Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که ریاض تحت پرچم بحرین به عامل اصلی تحرکات آمریکایی- صهیونیستی معامله قرن تبدیل شده، اخبار موجود از افتتاح سفارت تل‌آویو در بحرین و تبدیل منامه به مقر دائمی و رسمی معامله قرن حکایت دارد. ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، با وجود اصرار ریاض برای باقی ماندن در پشت پرده تحولات مربوط به معامله قرن و برجسته نشدن نقش این کشور در این پروژه که بنا به دلایل متعددی انجام می شود، اما روز به روز نقش عربستان در این پروژه به ویژه در زمینه کنفرانس بحرین موسوم به کارگاه منامه بیشتر مشخص می‌شود، کنفرانسی که قرار است در روزهای 25 و 26 ماه جاری میلادی با شعار «سازش برای شکوفایی» در منامه پایتخت بحرین برگزار شده و به عنوان رویکرد اقتصادی و اجرایی پروژه آمریکایی معامله قرن مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنفرانسی که آمریکایی‌ها در بحرین ترتیب داده‌اند، در دو بعد عملی نتایج قابل توجهی دارد: اول آماده‌سازی برای مناسبات رسمی میان رژیم صهیونیستی و دولت‌های شورای همکاری خلیج فارس از طریق سفارت اسرائیل در منامه و دوم قرار دادن پایتخت بحرین به عنوان مقر دائمی اجرای پروژه آمریکایی طرح سازش فراگیر که در منطقه انجام خواهد شد.

در همین رابطه روزنامه الاخبار به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد مسئولان سعودی در کنفرانس یهودیان آمریکا(GLOBAL FORUM 2019) که در روزهای 3 و 4 ژوئن سال جاری برگزار شد، شرکت کردند. این شخصیت‌ها در چارچوب یک هیئت دیپلماتیک عالی رتبه بحرینی در این کنفرانس حاضر شدند که تنها منحصر به سفیر منامه در واشنگتن نبود. این کنفرانس راهکارهای موفقیت کنفرانس منامه و پیشبرد روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بررسی کرد.

اعتراف آمریکا به شکست کنفرانس سازش بحرینتاکید بر مشارکت تل‌آویو در کنفرانس بحرین/ نتانیاهو: با بسیاری از رهبران عرب رابطه داریمعقب‌نشینی آمریکا از دعوت مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی به کنفرانس سازش بحرین

برخی از جزئیات فعالیت‌های هیئت بحرینی سعودی در واشنگتن و شرکت عربستان سعودی در این کنفرانس تحت پوشش بحرین نشان دهنده این واقعیت است که ریاض تلاش دارد از منامه به عنوان پوششی برای ورود به مناسبات با تل‌آویو و نقش‌آفرینی در روند معامله قرن استفاده کند.

منابع دیپلماتیک به اخبار اعلام کردند که نشست سران بحرین، مصوبه‌ای را به امضا خواهند رساند که بر اساس آن هیئت اجرایی طرح معامله قرن به شکل رسمی در منامه تشکیل خواهد شد و پس از این تمامی کنفرانس‌ها و کارگاه‌های مربوط به این معامله در بحرین برگزار می‌شود.

این منابع احتمال دادند که نشست مذکور پیشبرد سریع در زمینه عادی سازی روابط رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی ایجاد خواهد کرد. بر اساس اعلام این منابع، عربستان سعودی و امارات و رژیم صهیونیستی بر این نکته توافق نظر دارند که کنفرانس بحرین مقدمه‌ای برای مناسبات رسمی میان اسرائیل و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود. همچنین همزمان با برگزاری این کنفرانس، سفارت رژیم صهیونیستی در منامه افتتاح خواهد شد. طبعا عربستان بازیگر اساسی در احیای مناسبات رسمی بین اسرائیل و شورای همکاری خلیج فارس است، اما این کشور در حال حاضر نمی‌خواهد ابتکار عمل را در این زمینه در دست بگیرد، به همین علت از پوشش بحرین استفاده می‌کند.

پیش از این نمایندگان کمیته یهودیان آمریکا به بحرین سفر کرده و با پادشاه این کشور و وزیر خارجه آن دیدار کرده بودند. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نیز در جریان سفر اخیر خود به آمریکا با تعدادی از شخصیت‌های این کمیته دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

R36346/P36355/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم/ تنها عامل توسعه تنش در منطقه رفتارهای رژیم صهیونیستی است+فیلم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم.

به گزارش مشرق، خبرنگار اعزامی در بدو ورود حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به نیویورک پرسید: پس از اینکه ایران در عملیات تنبیهی وعده صادق پاسخ اسرائیل را داد، آیا پیام خاصی از سوی آمریکا داشتید و در مدتی که ایران می خواست پاسخ اسرائیل را بدهد، چند پیام و از چه کانال هایی پیامها میان ایران و آمریکا رد و بدل شد؟ آیا کانال ارتباطی همیشگی یعنی سوئیس میان تهران – واشنگتن فعال بود یا کانال های کشورهای منطقه فعال بودند؟

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک گفت: «به دلیل اینکه رژیم اسرائیل در یک اقدام تروریستی، سفارت جمهوری اسلامی ایران را در دمشق بصورت مستقیم هدف قرار داد، و مستشاران رسمی نظامی ما در سوریه در این اقدام تروریستی اسرائیل به شهادت رسیدند، و ما مدتها با درک شرایط منطقه خویشتنداری کرده بودیم و مرتب به دبیرکل سازمان ملل اعلام می کردیم که شورای امنیت باید به وظیفه خودش برای مقابله با این اقدامات رژیم اسرائیل عمل کند؛ از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته شد، که در چارچوب حقوق بین الملل و دفاع مشروع، پاسخ لازم روی رژیم اسرائیل داده شود و هشدار و تنبیه لازم صورت بگیرد، ما آمریکا را مطلع کردیم.»

امیرعبداللهیان تاکید کرد: «به آمریکایی ها به صراحت و روشنی گفتیم که تصمیم در جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور کشورم برای پاسخ دادن به رژیم (اسرائیل) قطعی است و پیام هایی هم قبل از عملیات تبادل شد و هم بعد از اینکه اقدام (عملیات وعده صادق) انجام شد، ساعت تقریبا ۲ و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری، پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا از مجاری دیپلماتیک ارسال کردیم و به صراحت و روشنی به آمریکا در این پیامها سعی کردیم بگوییم ما به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.آن چیزی که توسعه تنش در منطقه را می تواند افزایش دهد، رفتارهای رژیم صهیونیستی است. »

وزیر امور خارجه ایران همچنین تصریح کرد: «قبل ازعملیات (وعده صادق) به طرف آمریکایی به روشنی گفتیم که ما پایگاهها و منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار نخواهیم داد، الا در شرایطی که در پاسخی که به رژیم اسرائیل می دهیم، اقدامی را آمریکا بخواهد در حمایت جنگی از رژیم صهیونیستی انجام دهد.»

امیرعبداللهیان اضافه کرد: «تبادل پیامها به ویژه از کانال سوئیس بعنوان حافظ منافع آمریکا و مجاری رسمی دیپلماتیک با هدف اینکه درک درستی از اقدام ایران به وجود آید و با هدف کنترل جلوگیری از توسعه تنش و بحران در منطقه، بین ما و آمریکا شکل گرفته و انجام شده است.»

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما درباره هدف سفر خود به نیویورک نیز گفت: نشست شورای امنیت سازمان ملل با بررسی تحولات غرب آسیا (خاورمیانه) و تمرکز بر موضوع فلسطین روز پنجشنبه برگزار می شود.

امیرعبداللهیان گفت: این نشست در سطح وزرای خارجه برگزار می شود؛ با توجه به تحولات منطقه و اینکه وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است و سر ریز این وضعیت در منطقه و تحولات منطقه، نمودار می شود؛ فرصتی است برای اینکه که دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران را در راستای ضرورت تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه تبیین کنیم و در عین حال، با استفاده از فرصت حضور در سازمان ملل در دیدار با دبیرکل سازمان ملل و دیگر وزرای امور خارجه و همتایان و برخی از مدیران ارشد سازمان های بین المللی برای برون رفت از این مشکل، توقف فوری جنگ ، ارسال کمک های گسترده انساندوستانه و سایر مسایل مرتبط با موضوع فلسطین و امنیت منطقه رایزنی داشته باشیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

وزیر خارجه ایران قرار است روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست عالیرتبه شورای امنیت سازمان ملل در مورد فلسطین ذیل دستور کار «وضعیت خاورمیانه از جمله مساله فلسطین» شرکت و سخنرانی کند.

ملاقات با دبیر کل سازمان ملل متحد و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل از دیگر برنامه‌های رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این سفر خواهد بود.

همچنین انجام چندین ملاقات دوجانبه و مصاحبه مطبوعاتی هم از برنامه‌های دیگر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

امیرعبداللهیان قبل از عزیمت به نیویورک، توقفی در استانبول ترکیه داشت و از سرکنسولگری ایران در این شهر بازدید کرد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • حمایت آمریکا از اسرائیل عامل اصلی نسل‌کشی فلسطینیان است
  • امیرعبداللهیان: عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • عامل اصلی ثبات در منطقه، برقراری آتش‌بس پایدار است
  • اجرایی نشدن ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور اصلی ترین عامل مشکلات تولید کنندگان
  • بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم/ تنها عامل توسعه تنش در منطقه رفتارهای رژیم صهیونیستی است+فیلم
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • فیلم/ گاوصندوق رژیم صهیونیستی کجاست؟
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • تلاش نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت برای فتنه انگیزی بین کشور‌های اسلامی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل