Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@09:53:54 GMT

نشست قرآنی الازهر برای امامان جماعت اتیوپی در قاهره

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۸۵۶۱

نشست قرآنی الازهر برای امامان جماعت اتیوپی در قاهره

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه خبری الجمهوریه آنلاین، این نشست دیروز، 28 خردادماه در مرکز فارغ‌التحصیلان الازهر در قاهره  برگزار شد و عبدالفتاح العواری، رئیس دانشکده اصول دین در دانشگاه الازهر طی سخنانی در آن گفت: برخی آیات قرآن با هدف توجیه رفتار و اقدامات منحرف و خارج از دین از سوی گروه‌های تندرو و افراطی به صورت نادرست تفسیر شده‌اند و این خود بیانگر تحریف قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی در این نشست که در چارچوب فعالیت‌های مرکز برای آموزش ائمه جماعت و مبلغان اتیوپی برگزار شد، بر اهمیت نقش امامان جماعت در پاسخ شبهات و تأویلات نادرستی که افراط‌گرایان در رفتار  و کردار خود پیش می گیرند، تأکید کرد.   العواری افزود: افراد تندرو با تحریف معانی قرآن و اصرار بر اثبات اشتباهات خود در فهم آیات محکم قرآن به خطا می‌روند که از جمله این تحریف‌ها عبارتند از برش متن و عدم توجه به سیاق و مفهوم آن.   وی همچنین تأکید کرد که تحریف برخی آیات از سیاق و مفهوم خود و برداشت نادرست از قرآن از سوی گروه‌های افراطی در ترویج تروریسم و تندروی تأثیرگذار بوده است.
رئیس دانشکده اصول دین در دانشگاه الازهر با اشاره به این که جهان امروز با چالش‌های خطرناکی مواجه است، گفت: از جمله این چالش‌ها رواج تروریسم است که با نام دین به فعالیت خود ادامه می‌دهد و دست به جنایات بزرگی می‌زند تا چهره اسلام و مسلمانان را خدشه‌دار سازد.   وی همچنین بر ضرورت ترویج اندیشه روشنگرانه الازهر در مقابل این گروه‌های گمراه و تاریک‌اندیش تأکید کرد.
یادآوری می‌شود، دوره آموزشی امامان جماعت و مبلغان موریتانی که الازهر در قاهره برگزار کرده است، تا 20 تیرماه ادامه دارد و تکیه بر روش‌هایی جدید و تلاش برای بالابردن سطح قدرت بیان این افراد و رشد آگاهی فرهنگی آنان از اهداف این دوره است تا بتوانند در مقابل غلو، تندرو و افراطی‌گری بایستند و اسلام میانه‌رو را در میان مردم خود ترویج دهند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل الازهر افراطگرایان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد بابایی؛ مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مرحله استانی نخستین جشنواره قرآنی «حیات» به انجام رسیده است، گفت: از این مرحله ۵۷۰ منتخب به مرحله کشوری این دوره راه پیدا کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: مرحله کشوری نخستین جشنواره قرآنی «حیات» در سه بخش آوایی، شفاهی و کتبی و در ۱۴ رشته هم برای آقایان و هم برای بانوان، ۲۲ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود و تا ۲۵ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. 
 
بابایی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما در خلال برگزاری این جشنواره، رونمایی از طرح راویان قرآن در قالب جشنواره «حیات» است که به این منظور یک مجموعه نمایشگاهی نیز برپا می‌کنیم و نشان راوی قرآن را نیز به روایتگران برتر اعطا خواهیم کرد.
 
مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه منتخبان شرکت‌کننده در مرحله کشوری این جشنواره از ۳۲ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند، گفت: راهیابی به این مرحله از دو طریق بوده است؛ در بخش‌های غیر هنری رقابت استانی ملاک انتخاب برای این بخش بوده و در بخش هنری، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، آثار هنری خود را در قالب پوستر، کلیپ، فیلم کوتاه، خوشنویسی، عکاسی و پادکست مستقیم به دبیرخانه جشنواره فرستاده که ارزیابی برای انتخاب برگزیدگان در مرحله کشوری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود