Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-16@20:06:10 GMT

تشریح جزئیات اقامت حجاج در مدینه

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۸۶۰۵

تشریح جزئیات اقامت حجاج در مدینه

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علیرضا رشیدیان در همایش آموزشی و توجیهی کارگزاران حج منطقه دو کشور در اصفهان اظهار کرد: برای تسهیل این امر برای زائران امکان خرید کالاهای تولید داخل به صورت اینترنتی فراهم شده که این امر هم به نوعی حمایت از تولید داخل و جلوگیری از خروج ارز از کشور و نیز صرفه جویی در وقت و زمان و بهره گیری بهتر از این سفرمعنوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: از سویی عملیات حج و موفقیت آن حاصل فعالیت هماهنگ و منسجم تیمی است که در این رابطه تمامی دست اندرکاران اعم از اعضای ستاد، مدیران کاروانها، مدیران مجموعه‌ها، دست اندرکاران آشپزخانه، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اسکان و غیره باید با یکدیگردر ارتباط وتعامل نزدیک بوده و در راستای کسب رضایت حجاج مان گام بردارند.

رشیدیان اظهار کرد: کسب رضایت حجاج، محور اصلی عملکرد ماست از این رو باید در همه زمینه ظرفیتهایی ایجاد کنیم که حجاج بیشترین بهره معنوی را از سفر به سرزمین وحی کسب کنند.
رییس سازمان حج و زیارت گفت: باید فرصت خادمی به حجاج را قدر بدانیم و در این راستا برای رضایت خداوند با تمام ظرفیت و توان به خدمت رسانی صادقانه به حجاج بپردازیم که این نوع عمل ما رضایت حداکثری زائران خانه وحی را نیز به دنبال خواهدداشت.

وی با اشاره به تفاهمات خوبی که طی ماههای گذشته با طرف عربستانی شده است، افزود : با اقدام به موقع در انعقاد قراردادهای مسکن ، حمل و نقل و تغذیه در عین افزایش نرخ ها در عربستان ، توانستیم در عین حفظ و ارتقا کیفیت خدمات ، نسبت به سال قبل صرفه جویی خوبی در هزینه‌های این سه بخش داشته باشیم.

رشیدیان با بیان اینکه امسال تامین مسکن در مدینه منوره با محدودیت‌هایی مواجه بود ، اظهار کرد : به علت محدودیت‌های ناشی از تخریب هتلها در مدینه منوره، مدت اقامت در این شهر برای کاروان‌های مدینه قبل پنج شب و شش روز و نیز مدینه بعد چهار شب و پنج روز تعیین شده و تاریخ ورود و خروج به هر ساختمان و هتل نیز از قبل بر اساس اجاره هتلها تعیین شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی وهماهنگی‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم وتسهیل ارائه خدمات به زائران ایرانی برای بهره گیری مطلوب از این سفر ارزشمند انجام شده است ، تصریح کرد : با توجه به انجام پروازهای امسال توسط هواپیمایی کشورمان، به طور متوسط اقامت حجاج در عربستان 35 روز خواهد بود ضمن آنکه این زمان برای برخی کاروان‌ها بیش از این مدت خواهد بود و حجاج باید این زمان را فرصتی مغتنم دانسته و از ابعاد مختلف این حضور در جوار بیت الله الحرام بهره بیشتری گیرند.
رییس سازمان حج و زیارت ضمن تاکید بر سعه صدر و رعایت اخلاق نیکو درمدیران کاروانها و مجموعه ها گفت: باید با عشق و همت به وظایف خود عمل کنیم و بدانیم که همه خادمان و مدیران حلقه یک زنجیر محسوب می‌شوند و ارائه خدمات با کیفیت در روحیه زائر و بهره گیری بهتر از این سفر موثر خواهد بود.

وی با اشاره به شرایط جسمی و سلامت زائران و اوج گرمای هوا در موسم حج خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جسمی و سنی حجاج چنانکه متوسط سن زائران امسال 56 سال است برنامه ریزی‌های لازم در خصوص تغذیه، تدارکات و غیره در این سفر معنوی اندیشیده شده تا شرایط زیارت زائران در مراسم و اعمال حج تا حد امکان با ارائه خدمات مناسب و با کیفیت از سوی عوامل دست اندرکار اجرایی و کارگزاران تسهیل شود.

رییس سازمان حج و زیارت همچنین با بیان اینکه باید از ظرفیت خدمات درمانی کشور عربستان در ایام حج تمتع برای رفاه حال زائران بیشتر استفاده شود، افزود: با توجه به رفع اشکالات سنوات قبل و تفاهم انجام شده مقرر شد تا امسال تمهیداتی اندیشیده و نفرات رابط برای حضور در مراکز درمانی کشور به میزبان وزارت حج عربستان معرفی شوند.

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم در این خصوص هم انجام شده است، گفت: تمام تلاش و توان خود را به کار بسته‌ایم تا از تمامی ظرفیت‌های ممکن در کشور میزبان برای ارائه هرچه بهتر خدمات به زائران به خصوص در زمینه بهداشت و درمان بهره ببریم. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه همدان میزبان حجاج همدان و کردستان خواهد بود

سید مجتبی حسینی گفت: پیگیری و مطالبه افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در پرواز‌ها به منظور رفاه حال مردم استان همچنان در دستور کار استان قرار دارد.

او گفت: بر خلاف برخی اتفاقات که در سال گذشته رقم خورد و موجب شد هزینه‌های هنگفتی را استان همدان متحمل شود امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاش هستیم برقرار شدن پرواز‌های فرودگاه همدان برای سفر حج هیچ گونه هزینه مالی را برای استان به دنبال نداشته باشد.

مقام ارشد اقتصادی استان گفت: پیگیری ایجاد خطوط پروازی به مقصد تهران، مشهد، نجف اشرف و کیش از فرودگاه همدان نیز در راستای تحقق وعده خدمت‌رسانی دولت سیزدهم به مردم همدان در دستور کار قرار دارد.

حسینی با بیان اینکه مردم همدان علاقه‌مند به زیارت بوده و از پرواز‌های زیارتی استقبال می‌کنند، گفت: با هماهنگی‌های لازم می‌توان از ظرفیت فرودگاه همدان برای انجام پرواز‌ها به عتبات عالیات و مقاصد زیارتی استفاده ویژه را با هدف خدمت‌رسانی به مردم همدان و حتی استان‌های همجوار به عمل آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام عمره مفرده در استان سمنان
  • فرودگاه همدان میزبان حجاج همدان و کردستان خواهد بود
  • اقامت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب و افزایش ۲.۵ درصدی در اقامتگاه‌های رسمی
  • اعزام بیش ۳ هزار یزدی به سرزمین وحی
  • اعزام بیش سه هزار یزدی به سرزمین وحی
  • ۶۳ میلیون نفر ـ اقامت طی یک ماه اول سال در کشور ثبت شد
  • بازدید بیش از ۶۸ هزار نفر از جاذبه‌های استان سمنان در تعطیلات عید فطر
  • زائران دیالیزی به حج مشرف نمی‌شوند
  • ضرورت احراز استطاعت زائران حج ۱۴۰۳
  • اقامت بیش از ۷۴ هزار مسافر درچهارمحال وبختیاری