Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@17:35:30 GMT

همکاری ولوو با انویدیا برای توسعه کامیون‌های خودران

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۸۵۱۳

همکاری ولوو با انویدیا برای توسعه کامیون‌های خودران

شرکت ولوو به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد به منظور توسعه کامیونت‌های خودران با شرکت Nvidia همکاری و مشارکت کند.

به گزارش ایسنا، با توجه به آنکه خودروهای خودران این روزها از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری از سوی شرکت‌های تولیدکننده خودرو و همچنین غول‌های تکنولوژی برخوردار شده‌اند، شرکت سوئدی ولوو نیز تصمیم گرفته است از یک کامیون مفهومی خودران پرده برداری کند که بدون نیاز به راننده، قادر است مسافت و مسیرهای موردنظر را طی کند بدون آنکه راننده‌ای در کابین جلوی خودرو داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به تازگی مارتین لونستد، مدیر ارشد اجرایی ولوو، اعلام کرده است که برای توسعه، تولید و عرضه خودروهای خودران همچون کامیونت‌های مجهز به فناوری مذکور با شرکت انویدیا (Nvidia) که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات تکنولوژی و تراشه‌های رایانه‌ای است، همکاری و مشارکت کند.

این شرکت سوئدی همچنین عنوان کرده است که از فناوری‌های نوین همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بدین منظور بهره مند شود و در کنار همه قابلیت‌های موردنیاز مشتریان و علاقمندان، سرعت، کیفیت و ایمنی را نیز برای آنها به ارمغان بیاورد.

بر اساس گزارش وب سایت زد دی نت، شرکت ولوو که شهرت زیادی در تولید و عرضه اتوبوس و وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در جهان دارد، به نظر می‌رسد که تلاش‌های زیادی برای توسعه و تولید خودروهای برقی و خودران کرده و در این راستا با بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه نیز همکاری‌های متعددی داشته است.

خودروهای خودران با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و پیشرفته‌ای نظیر یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قادر خواهند بود، بدون نیاز به راننده، در خیابان و جاده‌ها تردد و سرنشینان خود را جابجا کند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خودروهای خودران شرکت ولوو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه تجارت خارجی خبرگزاری صدا و سیما، گفت: آستارا مهمترین مرز کشورمان با کشور آذربایجان است. در سال ۱۴۰۲ میزان گذر کالا‌ها از این مرز یک میلیون و ۴۲ هزارتن بوده، که در مقایسه با سال قبلش ۱۸۴ درصد افزایش داشته است. در سال ۱۴۰۱ ترانزیت ورودی از مرز آستارا ۳۶۷ هزار تن بود.
هدایتی با اشاره به اینکه آبان ماه تا بهمن ماه زمان پر تردد کامیون‌ها در مرز آستارا است، بیان کرد: بعد از مشکلاتی که پاییز سال ۱۴۰۱ برای تردد کامیون‌ها در مرز آستارا افتاد، با تمهیداتی که وزارت راه و شهرسازی و گمرک با کمک طرف آذربایجانی انجام داده، اتفاقات خوبی صورت گرفته است.
وی در ادامه افزود: تقویت پایه‌های پل اول عبوری کامیون‌ها در آستارا و احداث پل دوم، گذر کامیون‌ها بر روی رودخانه آستاراچای، توسعه زیرساخت ریلی با سرمایه گذاری آذربایجان، توسعه بندر آستارا، راه اندازی جاده کمربندی آستارا و ساخت پایانه جدید مرزی در این مرز از برنامه‌های زیرساختی وزات راه و شهرسازی در مرز آستارا بوده است.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: راه اندازی سامانه نوبت دهی برای مدیریت ترافیک قبل از مرز از دیگر برنامه‌ها برای توسعه نرم افزاری در این مرز بوده است.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۸۴ درصدی عبور کالا از مرز آستارا
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • نانو و تجهیزات پزشکی از حوزه‌های شاخص فناوری در ایران است
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر (+عکس)
  • رشد شاخص S&P در سال ۲۰۲۳
  • افزایش سرعت تجارت با همکاری شرکت حمل و نقل کشتیرانی و راه آهن
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • اصلاح و توسعه هزار و ۶۷۰ متر خط انتقال در روستای دویدوخ راز و جرگلان
  • هدفگذاری خوزستان برای افزایش سه درصدی سهم نیشکر از بازار کشور
  • تولید بهره‌ور و متنوع کردن بازارهای صادراتی نفت و گاز با شکستن انحصار توسعه میادین کشور