Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:43:10 GMT

ساخت تصفیه خانه مهریان یاسوج شتاب می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۱۸۷۷۸

ساخت تصفیه خانه مهریان یاسوج شتاب می گیرد

فیض الله پاسره روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح هیچ گونه مشکل اعتباری ندارد و یکی از دلایل طولانی شدن روند اجرای آن معارضات اجتماعی برخی از اهالی منطقه مهریان است.

وی میزان اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این طرح ملی را افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با اجرای آن مشکل تامین آب آشامیدنی مناطق مهریان، بلهزار و مادوان با جمعیتی افزون بر ۶۵ هزار نفر مرتفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاسره تاکید کرد که اقدام های اولیه نیز با هماهنگی فرماندار، نماینده مردم شهرستان بویراحمد در مجلس شورای اسلامی و بزرگان مهریان نیز برای پایان دادن به مشکل معارضات اجتماعی این طرح نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه مردم و کشاورزان مهریان دغدغه تامین آب کشاورزی نداشته باشند، ادامه داد میزان دبی چشمه مهریان حتی در سخت ترین شرایط و در فصل تابستان بالای یکهزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمد گفت: این در حالی است که میزان آب آشامیدنی مورد نیاز برای رفع مشکل تنش آبی در مناطق مهریان، مادوان و بلهزار کمتر از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است.

وی یکی از چالش های اصلی فراروی تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی را فرسودگی و شکستگی شبکه های توزین آب دانست و گفت: این مشکل تا حدود زیادی سبب هدرروی بالای آب در استان به نسبت میانگین کشوری شده است.

ظرف پنج سال گذشته افزون بر ۳۰ هزار انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای این استان شناسایی شده که حدود ۱۰ هزار مورد آن در سال گذشته بود.

پاسره بیان کرد: امکان سنجی، مطالعه و برنامه ریزی های لازم کوتاه مدت و بلندمدت در راستای اجرای طرح های آبرسانی به همراه نیازها و ضرورت های حوزه آب و فاضلاب در شهرهای ۱۷ گانه استان در حال انجام است.

۳۰۱۶/‏۶۱۱۰


 

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۱۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی احداث دو تصفیه خانه محلی در شیراز

بازدید عضو شورای اسلامی شهر شیراز از روند اجرای پروژه احداث تصفیه خانه محلی قصردشت با حضور مشاور و معاون شهردار، معاون سازمان همیاری شهرداریها و سایر مدیران شهرداری شیراز انجام شد.

مسعود زارعی در حاشیه این بازدید با تاکید بر لزوم تامین آب مورد نیاز باغات قصردشت از منابع پایدار عنوان کرد: احداث تصفیه خانه‌های محلی از راهبردهای کوتاه مدت و میان مدت مدیریت بهینه منابع آبی به شمار آمده و شهرداری شیراز بنا بر عهد خود با شهروندان و میراث گرانبهای محیط زیست شهری، همزمان با تکمیل پروژه حاضر، جانمایی جهت احداث دو تصفیه خانه محلی دیگر را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: معاونت محیط زیست و خدمات شهری با همکاری و هماهنگی معاونت فنی عمرانی و سازمان همیاری شهرداری های استان فارس پیگیری گام به گام برنامه زمان بندی پروژه را دنبال کند.

او برنامه ریزی های علمی و فنی برای استفاده بهینه از پساب خروجی تصفیه خانه آتی الاحداث را بخش مهمی از پروژه دانست و افزود: شهرداری شیراز می بایست طراحی و اجرای شبکه توزیع و انتقال پساب خروجی استفاده از پساب تصفیه شده را پیش از بهره برداری کامل پروژه به اتمام برساند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان
  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت
  • ساخت تصفیه‌خانه پساب قم در گام‌های نهایی
  • جانمایی احداث دو تصفیه خانه محلی در شیراز
  • تصفیه‌خانه آب آشامیدنی به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد
  • تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه است