتصادی هستیم به دلیل اطلاع رسانی اهالی رسانه از آموزش و پرورش بوده است. کلاس هایی داریم که امکان عبور و مرور معلم ها نیز در کلاس درس به دلیل تراکم بالا وجود ندارد.

 

وی با اشاره به تبدیل احسن کردن مدارس افزود: برای پیاده سازی این ظرفیت قانونی نیاز است. در ابتدا باید ببینیم کدام یک از املاک ظرفیت تبدیل به احسن را دارند.این را مشاوری در شهر تهران احصاء کرده است. تعداد مشخصی به نام‌ و آدرس مشخص شدند و کمیسیون عمرانی شورای شهر تهران هم تلاش کردند تا این اتفاق بیفتد.

 

شهری بیان کرد: اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد، متولی وزارت آموزش و پرورش است که باید این بحث را به سرانجام برساند‌. با این طرح می توانیم تعداد زیادی از مدارس را بسازیم و تراکم را به شدت پایین بیاوریم.

 

وی تاکید کرد: امیداوریم با این طرح بخش عمده مشکلات مناطق پرتراکم و مناطقی که مدارس فرسوده عمده داریم در سه و چهار سال حل کنیم.

 

مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران گفت:حتی این مشکلات را هم به کمیسیون آموزش و تحقیقات و مجمع نمایندگان منعکس کرده ایم. امیدواریم با پیگیری یک کار ویژه برای استان تهران شود. با روند فعلی و اعتبارات فعلی امیدوار نیستیم در چند ساله آینده این مشکل حل شود.

 

وی با بیان اینکه تعداد ۱۲ هزار کلاس درس در تهرات نیاز داریم، گفت: این تعداد برای رسیدن به تراکم میانگین با جمعیت فعلی دانش آموز است اما اگر به آن رشد جمعیت را اضافه کنیم نیاز به ۱۸ هزار کلاس درس نیاز داریم.

 

وی تاکید کرد: با تخصیص های کنونی بیش از ۳۰ سال طول می‌کشد تا این کلاس های درس ساخته شود. باید برنامه ویژه در اختصاص ردیف اعتباری و تبدیل احسن داشته باشیم که منابع تامین شود.

 

شهری گفت: در برخی از مناطق نگران سه شیفته شدن هم هستیم. نباید این موضوع اتفاق بیفتد و پس از آن به دنبال چاره اندیشی باشیم.

 

به گفته مدیرکل نوسازی مدارس شهر تهران خیرین مدرسه ساز استان تهران، روز دوشنبه سوم تیرماه در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز کانون های مساجد دهه کرامت اردبیل اوقات فراغت بیرجند دهه کرامت در فارس مجلس هرمزگان غنی سازی اوقات فراغت شهری مشارکت خیرین خیرین مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امین برملا اظهار کرد: مسائل آموزشی باید ریشه‌ای‌تر تحلیل شوند و برنامه بلندمدت‌تری برای برون‌رفت از این وضعیت و رفع مشکلات انجام شود. این کار آغاز شده است، اما نیازمند کمک سایر دوستان هستیم.

وی افزود: یکی از مشکلات در این زمینه این است که در خوزستان در هدایت تحصیلی، شرایط خوبی نداشتیم و سهم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتها بود و در نتیجه، انتخاب رشته نادرست در نمرات امتحانات پایانی تاثیرگذار بود. تلاش برای رفع این مساله در حال انجام است و نتایج آن را خواهیم دید.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تحلیل نمرات نوبت اول و شناسایی دانش‌آموزان لازم‌التوجه گفت: بر اساس این اطلاعات، کلاس‌های آموزشی برای دانش‌آموزان لازم‌التوجه بر اساس دروس هدف تعیین‌شده در حال برگزاری است.

وی افزود: ۱۰ منطقه در استان خوزستان، بضاعت علمی و نیروی انسانی ضعیف‌تر دارند که برای بهبود وضعیت این مناطق، نیرو‌های سرگروه استان در حال برگزاری همایش‌های جمع‌بندی در این مناطق هستند.

برملا ادامه داد: همچنین روزانه دو سه وبینار آموزشی در مورد دروس هدف در کانال‌های دانش‌آموزی برگزار می‌شود تا آموزش در دورافتاده‌ترین نقاط توسط بهترین معلمان ارائه شود.

وی بیان کرد: از ظرفیت اپلیکیشن‌های آموزشی و تولید محتوا‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان توسط مولفان کتب درسی نیز استفاده شده است. در کنار آموزش، سنجش نیز در حال انجام است و آزمون‌ها از دروس هدف در سه پایه در حال برگزاری است و قرار است نتایج استخراج شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در ایام نوروز ۹ هزار دانش‌آموز در پایگاه‌های مطالعاتی شرکت کردند، گفت: بعد از کنکور، این پایگاه‌ها دوباره فعال می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری کلاس‌های درس تصریح کرد: پیش از این، بدعت تعطیلی کلاس‌ها را داشتیم. با نظارت‌های انجام‌شده فعالیت‌های آموزشی تا روز آخر استمرار خواهد داشت.

برملا با اشاره به تلاش برای بهبود رتبه علمی خوزستان بین دیگر استان‌ها گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، امسال حتما رتبه علمی خوزستان ارتقا می‌یابد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • ساخت ۱۸۰۰ کلاس درس در آذربایجان غربی